Mode & Beauty alle pijlers

Winterjas over dikke trui

10-10-2017 13:59 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een dikkere gehaakte trui met driekwart mouwen. Een winterjas past er niet overheen, dwz zit niet erg comfortabel en gaat niet zo goed meer dicht. Wat doen jullie over dikke truien/vesten in de winter?
Gewoon mn winterjas.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop winterjassen waar ik wel dikkere truien onder kan dragen
Als ik zo'n trui zou hebben, zou ik hem enkel dragen naar het werk en dan geen jas aan doen. Dat stukje van de auto naar kantoor en terug red ik dan wel even zonder jas.
Alle reacties Link kopieren
egeltje10 schreef:
10-10-2017 14:00
Ik koop winterjassen waar ik wel dikkere truien onder kan dragen
Als ik dat doe dan zitten ze wel echt te ruim als ik die dikke trui niet aan heb...
Poncho ?
Niet dat ik die heb maar dat zou kunnen denk ik ?
Alle reacties Link kopieren
marla862 schreef:
10-10-2017 14:03
Als ik dat doe dan zitten ze wel echt te ruim als ik die dikke trui niet aan heb...
maar wat heb je verder in de winter aan?
Ik heb vaak jasjes (colberts) aan naar mijn werk (nooit een trui), en daar heb je wel een ruimere winterjas overheen nodig
Alle reacties Link kopieren
Mijn winterjassen zijn berekend op winterkleding. Een winterjas waar mijn trui of vest niet onder past heb ik dus nog niet meegemaakt.
Annelleke schreef:
10-10-2017 14:37
Mijn winterjassen zijn berekend op winterkleding. Een winterjas waar mijn trui of vest niet onder past heb ik dus nog niet meegemaakt.
Precies dit!
En hoe doen jullie dat dan met een poncho? Ik draag de mijne nu gewoon niet... :facepalm:

Misschien moet ik die poncho in de herfst dragen, maar daar vind ik hem te warm voor. In de winter is het dan weer te koud voor die poncho wegens open langs de zijkant. Onder een jas kan ik hem niet dragen. Het is misschien gewoon een stomme, ondraagbare poncho. :proud:

Is stiekem ook OT dit..
Ik let bij het kopen van een winterjas ook erop dat ik er een dikke trui onder aan kan. Wat mij betreft mag een winterjas ook best iets te groot zijn want dan kun je beter met laagjes werken enzo.

Ik heb trouwens ook een poncho, ik dacht leuk voor in de tussen periodes maar ik merk dat ik dat ik dat ding niet pak omdat ik toch het idee heb dat het te koud is (ben een koukleum). Heb um jaren geleden wel een keer als extra laag over m'n jas aangetrokken in de winter. Zag er niet uit maar dat boeide me weinig.
Ik heb hetzelfde probleem altijd met lange vesten. Die komen altijd onder mijn jas uit want mijn jas is korter en inderdaad ook een beetje krap voor de dikke vesten.
Ik draag ze vnl thuis en als ik er toch mee weg wil, dan alleen in de auto en even snel over straat zonder jas, eventueel met plu.
Alle reacties Link kopieren
poncho`s draag ik bijv. als ik boodschappen ga doen, voor dat kleine stukkie uit de auto naar de winkel kan dat prima, of als ik een afspraak bij iemand heb.

De winterjas gaat aan naar voetbal ;-), op de fiets etc en als ik de hond uitlaat
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
10-10-2017 16:00
Ik heb hetzelfde probleem altijd met lange vesten. Die komen altijd onder mijn jas uit want mijn jas is korter en inderdaad ook een beetje krap voor de dikke vesten.
Ik draag ze vnl thuis en als ik er toch mee weg wil, dan alleen in de auto en even snel over straat zonder jas, eventueel met plu.
daar kan je dus leuk een poncho of hele grote dikke sjaal bij dragen
Nieuwe winterjas kopen. Blijkbaar dus te krap voor wat dikkere kleding.
    herfstappeltaart schreef:
    10-10-2017 16:00
    Ik heb hetzelfde probleem altijd met lange vesten. Die komen altijd onder mijn jas uit want mijn jas is korter en inderdaad ook een beetje krap voor de dikke vesten.
    Ik draag ze vnl thuis en als ik er toch mee weg wil, dan alleen in de auto en even snel over straat zonder jas, eventueel met plu.
    Zo irritant! Je moet 's morgens voor de kleerkast ook al nadenken over welke jas je kan dragen bij die trui. Maar je schoenen moeten wel nog matchen met de trui én de jas. En welke handtas kan daar dan bij?? Later in het seizoen ook nog de juiste handschoenen en sjaal.

    Zo vermoeiend, het najaar... :facepalm:
    Winterjas een maat groter kopen.
    Zodanig dat er wel een trui onder past.

    Of een dikkere winterjas kopen in je normale maat.
    Hoef je geen dikke trui aan.
    Alle reacties Link kopieren
    marla862 schreef:
    10-10-2017 13:59
    Ik heb een dikkere gehaakte trui met driekwart mouwen. Een winterjas past er niet overheen, dwz zit niet erg comfortabel en gaat niet zo goed meer dicht. Wat doen jullie over dikke truien/vesten in de winter?

    Precies dit. Zat vanochtend weer op de fiets met mijn winterjas over een lekkere dikke trui, maar kon m'n armen bijna niet meer buigen :hyper:
    Wat ik sowieso doe is mijn jas open laten hangen, maar voor die mouwen heb ik nogsteeds geen oplossing gevonden..
    Alle reacties Link kopieren
    Bearnaise schreef:
    10-10-2017 16:33
      Zo irritant! Je moet 's morgens voor de kleerkast ook al nadenken over welke jas je kan dragen bij die trui. Maar je schoenen moeten wel nog matchen met de trui én de jas. En welke handtas kan daar dan bij?? Later in het seizoen ook nog de juiste handschoenen en sjaal.

      Zo vermoeiend, het najaar... :facepalm:
      Je moet niks natuurlijk, dit wil je zelf graag.
      Alle reacties Link kopieren
      Ik draag alleen maar shirtjes, ook in de winter. De jas daarentegen is wind- en regenproof. Het gebeurt maar zelden dat ik extra warmte nodig heb.

      Lekker flink doorlopen en je maakt jezelf warm.
      En als het vuur gedoofd is komen er wolven
      retrostar schreef:
      10-10-2017 18:19
      Ik draag alleen maar shirtjes, ook in de winter. De jas daarentegen is wind- en regenproof. Het gebeurt maar zelden dat ik extra warmte nodig heb.

      Lekker flink doorlopen en je maakt jezelf warm.
      Je kunt toch niet altijd lopen? Bij de bushalte wachten. Bij voetbal kijken en zo zijn er wel meer dingen
      Annelleke schreef:
      10-10-2017 17:17
      Je moet niks natuurlijk, dit wil je zelf graag.
      Goed punt! Uiteindelijk ben ik dus degene die vermoeiend is. :proud:
      Alle reacties Link kopieren
      [...]
      moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-10-2017 13:19
      Reden: ivm spam
      98.29% gewijzigd
      Alle reacties Link kopieren
      Ik heb het altijd warm en draag pas bij -20. Een trui en winterjas,
      Tot die tijd dunne trui en leren Jack met sjaal
      daar aast is het met mijn cup F moeilijk om een jas te vinden die dicht kan .
      Alle reacties Link kopieren
      Mijn winterjassen zijn een maat groter dan normaal zodat een trui er wel onder past. Ik draag mijn winterjas vaker niet dan wel tijdens de winter en ik draag ook vaak alleen de trui. Dat stukje van mijn auto naar het kantoor overleef ik ook zonder jas.

      Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
      Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

      Terug naar boven