Mode & Beauty alle pijlers

Geschikte rok voor een peer ;-)

26-09-2017 16:55 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik ben 181 cm lang en ik weeg 90 kg. Ik ben dus te dik.
Maar goed, ik zie de laatste tijd zoveel leuke rokjes en ik zou er eigenlijk ook wel eentje willen. Ik ben eigenlijk op zoek naar een imitatieleren rok die ik dan met een IT-shirtje en stoere bikerboots kan combineren bijvoorbeeld. Maarrrrr de winkels hangen vol met zulke rokjes, alleen superkort en dat wil ik niet en dat staat mij niet. Ik heb brede heupen en een paar stevige benen (peerfiguur). Ik wil dus niet nóg steviger lijken door de rok, maar ik wil een rok die bij mijn figuur past.

Iemand enig modeadvies of tips? Ik zag toevallig net nog een rok op Steps.nl. Maar kan dat niet of wel met mijn figuur?
https://www.steps.nl/rok-met-leren-look ... paign=feed

Ik hoor het graag! :)
A-lijn model en dan schuin van draad geknipt valt bij brede heupen het mooist.
Dat gaat overigens niet lukken met (kunst) leer.

Ik denk dat je met die plooien alleen maar het accent op je onderkant legt.
Dat van die heupen en benen heb ik ook. A lijn model is dan idd het beste, van die strakke klokvormige rokken kunnen echt niet. Jij hebt dan wel het geluk dat je wat langer bent, als ik een medium lange rok aantrek valt ie veel te laag.
Ik zou zeggen bestel de rok en kijk of ie leuk is! En anders stuur je hem zo weer terug.
Ik vind een kokerrok erg mooi, juíst als je ronde/brede heupen hebt. Draag 'm dan wel ongeveer op taille hoogte. :)
Een kokerrok vind ik niet staan op stevige bovenbenen.
Alle reacties Link kopieren
http://www.asos.com/river-island-plus/r ... idcolumn=2

Zoiets?
Alle reacties Link kopieren
Een kokerrok tot op de knie, zeker als je een taille hebt is dat erg mooi. En anders inderdaad een soepel vallende A-lijn, en dat is lastig met (imitiatie)leer.
Oh, het rokje van jouw link zou hartstikke leuk kunnen staan, als ie maar kort is. Een half lange wijd-uitlopende rok vind ik verschrikkelijk als je wat breder en ronder gevormd bent. Zoals ik.

Ik weeg ruim 75 kilo en ik ben 1.72, smalle taille in verhouding tot mijn (ronde/vrij brede) heupen, grote Kim K billen :nut:, vrij volle bovenbenen én kuiten. Dus ik denk dat ons figuur wel een beetje overeen komt.

Ik draag alleen maar kokerrokken en strakke jurken tot op of net over mijn knie. Een kort rokje zou ook wel kunnen. Zolang ie maar op mijn taille gedragen kan worden. Maar ik hou niet van kort, door mijn billen is het namelijk al gauw té kort. Helaas.
SinDudas schreef:
26-09-2017 17:23
Een kokerrok vind ik niet staan op stevige bovenbenen.
Het staat super mooi, stijlvol en netjes, juist op stevige bovenbenen! Wijde rokken maken over het algemeen alleen maar breder. Maar dat is mijn ervaring. :)
Lotus90 schreef:
26-09-2017 17:41
Het staat super mooi, stijlvol en netjes, juist op stevige bovenbenen! Wijde rokken maken over het algemeen alleen maar breder. Maar dat is mijn ervaring. :)
Jij hebt dan zeker ook lange benen? Bij mij is een kokerrok een lachertje (brede heupen, stevige EN korte benen. Mij staan eigenlijk alleen soepel vallende A-lijn rokken tot op de knie.
anoniem_261837 wijzigde dit bericht op 26-09-2017 17:46
0.72% gewijzigd
Ik heb nep-lederen kokerrokken gezien, o.a. bij Vila.
SinDudas schreef:
26-09-2017 17:45
Jij hebt dan zeker ook lange benen? Bij mij is een kokerrok een lachertje (brede heupen, stevige EN korte benen. Bij mij staan eigenlijk alleen soepel vallende A-lijn rokken tot op de knie.
Ja, dat klopt (hoewel ik geen Barbie benen heb hoor!). Ik verwacht dat de benen van TO ook lang zijn, gezien haar lengte. Maar ik kan het mis hebben. :)
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een peer, met relatief korte benen die ook wat stevig zijn tov het bovenlijf. A-lijn wordt genoemd. Is inderdaad heel geschikt, maar ik vind gerend net iets mooier.
De leren rok met plooien van Steps zou bij mij teveel volume toevoegen aan de onderkant.

Kokerrokken kunnen bij mij wel, maar niet te strak onderaan, anders lijken mijn benen dikker. En niet te kort. Daar draag ik lange laarzen met hak onder en panty niet te dun en in de kleur van de laarzen. Dat gaat prima, dan lijken mijn benen langer en slanker. De laarzen moeten dan wel aansluitend zijn en niet te lomp. Als je langere benen hebt kan het misschien wel goed staan.

Verschillende leren kokerrokken en aansluitende midirokken gepast en stonden mooi, omdat leer wat dikker is corrigeert het ook een beetje. Leren rokken in gerende vorm of A-lijn heb ik volgens mij nooit gezien.
Alle reacties Link kopieren
Bladerend in het H&M boekje dat vandaag bij de post zat zie ik een (imitatie?) leren rokje staat dat uitloopt. Pagina 72. Wel een beetje kort ben ik bang...
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is dat je het gewoon in het echt moet proberen.

Ik ben ook een 'peer' maar het maakt ook nog uit hoe je verhoudingen verder zijn; hoe je benen eruit zien en wat de verhouding tussen benen en bovenlijf is, en waar je taille zit, of je strak in je vel zit of niet. Een A-lijn is op zich een veilige gok, maar dan hangt het nog af van roklengte, de soepelheid van de stof, of hij hoog in de taille of op de heupen wordt gedragen, en of er plooien in zitten.

De rok uit de link heeft een hoge taille, grove plooien, en een stugge stof. Dat benadrukt het onderlichaam en voegt daar volume toe. Dat kan door je lengte juist goed staan, of bij een stevige peer net te veel van het goede zijn - als je je daar wat van aantrekt hè. Die kledingregeltjes zijn erg gericht op een klassiek aantrekkelijk zandlopersilhouet, omdat de meeste mensen dat aantrekkelijk vinden. Het is niet zo dat andere vormen dus geen optie zijn, als je het niet erg vindt niet te voldoen aan die standaard.

Maar goed, er vanuit gaande dat je dat wel wilt, zijn er nog dit soort tips:
Afbeelding

Zie hier hoe verschillende modellen staan bij dezelfde vrouw:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sorry voor de grote plaatjes, op het nieuwe forum kan ik het formaat niet meer aanpassen.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Die leren rok heb ik gepast en het zag er niet uit. Ik heb een zandloperfiguur en maat 46 en normaal staan wat wijdere rokken echt prima. Maar dan wel van soepele stof. Die leren rok van Steps was echt te stug en net te lang (Ik ben 1.70). Misschien als je zoals jij langer bent het beter staat. Maar ik leek er echt een vrachtschip in en kon er zo de zwarte kousenkerk mee in.
Alle reacties Link kopieren
Lotus90 schreef:
26-09-2017 17:37
Oh, het rokje van jouw link zou hartstikke leuk kunnen staan, als ie maar kort is. Een half lange wijd-uitlopende rok vind ik verschrikkelijk als je wat breder en ronder gevormd bent. Zoals ik.

Ik weeg ruim 75 kilo en ik ben 1.72, smalle taille in verhouding tot mijn (ronde/vrij brede) heupen, grote Kim K billen :nut:, vrij volle bovenbenen én kuiten. Dus ik denk dat ons figuur wel een beetje overeen komt.

Ik draag alleen maar kokerrokken en strakke jurken tot op of net over mijn knie. Een kort rokje zou ook wel kunnen. Zolang ie maar op mijn taille gedragen kan worden. Maar ik hou niet van kort, door mijn billen is het namelijk al gauw té kort. Helaas.
Dit doe ik ook. Ik selecteer kokerrokken overigens wel op het feit of ze aan de bovenkant ingenomen kunnen worden zodat ze bij mijn taille niet 15-20 cm te wijd zijn.. Leer valt daardoor tot nu toe altijd af, altijd te strak bij de onderkant en tegelijkertijd alweer te wijd aan de bovenkant.

Verder draag ik ook rokken en jurkjes met een wijde rok, maar die wel voldoende accent op mijn taille leggen. A-lijn rokken doen dat vaak niet voor mij.
tyche schreef:
26-09-2017 20:57
Mijn ervaring is dat je het gewoon in het echt moet proberen.

Ik ben ook een 'peer' maar het maakt ook nog uit hoe je verhoudingen verder zijn; hoe je benen eruit zien en wat de verhouding tussen benen en bovenlijf is, en waar je taille zit, of je strak in je vel zit of niet. Een A-lijn is op zich een veilige gok, maar dan hangt het nog af van roklengte, de soepelheid van de stof, of hij hoog in de taille of op de heupen wordt gedragen, en of er plooien in zitten.

De rok uit de link heeft een hoge taille, grove plooien, en een stugge stof. Dat benadrukt het onderlichaam en voegt daar volume toe. Dat kan door je lengte juist goed staan, of bij een stevige peer net te veel van het goede zijn - als je je daar wat van aantrekt hè. Die kledingregeltjes zijn erg gericht op een klassiek aantrekkelijk zandlopersilhouet, omdat de meeste mensen dat aantrekkelijk vinden. Het is niet zo dat andere vormen dus geen optie zijn, als je het niet erg vindt niet te voldoen aan die standaard.

Maar goed, er vanuit gaande dat je dat wel wilt, zijn er nog dit soort tips:
Afbeelding

Zie hier hoe verschillende modellen staan bij dezelfde vrouw:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sorry voor de grote plaatjes, op het nieuwe forum kan ik het formaat niet meer aanpassen.
Die strakke rok is vreselijk. Laatste plaatje is erg mooi. Eerste ook! Die met die langere rok moet echt leuk staan bij je.
Alle reacties Link kopieren
wijd met hoge taille idd
en kijk wat je er boven draagt!

bij peer moet het bovenlijf de aandacht trekken en daar ook volume toevoegem
terwijl je onderkant juist niet wil laten opvallen dus donkere kleuren simpele schnit.
Alle reacties Link kopieren
Zelfde figuur hier (paar cm langer, ook peer, ook 90 kg.). Ik draag vooral minirokjes en rokken tot op de knie (die normaal tot over de knie horen geloof ik). Verder vind ik het wel fijn als een rok mijn vormen wat accentueert (ben blij met mijn stevige benen en ik show ze graag). Ik let wel op dat ik geen lichte kleuren/te opvallende prints draag onder. En verder: probeer uit! Theoretisch gezien zouden veel dingen 'niet kunnen'. In werkelijkheid is dat toch vaak anders.
Alle reacties Link kopieren
Eens met zephora, sommige dingen staan wel goed terwijl het theoretisch niet zou kunnen. Maar iedereen is anders waardoor sommige dingen desondanks prima kunnen. Of die theoretisch heel geschikt zouden moeten zijn en je wordt niet blij wanneer je het aantrekt. Hoe dan ook is het handig theoretisch te weten hoe en wat maar je er niet op vast te pinnen.

Zeker als je vrij lang bent zijn er vaak meer mogelijkheden.
Alle reacties Link kopieren
Met 1.81 m en 90kg vind ik je overigens niet té dik, maar okey.
Verder heb ik er niet echt verstand van, maar bij 'peer' en rok zou ik zeggen: plooi-rok of ietwat klok-model.
https://goo.gl/images/GBcRrC

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven