Mode & Beauty alle pijlers

Wat vind je van jezelf?

14-09-2017 18:53 175 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over dit onderwerp had ik het pas met vriendinnen. Mij valt het op dat vrouwen niet vaak over zichzelf durven te zeggen dat ze een mooie vrouw zijn. Dat toch vaak vrouwen hun onzekerheden hebben. Wat ook ter spraken kwam zal je het zelf zien als je minder mooi bent? Vaak denken mensen dat je dat zegt om aandacht.

Wat vinden jullie van jezelf? Hebben jullie veel onzekerheden?
Ik heb een nogal fors onderstel vergeleken met mijn bovenlijf (2 kledingmaten verschil) en ben daarbij ook nog best wel lang. Ben helemaal niet dik, maar dit maakt wel dat ik er af en toe vet lomp uitzie (vind ik zelf). Daar ben ik wel onzeker over, ja.

En soms vind ik mezelf best wel superknap, en soms vind ik mezelf maar meh. Dat kan echt per dag verschillen.
Ik weet dat ik een mooie vrouw ben. Heb daar ook geen enkele onzekerheid over. Over andere (belangrijkere) zaken des te meer.
Lastig.
Ik ben door medicatie (veranderde werking schildklier) heel wat kilo's aangekomen en voel me meestal een vette zeekoe.
Al ben ik nu al 10 kilo kwijt op eigen kracht, dat voelt wel goed.

Ik ben trots op mijn haren en al mijn tatoeages, die spiegelen voor mij veel meer mijn persoonlijkheid dan mijn huidige postuur.
En ik ben heel erg hard voor mezelf want draag nu bijna maat 38/40 maar voor medicijnen droeg ik 34 dus ja, dat doet pijn.
Alle reacties Link kopieren
intothewild schreef:
14-09-2017 18:54
En soms vind ik mezelf best wel superknap, en soms vind ik mezelf maar meh. Dat kan echt per dag verschillen.
Dit. Ik zie er verder prima uit volgens mij, niet extreem knap, niet extreem lelijk. Gewoon normaal slank postuur en verder vooral goed verzorgd. Ik denk dat dat de crux is om je mooier te voelen (en dan heb ik het over gezond eten/sporten, nette kleding, beetje makeup, haren geföhnd). Maar ik loop thuis ook vaak in een trainingsbroek en een knot op mijn hoofd rond hoor :)
Alle reacties Link kopieren
Daremanda schreef:
14-09-2017 18:57
Lastig.
Ik ben door medicatie (veranderde werking schildklier) heel wat kilo's aangekomen en voel me meestal een vette zeekoe.
Al ben ik nu al 10 kilo kwijt op eigen kracht, dat voelt wel goed.

Ik ben trots op mijn haren en al mijn tatoeages, die spiegelen voor mij veel meer mijn persoonlijkheid dan mijn huidige postuur.
En ik ben heel erg hard voor mezelf want draag nu bijna maat 38/40 maar voor medicijnen droeg ik 34 dus ja, dat doet pijn.
Daar mag je trots op zijn, super knap! Maar geloof me 38/40 zijn geen grote maten.
Ik weet dat mensen mij mooi vinden. Ik ben vaak voor modellenwerk gevraagd en voor missverkiezingen, ik krijg altijd complimentjes en heb zo'n beetje de hele dag door sjans. Soms vind ik zelf wel dat ik er mooi uit zien, met bijv nieuwe kleding of als mijn haar mooi zit. Maar ik kan mij ook echt onzeker voelen over wat niet mooi is aan mezelf en helaas heb ik de neiging mij daar vooral op te focussen. Ik sta kritisch voor de spiegel. Maar als ik trouwens wel zou zeggen dat ik mezelf mooi vind denk ik dat mensen dat erg arrogant zouden vinden, over het algemeen lijkt dat not done om te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Fantastisch uiteraard. :proud:
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
14-09-2017 19:21
Fantastisch uiteraard. :proud:
Precies wat ik wilde antwoorden!

Ik vind mijzelf fantastisch!
Ik ben helaas erg negatief over mezelf en heb erg veel onzekerheden. Ik kijk zelfs niet graag in de spiegel als het niet hoeft. Mezelf op foto's terugzien vind ik helemaal een ramp, ik word ook liever niet gefotografeerd. Qua gezicht ben ik niet lelijk, maar ik heb helaas erg dun haar, dat eigenlijk nooit zit. Je haar bepaalt toch wel voor een groot deel je look dus ik baal daar erg van.

Qua lichaam... ik heb erg korte benen in verhouding. Ook dat is weer iets dat voor een groot deel je postuur bepaalt. Verder vind ik mezelf zo'n 5 á 10 kilo te zwaar, en daar voel ik me ook niet comfortabel bij (maar goed, dat heb ik zelf in de hand dus daar mag ik op zich niet over zeuren).

Daarnaast moet ik wel zeggen dat ik het liefst ook zo min mogelijk tijd besteed aan mijn uiterlijk en het ook erg lastig vind om mezelf te kleden (en daar geld aan uit te geven vooral). Ik zou er dus op zich beter uit kúnnen zien, maar daar ben ik dan net weer te laks voor.
Ik loop tegen de 30, en voor die tijd wil ik daar wel iets aan gaan veranderen, want dan kan ik niet meer als een basic tiener voor de dag komen vind ik.
anoniem_173024 wijzigde dit bericht op 14-09-2017 19:27
0.40% gewijzigd
Oja en ik ben erg lang onzeker geweest over mijn grote borsten, maar daar heb ik me de laatste tijd op zich wel mee verzoend.
Alle reacties Link kopieren
Alsof een mooie vrouw nooit onzeker is, zelfs je schoonheid kan je in verlegenheid brengen.
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
Siofra schreef:
14-09-2017 19:27
Alsof een mooie vrouw nooit onzeker is, zelfs je schoonheid kan je in verlegenheid brengen.
Dat is zeker waar.
Alle reacties Link kopieren
FiIee schreef:
14-09-2017 19:23
Precies wat ik wilde antwoorden!

Ik vind mijzelf fantastisch!
Dan zijn er alvast twee die moeder natuur bewonderen. :)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Honnx schreef:
14-09-2017 19:07
Daar mag je trots op zijn, super knap! Maar geloof me 38/40 zijn geen grote maten.
Dankje.
Ja, ik weet dat het geen grote maat is! Helaas ervaar ik het anders. :)
Maar komt goed, ben ermee bezig. Stukje acceptatie en stukje afvallen, kom je heel ver mee. :)
Redelijk tevreden.
Qua figuur en haar heb ik geen klagen. Slank, dik haar. Gezicht gewoon leuk, geen Doutzen, maar best redelijk.
Echter heb ik soms moeite om mijzelf leuk te kleden :facepalm: Heb daar gewoon echt geen gevoel voor.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ongeveer een 6, maar ik maak van mezelf dagelijks een 8. Kapsel op orde, goede make up, flatterende kleding et voila.
Alle reacties Link kopieren
intothewild schreef:
14-09-2017 18:54
Ik heb een nogal fors onderstel vergeleken met mijn bovenlijf (2 kledingmaten verschil) en ben daarbij ook nog best wel lang. Ben helemaal niet dik, maar dit maakt wel dat ik er af en toe vet lomp uitzie (vind ik zelf). Daar ben ik wel onzeker over, ja.

En soms vind ik mezelf best wel superknap, en soms vind ik mezelf maar meh. Dat kan echt per dag verschillen.
Hey dat heb ik precies zo! Al is mijn lengte gemiddeld. Ik ben van boven vrij slank en dan is mijn onderste gedeelte wat uit proportie. Maar niets wat een bepaalde kledingstijl niet op kan lossen.

Mijn perceptie van mezelf kan ook echt per dag verschillen. Soms durf ik niet zonder make-up en 30x haar borstelen de deur uit en soms vind ik alles prima.

Ik had vroeger een prima huid en ben toen wel eens als model gevraagd. Maar sinds het stoppen met de pil jaren geleden heb ik last van acne en couperose, daardoor kan ik me erg onzeker (en lelijk) voelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een mooi gezicht. Mooie ogen.
Ben prachtig slank. Meeste vrouwen kijken me vuil na "heb je er weer zo eentje waar mijn man naar gaat zitten staren". Mannen kijken constant om, want als ik voorbij loop moeten ze kans maken natuurlijk!

En nu de plottwist welke je opgeheven wenkbrouw hopelijk weg doet trekken..

Eenmaal uit de kleren ben ik een gedrocht. Veel afgevallen, niets strak.. Dus dat is de keerzijde. Met een corrigerend hempje en een goede jeans zie ik er op en top uit maar wat val ik tegen als je het uitpakt.

Daardoor deden al die flirts mij altijd heel veel pijn. Al die jaloerse vrouwen staken me goed neer, want je kijkt wel vuil naar me maar weet je ook hoe het zit?

Vandaag de dag beschouw ik het als een zegen. Want het hield mij bescheiden, en het zorgt er voor dat het voor mij makkelijk is te bedenken wie menens met me is en wie niet. Ze willen me haast allemaal, maar wie blijft?

Inmiddels 5 jaar getrouwd!

Daarom dames.. ieder huisje zijn eigen kruisje. Iedereen heeft wel wat.

Ik vind zelf zelfverzekerde vrouwen het mooist. Die heb je in alle formaten ook. Op ieder potje een deksel.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind mezelf niet superknap maar ik ben blond lang haar, slank en heb blauwe ogen dat werkt vaak wel. Verder ben ik goed geconserveerd voor een bijna 40 jarige en ik zit prima in m'n vel. Vooral dat laatste vinden mannen erg aantrekkelijk merk ik.
Nu heb ik veel meer aandacht dan pak hem beet 10 jaar geleden. Ik geniet er lekker van want de aandacht is gewoon best lekker.
Ja en?
Ik vind mezelf absoluut niet mooi. Eigenlijk ben ik niet lelijk, alhoewel... maar het lukt mezelf dus niet dat te zien. Als kind en zeker ook als puber was ik lelijk, dat werd me soms ook gezegd. Dat gevoel is nooit meer weggegaan. Toch heb ik een best aardig gezicht, een mooie huid en een slank figuur. Maar het lukt mezelf niet het mooi te vinden. Als ik in de spiegel kijk kijk ik ook somber omdat ik al weet dat ik iets ga zien wat ik lelijk vind.
Maar als mijn zoon foto's van me maakt zie ik er best leuk uit op het plaatje.
Alle reacties Link kopieren
Een gemiddelde vrouw. Geen mannen die uitroepen 'fok ik verrek m'n nek' maar ook nooit uitgelachen/uitgescholden. Niet dik en niet (meer) dun. Eigenlijk doodgewoon. Mijn uiterlijk opent geen deuren maar gooit ook geen deuren voor mij dicht. Ik heb wel een basic regime voor uiterlijke verzorging waardoor ik er wel altijd netjes uitzie.

Onzekerheden: meer ergernissen. Maar na verloop van tijd werk je daar gewoon omheen. Ik ben te lui (haar) om in de weer te gaan met een stijltang en weet ik allemaal wat er nog meer mogelijk is maar ik heb beheers wel inmiddels de kunst om het (binnen 5 minuten) op te steken. En een aantal dingen kun je niet veranderen (lengte, boezem) dus daarom in zak en as gaan zitten is een beetje jammer van mijn tijd. Verder denk ik dat iedereen wel eens dagen heeft waarop je nou net niet die reflectie van jezelf had willen zien in een winkelruit :-D

Ik realiseer mij wel dat ik toch wel in een luxe positie zit. Altijd een groep aardige mensen om mij heen gehad, nooit echt afgerekend op mijn uiterlijk. Ik merkte als twintiger wel dat ik toch gevoelig was voor bepaalde opmerkingen die ik toen voor het eerst hoorde ("Ja ik vind het echt knap van jou dat je gewoon denkt 'f*ck it', ik zou die bikini niet durven aantrekken" -> litteken, grote boezem). Als dertiger vind ik het soms lastig om bepaalde klaagzangen aan te horen van andere vrouwen. Omdat ik dan vaak voor het eerst zaken hoor waarover mensen zich druk kunnen maken. Dat ik mijzelf erop betrap dat ik dan s'avonds ook kritisch ga kijken naar 'lijnen' in mijn decolleté (waar ik zonder die 'klaagzangen' werkelijk nooit aan gedacht zou hebben).

Of je het van jezelf zou zien als je niet mooi was: ik denk dat niemand echt objectief naar zichzelf kan kijken. Je kijkt immers al zoveel jaar tegen hetzelfde smoelwerk aan. Idem met vrienden. Je weet hoe ze zijn dus zul je automatisch ook al het moois zien ook al zit dat soms meer aan de binnenkant. Van geen enkele bekende zou ik daarom kunnen zeggen 'Die heeft het uiterlijk niet mee'. Ik heb zelf niets met die slogan dat iedereen mooi is. Ik hoor wel eens vriendinnen/bekenden/collega's van vriendinnen zeggen dat ze zichzelf mooi vinden maar daar ben ik het in 9 van de 10 gevallen niet mee eens. Niet dat ik dat zou zeggen overigens. Heel soms tref je van die mensen die gemaakt boos worden als je jezelf als 'gewoon' omschrijft. Nou, ik denk dat ik behoor tot een zeer ruime meerderheid. Er zijn maar een paar mensen echt mooi of lelijk. Ik vind beide uitersten net zo zeldzaam.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Inktlijn schreef:
14-09-2017 19:37
Hey dat heb ik precies zo! Al is mijn lengte gemiddeld. Ik ben van boven vrij slank en dan is mijn onderste gedeelte wat uit proportie. Maar niets wat een bepaalde kledingstijl niet op kan lossen.

Mijn perceptie van mezelf kan ook echt per dag verschillen. Soms durf ik niet zonder make-up en 30x haar borstelen de deur uit en soms vind ik alles prima.

Ik had vroeger een prima huid en ben toen wel eens als model gevraagd. Maar sinds het stoppen met de pil jaren geleden heb ik last van acne en couperose, daardoor kan ik me erg onzeker (en lelijk) voelen.

Dat lijkt me nou juist zo prachtig. Vanaf de heupen lekker vol zijn.

Ik zou er heel wat happymeals voor over hebben maar helaas verschijnen deze uiteindelijk rondom mijn navel en niet eens in de buurt van mijn billen of benen :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
jellybelly schreef:
14-09-2017 19:23
Ik ben helaas erg negatief over mezelf en heb erg veel onzekerheden. Ik kijk zelfs niet graag in de spiegel als het niet hoeft. Mezelf op foto's terugzien vind ik helemaal een ramp, ik word ook liever niet gefotografeerd. Qua gezicht ben ik niet lelijk, maar ik heb helaas erg dun haar, dat eigenlijk nooit zit. Je haar bepaalt toch wel voor een groot deel je look dus ik baal daar erg van.

Qua lichaam... ik heb erg korte benen in verhouding. Ook dat is weer iets dat voor een groot deel je postuur bepaalt. Verder vind ik mezelf zo'n 5 á 10 kilo te zwaar, en daar voel ik me ook niet comfortabel bij (maar goed, dat heb ik zelf in de hand dus daar mag ik op zich niet over zeuren).

Daarnaast moet ik wel zeggen dat ik het liefst ook zo min mogelijk tijd besteed aan mijn uiterlijk en het ook erg lastig vind om mezelf te kleden (en daar geld aan uit te geven vooral). Ik zou er dus op zich beter uit kúnnen zien, maar daar ben ik dan net weer te laks voor.
Ik loop tegen de 30, en voor die tijd wil ik daar wel iets aan gaan veranderen, want dan kan ik niet meer als een basic tiener voor de dag komen vind ik.
Hier begrijp ik dus weinig van. Je bent erg negatief over jezelf en baalt daar stevig van en vervolgens ben je te lui om er wat aan te doen. Ga naar een goeie kapper voor extentions. Ga een keer shoppen en vraag gedegen advies, leg een basis aan waar je altijd op terug kunt vallen. Sporten?
Nou volgens mij knap je dan al een aardig eindje op, en ja het kost geld maar het gevoel wat het je geeft is onbetaalbaar....
Doen meid, echt :hug:
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
YouWish schreef:
14-09-2017 18:56
Ik weet dat ik een mooie vrouw ben. Heb daar ook geen enkele onzekerheid over. Over andere (belangrijkere) zaken des te meer.

Ijzersterk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven