Mode & Beauty alle pijlers

Koop je wel eens merkleding voor jezelf?

30-09-2017 19:53 153 berichten
Ik heb vandaag even geshopt in Amsterdam voor een nieuwe jas en winter schoenen. Geslaagd uiteraard. Ik heb weer zoveel mooie dingen gezien die ik wil hebben maar te duur zijn. Afbeelding€720 euro :'(
anoniem_353921 wijzigde dit bericht op 30-09-2017 20:01
27.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kan het plaatje niet zien, wat is het?
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Weet niet, tellen uggs als ‘merk kleding’? Want ja die heb ik, voor al die uren dat de NS me laat verkleumen op het station in de winter.
Internagelaktisch
H&M is toch ook een merk? ;-)
Vind het onzinnig om zoveel geld uit te geven aan 'n lapje stof. Alleen maar omdat er 'n bepaald merk aan verbonden is. Dus nee, ik doe dat nooit. En 'n kledingstuk van 700 euro zou ik echt bezopen vinden.
Ik koop wel merkschoenen à 200 euro per paar (Panama Jack, met bont erin), maar voor de rest geen merkkleding.
gizzmo-returns schreef:
30-09-2017 19:57
H&M is toch ook een merk? ;-)
Zeeman ook.
Ik heb toevallig een regenjas van Agu gekocht ter vervanging van mijn hemaatje. En ik heb TOMS. En bergschoenen van Lowa, dus niet van Decathlon.

De rest van het sport-, kampeer- en regenspul koop ik wel bij Decathlon. Jeans koop ik bij C&A. Verder koop ik meestal bij H&M, dus nee, doorgaans geen merkspul.
Ik heb trouwens wel Lowa wandelschoenen, maar simpelweg omdat dat kwaliteit en comfort biedt die goedkopere merken niet bieden. Maar daar merk ik bij 'n kledingstuk niet zoveel van, dat moet gewoon comfortabel zitten en dat is ook onder de goedkope merken prima te vinden (bonprix bijv)
Ik zie nu ook 't plaatje in de OP, maar zie er écht niet aan af dat dat boven de 100 euro zou moeten kosten, laat staan boven de 700!
Alle reacties Link kopieren
Ik koop kleding die ik mooi vind, het merk maakt me niet uit. Wel heb ik een dure smaak, dus ik ben blij als ik een keer iets leuks zie en het is goedkoop. Mijn broeken koop ik altijd van Only, die zitten mooier en fijner dan de dure merkbroeken die ik eerst altijd had en zijn maar 30 euro. En verder heel veel Maison Scotch en merken in die prijsklasse. Voor nog duurder ga ik niet vaak, heel soms als ik een kledingstuk echt perfect vind. Zo heb ik pas laarsjes van Isabel Marant gekocht van boven de 500 euro, maar ik heb ook enkellaarsjes van 40 euro. Maar net wat ik leuk vind en wat op dat moment mijn budget is.
redbulletje schreef:
30-09-2017 20:06
Ik zie nu ook 't plaatje in de OP, maar zie er écht niet aan af dat dat boven de 100 euro zou moeten kosten, laat staan boven de 700!
Stof is fluweel van Gianvito Rossi.
Ttass schreef:
30-09-2017 20:09
Stof is fluweel van Gianvito Rossi.
De naam zegt me helemaal niks en fluweel lijkt me super onpraktisch om mee buiten te lopen.
Ttass schreef:
30-09-2017 20:09
Stof is fluweel van Gianvito Rossi.

Zegt me werkelijk helemaal niets
Alle reacties Link kopieren
Ttass schreef:
30-09-2017 20:09
Stof is fluweel van Gianvito Rossi.
Die zou ik dan weer niet kopen voor zoveel geld, omdat ze bij mij binnen de kortste keren lelijk zouden zijn.
Die schoenen? In geen 700 jaar. Ik heb merkspullen waar die meerwaarde bieden, een paar Asics om op hard te lopen, een softshell van Mammut om me droog en comfortabel te houden. Maar ik ga een jurkje van 700 euro geen 10 jaar langer dragen dan 1 van 70 euro. Of er 10 keer beter uit zien of me 10 keer beter voelen.
Ik heb een winterjas mantel van sissy-boy gekocht voor €127-.
Alle reacties Link kopieren
ik heb vorig jaar een jas gekocht van Moscow. Een dure jas, echt een hele uitgave. Maar wat is het heerlijk, ik ben zo'n koukleum en deze jas is zo heerlijk warm! ben er erg blij mee!
The past may be in tatters
But today is all that matters
Wat is 'merkkleding' inderdaad?

Sinds ik meer weet over de kledingindustrie koop ik sowieso minder en of het van een merk is of niet maakt niet uit. De grootste merken zijn vaak het slechtst wat betreft duurzaamheid, eerlijkheid en arbeidsomstandigheden.

Ik vind niks mis met wat meer betalen voor een kledingstuk, maar ik zal bijvoorbeeld niet €300 betalen voor een spijkerbroek of €700 voor laarzen.
https://m.vanharen.nl/NL/nl/shop/home-d ... etail=true

Bijna dezelfde voor 30€ bij de van haren
Ik ben wel merkvast, omdat ik de pasvorm en materiaalkeuze ken en zo mijn tijd niet hoef te verdoen aan verschillende winkels en webshops waar ik toch niet slaag. Maar bij die merken zitten net zo goed H&M en de Hema.
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan. Ik koop wat ik mooi vind. Of het nu Zeeman/wibra/primark is of C&A/H&M of een lekker Superdry vest.
Ook vero moda, Mango, Desigual, of sportmerken als Adidas, Erima, Nike voor de vrije tijd.

Het enige waar ik wel relatief veel geld aan uitgeef is schoenen. Ik loop graag comfortabel en ook netjes. Dat komt vaak uit op 100-200 euro per paar.
Jassen zijn vaak ook vrij duur, maar ik doe er lang mee. Moeten gewoon echt goed zijn. In de winter een donsjas, wollen mantel.Voor de herfst een kwalitatief goede softshell-mantel. In de zomer kan het vaak wat goedkoper.
Voor werk meestal Mango, C&A, merken bij Bijenkorf etc. Vrije tijd Superdry en sportmerken. En lekker warme Ugg's.

Maar ik heb ook hele fijne vesten van Wibra.

Designermerken koop ik niet nee.
Ab imo pectore
Deze laarsjes bedoel je trouwens?
Alle reacties Link kopieren
Ik ga voor een duur merk als het echt beter uitziet of voelt dan de goedkope versies. Meestal heb ik dus dure schoenen dure jassen en gewone kleding goedkoper.
Alle reacties Link kopieren
Soms koop ik wat van Isabel Marant (vooral bijous en schoenen). Verder koop ik vooral in een boetiek hier in de stad, die vrouw weet precies wat er al in mijn kast hangt, wat daar bij past en wat mij staat en wat niet. Ze heeft verschillende merken dus het wisselt. Vooral Nümph en andere Scandinavische zooi. En iets van Nederlandse bodem: een zijden blouse van studio Ruig.
Nee heb je, ja kun je krijgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven