Mode & Beauty alle pijlers

Lengte broeken, hoe hoort het.

15-10-2017 11:16 45 berichten
Hallo allemaal,

Graag jullie mening, hoe horen de verschillende modellen broeken van lengte te zijn? Dus slimfit jeans, pantalon met smalle pijpen, pantalon met wijdere pijpen, flared jeans enz.

Ik zie op t.v. bijvoorbeeld bij nieuwslezeressen van alles voorbij komen. Maar moeten de pjjpen nu op de hak, op de bovenkant van de schoen, over de hele schoen ? En maakt het dan uit welke schoen, bijvoorbeeld sneaker, pump met hak, platte schoen.
Ik ben benieuwd hoe jullie dat zien.

Moet nu weg, maar ga straks alle reacties lezen.
Alle reacties Link kopieren
Zoals jij het leuk vindt, lijkt me de beste lengte :)
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alles kan, op elke lengte worden op dit moment broeken verkocht, dus wat jij het mooist vindt is het.
Alle reacties Link kopieren
Ik draag zelf het liefst zo.dat de pijp glad valt.geen gekreukeld dat de broek te lang is.
En al helemaal niet te kort. Enkelbroeken staan mij persoonlijk niet mooi. .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Ligt aan het model van de broek, stof, stijl Maar ook aan je eigen figuur en wat voor schoenen én wat je er op draagt.
Gewoon je eigen gevoel volgen dus en als je echt geen gevoel voor stijl hebt vraag het een vriendin.
Alle reacties Link kopieren
Alles kan in principe op elke lengte, maar een te lange broek vind ik vaak erg lelijk staan ;-D

Een collega van mij draagt elke dag dezelfde pantalon en met high heels komt die nét niet op de grond, wat mooi staat. Maar soms draagt ze platte schoenen en dan ziet het er echt niet uit. De pijpen zwabberen dan gewoon half over de grond, en als ze snel loopt lijkt het net alsof ze op haar broekspijp gaat staan. Ik denk dan: koop pantalons met verschillende pijplengtes. Als je in je vrije tijd een stoere stijl hebt en een te lange spijkerbroek met gympen draagt dan kan het nog wel (grunge stijltje ofzo) maar in een professionele omgeving moet je wel eventjes beter opletten dat je niet op je broekspijpen gaat trappen, denk ik zo.
'Cause the sweetest kiss I ever got is the one I've never tasted.
De lengte is bepalend van jou keuze.
Ik vind het niet mooi als je schoenen bedekt worden door de lengte van je broekspijp.

Bij slimfit jeans vind ik dat je niet korter moet gaan dan je schoenen, dus dat je je benen kunt zien. Opgerold kan dan weer wel.

Bij pantolen vind ik kort weer mooier. Helemaal bij wijdere pijpen en dus ook bij flared jeans.

Als je hakken draagt kan het lang en kort. Maar het blijft mijn mening. Iedereen zijn eigen smaak en keuze.
Alle reacties Link kopieren
Misschien kijk ik verkeerd maar ik zie nou niet vreselijk vaak dat je broeken in verschillende lengtes kan kopen behalve spijkerbroeken dan. Maar bij de goedkopere merken kan dat vaak ook niet.

Dan draag ik dus wel eens broeken die eigenlijk net een halve/ hele centimeter langer zouden mogen zijn. Maar het is niet zo lelijk dat het niet kan.

Ik draag ook wel eens broeken die net 1 a 2 cm te lang zijn maar dan vind ik het weer zonde van mijn geld om ze te laten inkorten. Ik ben zelf niet handig. En het is dan ook weer niet zo lelijk dat het echt super storend is.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het afhankelijk van het model. Bij smalle broeken kunnen alle lengtes wel oké zijn, net waar je van houdt en met welke schoenen je het combineert
Bij rechte of flared broeken luistert het nauw, vind ik. Die vind ik het mooist nét niet op de grond. Daarbij moet je dan wel incalculeren welke hakhoogte je erbij wil dragen. Mijn favoriete flared broek draag ik alleen met hakken (centimeter of 6 is al genoeg), anders raakt hij de grond.
sugarmiss schreef:
15-10-2017 12:40
Misschien kijk ik verkeerd maar ik zie nou niet vreselijk vaak dat je broeken in verschillende lengtes kan kopen behalve spijkerbroeken dan. Maar bij de goedkopere merken kan dat vaak ook niet.

Dan draag ik dus wel eens broeken die eigenlijk net een halve/ hele centimeter langer zouden mogen zijn. Maar het is niet zo lelijk dat het niet kan.

Ik draag ook wel eens broeken die net 1 a 2 cm te lang zijn maar dan vind ik het weer zonde van mijn geld om ze te laten inkorten. Ik ben zelf niet handig. En het is dan ook weer niet zo lelijk dat het echt super storend is.
Dit is nu precies de reden van mijn vraag. Ik heb ook wat broeken waarvan ik vind dat ze eigenlijk een zoompje korter zouden mogen, maar net niet storend genoeg zeg maar.
Bedankt allemaal. Ik begrijp uit jullie reacties dat de regels best losjes gehanteerd kunnen worden. :)
Alle reacties Link kopieren
Ligt aan het model (flared, wijd, recht, of skinny) en de bedoelde lengte (volledige lengte of 7/8, ook wel cropped genoemd). Bij wijd/losvallende broeken vind ik het het mooist als ze iets boven de grond vallen, bij strakke broeken of nauw gesneden pantalons kan enkellengte ook mooi zijn.

Afbeelding

Het is ook afhankelijk van trends. Dit heette een paar jaar geleden hoog water, nu is het mode:
Afbeelding
Maar het is gauw net niet: als de sneakers te grof zijn, de broek niet perfect valt, de trui te slonzig is...

Mooi lengte voor bootcut:
Afbeelding

en mijn skinny jeans draag het liefst zo:
Afbeelding
What a nuanced anxiety
@Tyche: bedankt voor deze plaatjes. Dat is duidelijk! En inderdaad zoals je zei, wat vroeger "hoog water" heette is nu wel prima. Dat is dus een beetje verwarrend.
P.s. voor mij is de combinatie pantalon/sneakers ook nog steeds vreemd. Bij een pantalon draag ik enkellaarsjes met hak of platte loafers met een puntige neus. Op een of andere manier klopt het beeld met sneakers niet voor mij...... ik zal wel ouderwets zijn.
herfstappeltaart schreef:
15-10-2017 14:22
Bedankt allemaal. Ik begrijp uit jullie reacties dat de regels best losjes gehanteerd kunnen worden. :)
Er zijn geen regels.
Fee-de-Goede schreef:
15-10-2017 19:20
Er zijn geen regels.

Nou ik vind de voorbeelden van Tyche wel behoorlijk zinnig.
En ik neem aan dat jouw skinny ook niet vlak onder de knie eindigt. Enige houvast vind ik toch prettig als je de mode
-plank niet helemaal mis wil slaan,
Alle reacties Link kopieren
Ik draag mijn skinny jeans net boven de enkel, of zoals op het plaatje, opgerold met enkellaarsjes. 'Pantalons' draag ik altijd hoog water, en dan altijd met van die 'herenschoenen', brogues, liefst met dikke zool of stiletto's. Als mijn broek over mijn schoenen valt voel ik me heel klein, terwijl het volgens de regels mij langer zou moeten lijken.
Alle reacties Link kopieren
Fee-de-Goede schreef:
15-10-2017 19:20
Er zijn geen regels.
Nee, natuurlijk geen regels in de zin van een wetboek en modepolitie. Maar kijk maar eens hoe er geoordeeld wordt als iemand die 'niet-bestaande' regels breekt (witte legging, bouwvakkersdecolleté, spijkerbroek naar een gala...).

Bovendien kan mode ook een leuke manier zijn om je smaak, persoonlijkheid, functie, idealen of liefhebberij te laten zien. Ik vind het leuk om op straat te zien hoe verschillend mensen zich kleden en welke stijlen er zijn, en hoe bepaalde kleding een bepaalde uitstraling of gevoel uitdrukt. En dat verandert dus de hele tijd, en kleine nuanceverschillen kunnen een bepaalde stijl ineens gedateerd laten lijken.
Ik vind dat je er dan vooral in moet blijven lopen als je het zelf mooi vindt, maar het kan wel handig zijn om je bewust te zijn van wat je met een bepaalde stijl of keuze uitstraalt.
What a nuanced anxiety
tyche schreef:
15-10-2017 20:43
Nee, natuurlijk geen regels in de zin van een wetboek en modepolitie. Maar kijk maar eens hoe er geoordeeld wordt als iemand die 'niet-bestaande' regels breekt (witte legging, bouwvakkersdecolleté, spijkerbroek naar een gala...).

Bovendien kan mode ook een leuke manier zijn om je smaak, persoonlijkheid, functie, idealen of liefhebberij te laten zien. Ik vind het leuk om op straat te zien hoe verschillend mensen zich kleden en welke stijlen er zijn, en hoe bepaalde kleding een bepaalde uitstraling of gevoel uitdrukt. En dat verandert dus de hele tijd, en kleine nuanceverschillen kunnen een bepaalde stijl ineens gedateerd laten lijken.
Ik vind dat je er dan vooral in moet blijven lopen als je het zelf mooi vindt, maar het kan wel handig zijn om je bewust te zijn van wat je met een bepaalde stijl of keuze uitstraalt.

Precies wat ik bedoelde te vragen.
Eens dus. Bedankt nogmaals.
Lady_Day schreef:
15-10-2017 20:39
Ik draag mijn skinny jeans net boven de enkel, of zoals op het plaatje, opgerold met enkellaarsjes. 'Pantalons' draag ik altijd hoog water, en dan altijd met van die 'herenschoenen', brogues, liefst met dikke zool of stiletto's. Als mijn broek over mijn schoenen valt voel ik me heel klein, terwijl het volgens de regels mij langer zou moeten lijken.

O ja die brogues, vooral die met dikke zolen, vind ik bij sommigen heel erg leuk staan. Ik heb er laatst een paar gepast maar vond de neuzen te rond voor onder mijn broek. De iets puntiger neuzen staan leuker onder een pantalon (vind ik).
tyche schreef:
15-10-2017 20:43
Nee, natuurlijk geen regels in de zin van een wetboek en modepolitie. Maar kijk maar eens hoe er geoordeeld wordt als iemand die 'niet-bestaande' regels breekt (witte legging, bouwvakkersdecolleté, spijkerbroek naar een gala...).

Bovendien kan mode ook een leuke manier zijn om je smaak, persoonlijkheid, functie, idealen of liefhebberij te laten zien. Ik vind het leuk om op straat te zien hoe verschillend mensen zich kleden en welke stijlen er zijn, en hoe bepaalde kleding een bepaalde uitstraling of gevoel uitdrukt. En dat verandert dus de hele tijd, en kleine nuanceverschillen kunnen een bepaalde stijl ineens gedateerd laten lijken.
Ik vind dat je er dan vooral in moet blijven lopen als je het zelf mooi vindt, maar het kan wel handig zijn om je bewust te zijn van wat je met een bepaalde stijl of keuze uitstraalt.
So?
Alle reacties Link kopieren
DEATH schreef:
16-10-2017 13:32
So?
Er zijn dus wel degelijk regels, alleen zijn ze ongeschreven.

Niet dat je je daar wat van aan moet trekken verder.
Ik schat in dat de meeste mensen die moderegels prima kunnen relativeren, maar je kan het best hebben over wat staat en wat niet, wat in of uit is, of hoe je bepaalde kledingstukken kunt combineren.
What a nuanced anxiety
tyche schreef:
16-10-2017 13:43
Er zijn dus wel degelijk regels, alleen zijn ze ongeschreven.

Niet dat je je daar wat van aan moet trekken verder.
Ik schat in dat de meeste mensen die moderegels prima kunnen relativeren, maar je kan het best hebben over wat staat en wat niet, wat in of uit is, of hoe je bepaalde kledingstukken kunt combineren.
Gelukkig trek je je daar niets van aan. Ik vind het altijd zonde als mensen afgerekend worden op hun 'verkeerde' kledingkeuzes en gaan twijfelen aan zichzelf.
Maar met mode op zich hoeft niks mis te zijn.
Alle reacties Link kopieren
DEATH schreef:
16-10-2017 14:02
Gelukkig trek je je daar niets van aan. Ik vind het altijd zonde als mensen afgerekend worden op hun 'verkeerde' kledingkeuzes en gaan twijfelen aan zichzelf.
Maar met mode op zich hoeft niks mis te zijn.
Ja, de grens tussen met mode bezig zijn als liefhebberij en mode volgen uit onzekerheid is soms dun.

Heel jammer want dat haalt juist het leuke eraf. En sowieso zijn er altijd mensen die je toch veroordelen, ook (juist) als je de mode volgt.
What a nuanced anxiety

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven