Mode & Beauty alle pijlers

online mode advies - kleding toegestuurd krijgen?

23-09-2017 16:09 162 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb net via een grote kleding site (geen naam ivm reclame) een hele vragenlijst ingevuld, foto en maten er bij en wat ik wel/niet wil. nu krijg ik een doos met allemaal kleding toegestuurd, setjes die ze mij adviseren. ik hoef alleen maar te houden wat ik leuk vind, ik mag alles weer terug sturen zonder kosten. Het lijkt me ontzettend handig als dit werkt want ik ben zo'n nitwit wat kleding betreft, ik vind het moeilijk om te combineren en te zien wat bij mijn figuur past. daarnaast vind ik kleding passen in een winkel echt niet fijn.

ik ben benieuwd wat ik nu toegestuurd krijg, of ze echt iets kunnen uitkiezen wat mij leuk staat.

wie heeft hier ervaring mee? is het wat, lukt het die stylistes om dingen samen te stellen op basis van de gegeven informatie? vond je de kleding die toegestuurd werd leuk?
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
Bij welk bedrijf kan dit dan? Ik heb er nog nooit van gehoord.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Heel bijzonder dat ze dit kunnen zonder jou daadwerkelijk te zien.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij ben ik hierop gestuit bij zalando. Het was heel gedetailleerd dus ik denk dat ze een heel eind kunnen komen. Of ze komen met iets waarvan je denkt 'he niet helemaal mijn ding maar eens wat anders, leuk!'
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Nou ben ik toch wel heel nieuwsgierig welk bedrijf dat is.
Vriend doet dit soms via de Cloakroom, maar daar slaan ze de plank nog wel eens mis.
Alle reacties Link kopieren
Ik noem liever het bedrijf niet omdat dit berichtje niet als reclame bedoeld is. ik wil het best via een pb sturen.

ik vraag me dus inderdaad af of je op basis van foto's en een heel uitgebreide vragenlijst iemand goed advies kunt geven. daarom juist mijn vraag, zou dit werken?

ik hoop juist dat ze iets sturen wat ik normaal niet zou kiezen maar wat goed staat, ik kies toch altijd standaard effen donkerblauw, een veilige maar saaie keuze. en ik vraag wel eens advies in zo'n boetiekje maar dan voel ik me al snel verplicht om iets te kopen, en komen de verkoopsters ook niet vaak met iets aan wat echt goed bij me past. Tenslotte kijken zij alleen maar naar de buitenkant. ik heb nu die vragenlijsten in moeten vullen.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
Ik ken dat alleen als Readers Digest. De boeken die je niet wilde houden kon je terugsturen. De rest werd in rekening gebracht. Werkt dit ook zo?
Alle reacties Link kopieren
Zelf geen ervaring mee maar ik ben wel benieuwd naar wat jouw ervaring wordt. Moest je ook een budget invullen?
Zalon van zalando
Alle reacties Link kopieren
Yep, ik heb ook een outfit box besteld via Zalon/Zalando vandaag. Ben benieuwd!
“They slipped briskly into an intimacy from which they never recovered.” ― F. Scott Fitzgerald, This Side of Paradise
Alle reacties Link kopieren
Kreeg deze mail:

"Hartelijk dank voor je bestelling. Ik zal je vertellen hoe het nu verder gaat.

Op basis van jouw stijl- en smaakkeuzes ga ik een outfit voor je uitkiezen. Daarna wordt de Zalon box naar jou opgestuurd.*

Eenmaal bij jou thuis kun je de kledingstukken op je gemak proberen. Je betaalt uiteindelijk voor wat je wilt houden. Wat je niet wilt hebben mag je gratis retour sturen.

Alvast veel pasplezier gewenst!

Groetjes,

<naam stylist die ik gekozen heb>

* Let wel: ik stuur de outfits pas op na jouw akkoord. Dit wordt dan bevestigd in een volgende e-mail."
“They slipped briskly into an intimacy from which they never recovered.” ― F. Scott Fitzgerald, This Side of Paradise
Alle reacties Link kopieren
@muze inderdaad, deze heb ik ook gedaan vandaag. Ik heb er voor gekozen dat ik eerst de box te zien krijg en opmerkingen mag geven (wijzigen) voordat hij opgestuurd wordt.

je kunt bij elk onderdeel opgeven wat je normaal uitgeeft aan een kledingstuk, bijvoorbeeld een blouse tussen 10-20, of 20-40 of 40-80, of je kunt aangeven dat het niet uitmaakt. de vragen zijn echt gedetailleerd.

er wordt alleen in rekening gebracht wat je houdt.

ik ben erg benieuwd... muze laat je weten hoe het bij jou gaat?
geen mensen die ervaring met dit soort dingen hebben verder?
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
Ja, ben erg benieuwd! Ook leuk dat je de stylist kon kiezen aan het einde van de vragenlijst vond ik.
“They slipped briskly into an intimacy from which they never recovered.” ― F. Scott Fitzgerald, This Side of Paradise
Alle reacties Link kopieren
En ben benieuwd naar de hoeveelheid kleding ook, of het echt meerdere outfits zijn.

Ook leuk dat je de gelegenheid kon aangeven. Casual, werk, bruiloft etc.
“They slipped briskly into an intimacy from which they never recovered.” ― F. Scott Fitzgerald, This Side of Paradise
Alle reacties Link kopieren
Tvp! Ik ben benieuwd wat er in jullie boxen zit. :)
Alle reacties Link kopieren
Een keer gedaan, kreeg helaas een voorstel met kleding waarvan ik nu juist ingevuld had deze niet te willen ontvangen (kleur), omdat ik er dan ziekelijk uitzie. Wel leuke combinaties en een keer wat anders dan je zelf zou uitzoeken.
Ik heb alles geannuleerd, maar de annulering werd niet goed verwerkt, waardoor alles toch nog werd verzonden. Dus even goed opletten bij annuleren en evt contact opnemen met de klantenservice. Ze hebben alles wel goed opgelost uiteindelijk, dus dat is fijn.
Alle reacties Link kopieren
dat is jammer dromepretje. Je gaat er dan toch van uit dat ze die detailgegevens goed doornemen en gebruiken. dat zou juist de kracht moeten zijn van op deze manier bestellen.

ik heb overigens mijn telefoonnr niet gegeven, ik heb er geen behoefte aan dat ze me gaan bellen :-?

ik heb een box aangevraagd voor casual smart kleding: iets wat ik naar mijn werk en evt klanten aankan, niet te overdressed maar wel netjes. En eens wat anders dan de standaard nette spijkerbroek met vest/trui/blouse. en ik heb geen prijsniveau aangegeven. als het mooie kwaliteit basics zijn wil ik daar best wat meer voor betalen. nu hopen dat ze niet alleen heul dure spullen kiezen.

muze welke stylist heb jij gekozen? ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel mensen ze daar hebben zitten, of dit loopt.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook een keer gedaan. Leuke spullen, die ik zelf niet (allemaal) uitgrkozen zou hebben. Er was alleen geen rekening gehouden met wat ik over mijn postuur had uitgelegd, waardoor geen enkele bloes paste.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
Haha, geweldig marketing concept en ik vraag me af of er daadwerkelijk een styliste achter zit of gewoon een computer (iets met algoritmes ofzo).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Melanie uitgekozen (haar stijl is "'sophisticated, elegant, rock-chic"). Jij, gruffalo?
Bij mij gaat ze er maandag aan werken, zo zegt mijn inlogpagina :)
“They slipped briskly into an intimacy from which they never recovered.” ― F. Scott Fitzgerald, This Side of Paradise
Mijn vriend bestelt zo zijn kleding via Outfittery. Soms krijgt hij echt leuke setjes (hij bestelt alleen casual kleding), meestal broek, overhemd en trui, maar er zit ook wel eens niets tussen. Of hij houdt alleen een overhemd. Ze sturen ook steeds schoenen mee, maar die koopt hij ook liever in een winkel.
Alle reacties Link kopieren
ik heb ene lonneke. urban chic met franse twist, klonk wel goed. en zij gaat er ook maandag aan werken

may-ka ik heb een maat 85E dus ik hoop dat ze dat wel gaat lezen, geen strakke blouses! o_o
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
Haha, ik idem qua cupmaat, dus de strakke blouses mogen mij ook voorbijgaan.
“They slipped briskly into an intimacy from which they never recovered.” ― F. Scott Fitzgerald, This Side of Paradise
Alle reacties Link kopieren
Ohh ik volg even. Ben heel benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang was je ongeveer bezig met het invullen van de vragenlijst?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven