Mode & Beauty alle pijlers

kleurenanalyse

14-11-2005 12:23 1423 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk erover om een kleurenanalyse te laten doen. Dan bepalen ze welk

seizoenstype je bent en daar passen dan weer bepaalde kleding- en

make-up-kleuren bij. Wie heeft dit weleens laten doen en hoe beviel dit?





Ciara
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het laten doen en het is mij heel goed bevallen.

Een goede analyse kost wat(ongeveer 80-100 euro),maar dan heb je ook geen miskopen meer.

Neem wel een goed bureau!

Er zijn al meerdere topics over geweest .

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Marat,





Wat is een goed bureau=  Waar ben jij geweest= Ik weet al wel dat het niet goedkoop is maar dat heb ik er wel voor over.





Ciara
Alle reacties Link kopieren
Hallo Ciara,

Ik ben bij Artextra geweest in Arnhem.

Maar er zit ook een goed bureau in Haarlem(B Kwadraat),daar zijn wat mensen van dit forum geweest.

Misschien reageren zij ook nog wel.

Er is een topic" HOERA" geweest,misschien dat het nog terug te zoeken is.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt MArat. Verder nog iemand?
Alle reacties Link kopieren
Hallo Ciara,



Grappig, ik ben ook op zoek naar iemand waar ik een kleuranalyse kan laten doen. Ik heb op google gezocht op Kleuranalyse, en daar wel wat bureaus gevonden. Ik woon in Brabant, en heb nu de prijs opgevraagd bij een dame (Mieke van Beers) in Den Bosch. Een kleuradvies kost bij haar 115 euro, en een stijladvies 105.



Via een tip van iemand hier op het forum ben ik trouwens nu het boek 'Kleding genoeg' van Merel van 't Wout aan het lezen. Dat is echt een heel goed boek, met heel veel adviezen. Ik heb het hier gewoon in de bibliotheek aangevraagd. Misschien is dat ook wel iets voor jou.



Ik heb trouwens nog wat extra info over dat kleuradvies bij Mieke van Beers, laat maar even weten of je daar interesse in hebt!
The trick is forgiving the unforgivable (Nip/Tuck).
Alle reacties Link kopieren
Hoi Miss Thang,





Den Bosch is een beetje te ver weg voor mij. Ik heb ook al via internet

gezocht maar dan weet je nooit of ze goed zijn. Dus ik zocht wat

persoonlijke ervaringen van mensen. Zijn er nog mensen met goede

ervaringen??





Ciara
Alle reacties Link kopieren
Hoi Ciara



Ik heb het afgelopen voorjaar laten doen. Ik vond het erg leuk, maar wel duur.

€120,00.

Ik heb het laten doen bij Kies je Kleur in Tiel.

Hier is ook een site van volgens mij.

Ik was een koele lente-type.



Groetjes Maxima
Alle reacties Link kopieren
Hoi Ciara, ik ben dus bij b-kwadraat in Haarlem geweest en dat is ontzettend goed bevallen.

Ik had daarvoor een analyse laten doen bij een kiesjekleur mevrouw maar ik vond het bij b-kwadraat zoveel beter! Echt duidelijke uitleg, super aardige mensen met heel veel ervaring en dat merk je echt!

Ze hebben ook een site waar je wat meer uitleg kunt vinden:

 b-kwadraat/imageproof

Ik heb even gekeken maar ik geloof dat ze nu verder gegaan zijn onder de naam imageproof.

Veel succes!
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook geweest. Bij "the looks" nieuwenkerk aan de ijssel. Helemaal leuk, wel prijzig hoor, ruim 140 euro. Maar dan heb je ook wat, 2 uur gericht op kleuren, make-up. En daarna een persoonlijk kleurenpalet, en dat heb ik nu altijd in mijn tas, dus geen miskopen meer! Ik zie er dus altijd geweldig uit ( hihi).

Ik vind het het geld echt waard.
Alle reacties Link kopieren
Ha bedankt voor de reacties!!! Ik denk dat ik naar Haarlem ga. Dat is in de buurt.





Ciara
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het vorig jaar van mijn moeder voor mijn verjaardag gekregen. Heel leuk om te doen en ook nuttig.

Je krijgt er ook zo'n boekje bij met stukjes stof die bij jouw type horen. Makkelijk meenemen als je gaat winkelen, want je ziet gelijk of het bij je past of niet. Zeker als je, zoals ik, niet zo erg veel verstand van mode hebt en niet zo goed durft om eens uit de band te springen.

Mijn kledingkast komt er steeds leuker uit te zien als je de deur opendoet. Vroeger kocht ik alleen zwart, wit, grijs en beige, omdat ik dacht dat felle kleuren niet goed stonden. Nu koop ik bijna alleen nog maar gekleurde kleding. Veel leuker!
..
Alle reacties Link kopieren
Hé hallo allemaal!



Ik kan het topic "HOERA" helemaal niet vinden...

Kan er hier geen link naar dat topic gemaakt worden?
Alle reacties Link kopieren
@reizigster2004

En wat minstens zo belangrijk is, al die kleuren staan je nu en over ... jaar ook nog steeds. Ook geen losse setjes meer in de kast, maar alles past bij alles.

 

Klakkeloos de mode volgen is kapitaalvernietiging en je ziet er ook nog eens niet op je best mee uit.



Maar goed, met de Kerstdagen zal Blond Nederland wel weer "stijlvol" in het zwart gaan en dan in januari 2006 teleurgesteld de foto's bekijken omdat ze zo overbelicht zijn en men er zo vermoeid op staat.



Er is dus voor iedereen nog een wereld te winnen door gewoon eens een kleuradvies te ondergaan. Voor de prijs van zo'n kleuradvies hoef je het niet te laten; ga maar eens uitrekenen hoeveel miskopen er al in je kast hangen.



Prettige feestdagen
Alle reacties Link kopieren
@Rosa :ik kan het topic ook niet meer vinden.

Misschien toch al te lang geleden.



@Johan: Ja,en dan ook nog vaak van dat glanzende zwart.

Laatst zag ik ook een overduidelijk "Lente type" in een antraciet kleurig pak met een schitterende zwarte jas en dito laarzen.

Een hele kostbare combinatie,maar zelf kwam ze niet meer aan bod.

Ik laat volgende week lekker een pak maten:een mooi getailleerd jasje en een wijdvallende broek.

In antraciet met zwart fluweel en een enkel paars accent.

Ben ik weer helemaal klaar.
Alle reacties Link kopieren
ik droeg altijd al de kleuren die bij mijn type passen ( sneeuwwitjewintertype met blauwe ogen,donker haar en lichte huid ) en werd door de kleuranalyse in mijn mening bevestigd die ik al vanaf mijn 15de heb.

ik heb dus nooit miskopen gedaan ( qua kleur dan hé ).
Alle reacties Link kopieren
Heb ik ook : donkerbruin haar met groen-blauwe ogen.

Had al 75 % zwart in de kast hangen.

Verder veel paars en grijs.

Ik heb wel een cognac kleurige jas,de enige echte miskleun.

En een oranje ochtendjas.

Oh ja,een shawl met veel goudgeel,waarmee ik eruit zag als een spook,heb ik aan mijn schoonzus gegeven.

Ik heb ook zilveren oorclips(groot) met zwarte gitjes en rookglas.

Dat staat schitterend.
Alle reacties Link kopieren
@ marat:

ik draag ook veel zwart gecombineerd met paars ( lievelingskleur ) bordeauxrood of wit en daar zie ik er stralend in uit.

ik lijk heel veel op mijn vader qua uiterlijk en die had laatst een lichtgroen vest aan en zag er ziek in uit terwijl niets met hem aan de hand was.

ik wist al dat kleuranalyse klopt maar dit was toch wel het ultieme bewijs voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Voor princessetamtam,

Je zegt dat jij een wintertype (sneeuwwitjetype) bent. Mijn man is dit ook. Hij heeft gitzwart haar (nu grijs), lichtblauwe ogen en een hele bleke huid. Hij heeft een keer iets bruins gedragen, het stond afschuwelijk, het leek inderdaad wel of hij een ziekte onder de leden had. Ik heb zelf donderbruin haar, blauwgroene ogen en zie ook behoorlijk bleek, dus ik denk dat ik ik dan ook een wintertype ben. Maar het vreemde is, als ik iets bruins aantrek, staat het wel, dus misschien toch geen wintertype? Ik wil graag van je weten welke kleuren jou goed staan, dan kan ik dit ook eens proberen bij mijn man en bij mezelf. Ik wacht met belangstelling op jouw reactie.

Groetjes.
Alle reacties Link kopieren
ik kan blauw,rood,fuchsia,magenta(donkere roodtint) paars en ook zwartbruin dragen geen lichtbruin ( is bijna zwart zeg maar )en wit en zwart.

te vermijden:

goudtinten en oranje.

dus bruin kan wel maar niet alle tinten daarom staan sommige bruine kledingstukken je wel denk ik ( maar zwart is kleurtechnisch toch beter denk ik ).
Alle reacties Link kopieren
zuivere heldere felle kleuren staan het wintertype goed.

dus experimenteer daar eens mee.
Alle reacties Link kopieren
Voor princessetamtam,

Bedankt voor je snelle reactie en de tips. Het is zeker de moeite waard om dit eens te proberen. Als ik in mijn kledingkast kijk, zie ik meestal toch wel de kleuren die jij aangeeft. Ik heb een trui met oranje strepen die ik ooit gekocht heb maar waarin ik mij absoluut niet lekker voel. Foute kleur, dit is meer voor de herfsttypes onder ons.
Alle reacties Link kopieren
inderdaad caatje ( klopt je nick zo ? ):

je pikt er zelf vaak al de goede kleuren uit voor je weet welk type je bent ( ik ook in ieder geval ).

ik mijd groen trouwens nog meer dan oranje daar zie ik altijd ziek in uit ook al ben ik kerngezond.
Alle reacties Link kopieren
mijn oma van vaderskant ( waar mijn vader op lijkt ik ben dus een derde generatie sneeuwwitje type ) heb ik altijd gezien in de wintertype kleuren die haar ook geweldig staan en nooit in andere kleuren en die heeft nog nooit van kleurentypes gehoord.

als je oog hebt voor welke kleuren je staan en een duidelijk type bent kun je zelf dus al een heel eind komen ( voor twijfelgevallen zal dit niet gelden dat geef ik toe ).
Alle reacties Link kopieren
Hallo Princes...,

Flessegroen kun je toch wel aan als wintertype.

Ook donkerblauw met een fleugje groen is mooi en smaragdgroen.

Geen olijf en legergroen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven