Mode & Beauty alle pijlers

Hoeveel uitgeven voor kleding nieuw seizoen?

19-09-2017 16:11 178 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel geven jullie uit voor kleding voor een nieuw seizoen? Ik heb best wat winterkleding maar heel veel dingen zijn niet echt m'n smaak meer. Ik droeg eerdere jaren graag kleurtjes enzo, maar nu draag ik veel meer donkere kleuren (bordeauxrood, zwart, grijs, zwart leer) en ook gewoon een andere style. Maar ik vind het zo zonde om alles weg te doen. Ik ben echt zo iemand die bepaalde kleding jaren in de kast heb hangen zonder het een keer te dragen. Mijn moeder betaalde voorgaande jaren mijn kleding (ik weet het, ik ben verwend), dus toen lette ik er niet zo op wat ik nodig had, meestal als ik iets leuk vond kreeg ik het.

Dus mijn vraag: wat geven jullie gemiddeld uit aan kleding aan het begin van een nieuw seizoen?
Angsten overwinnen is simpelweg beginnen
Alle reacties Link kopieren
Niks aan het begin van het seizoen. In december is het al weer uitverkoop, dus die anderhalve maand kom ik altijd prima door met de kleding die ik al heb en tijdens de uitverkoop koop ik ook maar een paar stuks tot niks.
Alle reacties Link kopieren
Niks, ik heb een weddenschap lopen om tot het einde van dit jaar niets te kopen aan kleding
Alle reacties Link kopieren
Ik koop me blauw in de laatste ronde van de sale. Meestal kost me dat tussen de 600 en 1000,- euro per sale ronde.
Ik moet nu al weer gaan schrapen om de eerste week van januari te kunnen spenden.

Ik doe dat nu een aantal jaar en ik heb een top garderobe al zeg ik het zelf.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop iets wanneer ik iets leuks zie en iets nodig heb, heb geen vaste winkelmomenten in het jaar. Ik heb dus geen idee.
Geen vast budget.

Mijn kast zit vol met kleding.
Als er echt iets te versleten is, gaat het weg en wordt het eventueel vervangen.
Of als ik toevallig op iets stoot.

Je kan natuurlijk proberen of je tweedehands nog iets voor je kleding krijgt.
Weinig tot niets. Ik heb een kleine beurs en spaar liever voor een weekje vakantie in het voorjaar. Als ik echt iets nodig blijkt te hebben wacht ik tot de sale.
Dit geschreven hebbend realiseer ik me dat ik wel een paar nette laarsjes o.i.d. nodig heb. Maar dat in de sale dus.
Alle reacties Link kopieren
Niets. Heb genoeg mooie en leuke kleding dus heb nu niets nodig. Heb wel een mooie tas gezien die hopelijk weer op voorraad komt en wil nieuw parfum, dus ga het geld dan liever daaraan uitgeven.
Geen vast budget. Ik kom vaak in de stad en koop als ik wat leuks zie. Heb best veel kleren dus maar ook een representatieve baan waar ik graag afwissel met kleren. Ik denk dat ik nu zo voor de komende herfst/winter maanden inmiddels al wel voor €500 hebt gekocht.

Kan overigens ook goed opruimen en kleren die ik niet meer draag naar de kringloop brengen.
dolfje schreef:
19-09-2017 16:17
Ik koop iets wanneer ik iets leuks zie en iets nodig heb, heb geen vaste winkelmomenten in het jaar. Ik heb dus geen idee.
Idem, bovendien, mijn smaak verandert niet van het ene op het andere moment zo dramatisch dat ik ineens niets van wat al in de kast ligt meer kan (wil) dragen. Dus wat er al ligt blijf ik gewoon dragen tot het versleten is of ik het echt niet meer draag.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen standaard budget 'voor het nieuwe seizoen', ik koop kleren als ik die nodig heb (of omdat ik iets heel erg leuks zie.)

Ik heb kortgeleden twee nieuwe jurkjes en een trui gekocht in de zomeruitverkoop die geschikt zijn zijn voor de winter. Samen ongeveer 100 euro. Het enige wat ik voor de winter echt nog nodig heb is een nieuwe winterjas, dat wordt ook ongeveer 100 euro. Voor de rest kunnen mijn kleren van vorig jaar nog prima er gaat wel wat weg maar ik probeer er sowieso voor te zorgen dat er wat minder in de kast hangt. Misschien dat er hier en daar nog iets bijkomt, maar waarschijnlijk pas in de sale. Of misschien als ik op vakantie ben, ik ga naar een land waar er goedkoop gewinkeld kan worden.
Alle reacties Link kopieren
RMJ schreef:
19-09-2017 16:24
Idem, bovendien, mijn smaak verandert niet van het ene op het andere moment zo dramatisch dat ik ineens niets van wat al in de kast ligt meer kan (wil) dragen. Dus wat er al ligt blijf ik gewoon dragen tot het versleten is of ik het echt niet meer draag.

Hier ook. Ik hou niet van winkelen, en moeten shoppen omdat het een ander seizoen wordt, lijkt me dan ook de horror.
Als ik in de winkel iets zie wat ik leuk vind, koop ik het gewoon. Geen budget of koopmomenten.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
19-09-2017 16:33
Hier ook. Ik hou niet van winkelen, en moeten shoppen omdat het een ander seizoen wordt, lijkt me dan ook de horror.
Als ik in de winkel iets zie wat ik leuk vind, koop ik het gewoon. Geen budget of koopmomenten.
En dit ook ja!
hiltje schreef:
19-09-2017 16:16
Ik koop me blauw in de laatste ronde van de sale. Meestal kost me dat tussen de 600 en 1000,- euro per sale ronde.
Ik moet nu al weer gaan schrapen om de eerste week van januari te kunnen spenden.

Ik doe dat nu een aantal jaar en ik heb een top garderobe al zeg ik het zelf.
Hoeveel kleding heb je dan inmiddels wel niet als je dit elk seizoen doet?
Ik hanteer geen seizoenen. Wat ik nu aan heb, kan ik van -5 tot 22 graden dragen.
Alle reacties Link kopieren
Had ik niet verwacht dit, dat er zoveel gewoon niks kopen of wachten tot de sale. Ligt misschien ook aan budget en leeftijd, maar ik zou dat echt niet kunnen :biggrin:

Ik koop tussendoor ook heus nog wel wat, maar het shoppen voor het nieuwe seizoen vind ik zelf altijd wel een leuk moment, om een leuk dagje van te maken en het nieuwe seizoen 'in te luiden'. ;)
Angsten overwinnen is simpelweg beginnen
Alle reacties Link kopieren
AnneSophie123 schreef:
19-09-2017 16:38
Had ik niet verwacht dit, dat er zoveel gewoon niks kopen of wachten tot de sale. Ligt misschien ook aan budget en leeftijd, maar ik zou dat echt niet kunnen :biggrin:

Ik koop tussendoor ook heus nog wel wat, maar het shoppen voor het nieuwe seizoen vind ik zelf altijd wel een leuk moment, om een leuk dagje van te maken en het nieuwe seizoen 'in te luiden'. ;)
Heeft niks met budget en leeftijd te maken, ik heb dat altijd al gehad. En ik hoef niet zo nodig kleding te hebben omdat het in de mode is.
Alle reacties Link kopieren
weinig.. ik koop wat ik nodig heb als ik het nodig heb. Ik volg de mode niet zo. Heb mijn favoriete kleuren en dat koop ik dan ook. Ik draag sowieso geen bijzonder spul. Veel jeans, shirts, vestjes etc. Jurken en rokken zelden. Ik heb net winter laarsjes gekocht omdat ik toevallig tegenaan liep, maar ook schoenen koop ik als ik ze nodig heb. Is het dan sale dan is het fijn, maar ik ga niet speciaal wachten op de sale iig.

Ik denk dat ik per seizoen 100/150 euro uitgeef ? Schoenen koop ik niet ieder seizoen
Veel hangt ook af wat type kledij je koopt.

Als je volledige kleerkast bestaat uit t-shirtjes van C&A en H&M van 5 euro per stuk ... geen probleem.

Maar een beetje broek is hier toch echt al snel 70 euro.
En voor een leuk truitje ben ik al gauw 30 à 40 euro of meer kwijt.

Budget is dus gewoon niet eindeloos en dan koop ik liever dingen die ik kan afdragen en niet na 1 seizoen uit de mode zijn.
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
19-09-2017 16:43
Veel hangt ook af wat type kledij je koopt.

Als je volledige kleerkast bestaat uit t-shirtjes van C&A en H&M van 5 euro per stuk ... geen probleem.

Maar een beetje broek is hier toch echt al snel 70 euro.
En voor een leuk truitje ben ik al gauw 30 à 40 euro of meer kwijt.

Budget is dus gewoon niet eindeloos en dan koop ik liever dingen die ik kan afdragen en niet na 1 seizoen uit de mode zijn.
Zeker waar, ik ben altijd van de jurkjes, rokjes, leuke truitjes en blousejes. Dan ben je veel meer kwijt dan simpelere kleding.
Angsten overwinnen is simpelweg beginnen
Zo weinig mogelijk. Hou er niet van om geld uit te geven aan kleding. Wel net een paar nieuwe broeken gekocht en 2 shirts, maar dat was ook wel echt nodig.

Heb wel veel geld uitgegeven aan een hele warme, regenbestendige winterjas, maar dat is omdat ik heel veel buiten ben en dan heb ik dat er graag voor over. Met zo'n jas doe ik jaren. En ik geef veel geld uit (ook een keer in de paar jaren) aan goede wandelschoenen.
Ik koop niet aan het begin van een seizoen (behalve een jas), ik koop juist aan het eind van het seizoen, in de sale! 2 x per jaar € 500 tot € 1.000, dat is incl. ondergoed, sportkleding, schoenen, accessoires, alles.

Ik ben niet van de dure merken en koop bijna alles online. Veel H&M, Only, Vero Moda... Ik kan dus best veel kopen voor mijn geld.
anoniem_57234 wijzigde dit bericht op 19-09-2017 17:07
23.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
AnneSophie123 schreef:
19-09-2017 16:38
Had ik niet verwacht dit, dat er zoveel gewoon niks kopen of wachten tot de sale. Ligt misschien ook aan budget en leeftijd, maar ik zou dat echt niet kunnen :biggrin:

Ik koop tussendoor ook heus nog wel wat, maar het shoppen voor het nieuwe seizoen vind ik zelf altijd wel een leuk moment, om een leuk dagje van te maken en het nieuwe seizoen 'in te luiden'. ;)
Ik vraag me altijd af waarom mensen dat niet zonde vinden.

En ik heb ook niet het idee dat het leeftijd of budget gebonden is. Ik ben ook nog jong en zou prima nog uitgebreid kunnen gaan shoppen ieder siezoen, maar daar is geen noodzaak toe. Ik koop vrijwel al mijn kleding in de sale of tweedehands. Om dezelfde kwaliteit en duurzaamheid te kunnen kopen zou ik makkelijk drie keer zo veel moeten uitgeven als ik deze voor de volle prijs had gekocht.

Ik vind het zonde om te kopen omdat het een nieuw seizoen is. Misschien raak je daarom ook zo snel uitgekeken op de spullen die je in je kast hebt hangen? Ik koop veel minder kleding tegenwoordig maar wat ik koop ben ik verliefd op en is vaker van echt goede kwaliteit waardoor het langer mee gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen vast budget.

Ik heb al jaren dezelfde smaak en hetzelfde postuur, dus meestal de basics goed op orde en koop ik alleen wat items voor het seizoen.

Nu is een deel van mijn basisgarderobe aan vervanging toe en past de huidige wintermode heel goed in mijn straatje.
Dus afgelopen weekend 450 euro uitgegeven en ben nog niet klaar ;) . Maar goed er zijn dus ook jaren (met pasteltinten) dat ik dat in een heel jaar nog niet uitgeef.

Voor die 450 gekocht: nieuw donkerblauw mantelpak, 2 blousen, 1 top en een bordeauxrode leren rok.
Alle reacties Link kopieren
Als de kleding voor het volgende seizoen in de winkel hangt ben ik er geestelijk nog lang niet aan toe (en het weer vaak ook nog niet) Tegen de tijd dat ik me ga bedenken dat ik wel iets nieuws kan gebruiken is het dus uitverkoop. Vind ik prima
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven