Mode & Beauty alle pijlers

Spijkerbroek soepel maken?

11-10-2017 14:20 10 berichten
Ik heb een spijkerbroekje gekregen voor mijn dreumes. Maar de stof is nogal stug. Weet iemand of je de broek soepeler kan maken? Google vertelt mij wassen met wasverzachter, zout of azijn. Heeft iemand hier ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
[...]

over het algemeen zijn spijkerbroekjes voor die leeftijd een ramp....
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-10-2017 16:05
Reden: ivm op quote
66.89% gewijzigd
ghostly41 schreef:
11-10-2017 14:29
over het algemeen zijn spijkerbroekjes voor die leeftijd een ramp....
Ja klopt. Ik koop zelf altijd lekkere zachte broekjes of een spijkerbroekje dat ook zacht en soepel is.
Wassen met wasverzachter en strijken, van strijken wordt spijkergoed ook zachter,
Gewoon niet aan beginnen met een dreumes, mij is het nooit gelukt om ze echt soepel te krijgen en vind het zielig om het mijn kinderen dan aan te trekken.
Als je ze in de droger doet na het wassen worden ze wel zachter. Deed ik vroeger ook altijd.
Blondie456 schreef:
11-10-2017 15:08
Als je ze in de droger doet na het wassen worden ze wel zachter. Deed ik vroeger ook altijd.
Krimpen ze dan niet?
Alle reacties Link kopieren
Is de broek donker van wassing en betreft het geen stonewash? Wat zou kunnen is dat de stof dan gedrenkt is in een vloeistof zodat er bij lang vervoer, bv vanuit Bangladesh met een container op een schip naar Europa geen beestjes in komen. Persoonlijk zou ik dat een jong kind niet zomaar aantrekken. Wat je kunt doen is een nacht in koud water met azijn leggen en daarna gewoon wassen met veel wasverzachter en dan een spoelprogramma en alles goed uitspoelen. Meerdere keren.
sweetfirefly wijzigde dit bericht op 11-10-2017 20:30
1.93% gewijzigd
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Hij is donker inderdaad. Ik ga het proberen. Maar ik denk dat ie als reservereservebroek in de kast belandt..
Een nachtje in azijn, gewassen, in de droger en gestreken. Hij is iets zachter, maar minimaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven