Mode & Beauty alle pijlers

Brazilian wax ervaringen gevoelige huid

01-09-2017 09:36 9 berichten
Hallo,

Omdat ik van scheren vaak rode bultjes krijg en/of huid irritatie, overweeg ik voor een Brazilian wax te gaan (ja, all the way). Ik heb echter een gevoelige huid.

Hoe verging het waxen jullie de eerste keer? En kreeg je ook last van huidirritatie? Een salon in de buurt heeft nog plek voor ik een paar dagen erop uit ga, maar dat is 2 dagen voor vertrek en ik wil natuurlijk niet met een bonte doos/bikinilijn het strand op of een zwembad in (als het mooi weer is). Is 2 dagen te kort dag? Of kan dat prima?

Iemand ervaringen? Tips?
anoniem_349871 wijzigde dit bericht op 01-09-2017 15:40
Reden: Correctie
9.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Twee dagen is ideaal vind ik. Succes.
Alle reacties Link kopieren
Zo heb ik het ook gedaan mijn eerste vakantie, nu doe ik het elke maand.
Heb ook een zeer gevoelige huid en ja je voelt het nog wel een paar uur erna maar het is niet écht vervelend.
Die rode bultjes zijn veel vervelender
Alle reacties Link kopieren
Zelf epileer ik mijn liezen en iets verder met een pincet. Is even werk, dat wel. Omdat ik ook donkere haren op mijn bovenbenen heb, neem ik die meteen mee. Dan heb ik één dag wat rode bultjes. Als je alles kaal wil lijkt me iets teveel werk. Of je moet je doos met trimmertje doen.
Alle reacties Link kopieren
Twee dagen is prima. :)
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik heb het afgelopen zaterdag laten doen! Even tandjes op elkaar en hoppekee. Viel me eigenlijk best mee. Ik ga de volgende keer gewoon weer voor waxen. Ik vind het nu al veel beter dan scheren, alleen een beetje roodheid gehad. Na een paar uur trok het weg en had ik een heel zacht en glad huidje. Het was de pijn (sommige plekken waren gevoelig) absoluut waard. En volgens de waxmevrouw is het de eerste keer het pijnlijkst.
Alle reacties Link kopieren
Even een waarschijnlijk domme vraag: heb je alles weg laten halen?
Niets is blijvend, behalve de verandering.
Geen domme vraag hoor. Er zijn nogal wat varianten mogelijk. Ik ben zelf bij The Waxing Company geweest in Almere, en heb gekozen voor de zgn. Brazilian Strip. Ik heb dus alles weg laten halen, op een smal streepje na aan de voorkant. Verder is alles weg, van voor tot achter.
Alle reacties Link kopieren
Ze werken nu ook met sugaring, dat is een tijdje geleden overgewaait naar Nederland. Dat is minder pijnlijk en meer voor de gevoelige huid geschikt en minder complicaties. Misschien een optie om daar verder over te informeren bij salons.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven