Mode & Beauty alle pijlers

Mannenoverhemd naar het werk, kan dit?

16-10-2017 21:48 23 berichten
Het is voor mij als kleine tengere vrouw altijd lastig om goed passende kleding te vinden. Voor mijn nieuwe baan (docent aan een uni) heb ik onlangs wat nette merkkleding gekocht. Bij de damesafdeling is alles te ruim voor mij, dus daarom ben ik geslaagd op de kinderafdeling. Gelukkig zie je niet dat het eigenlijk kinderkleding is!

De overhemden die ik heb gekocht zijn eigenlijk voor jongens, want de kleuren en prints bij de meisjesafdeling waren mij te druk. Thuis realiseerde ik me pas dat de overhemden natuurlijk een mannensluiting hebben (links over rechts) :facepalm:
Het gaat om dit idee, en ik heb ze in een paar kleuren: http://www.ralphlauren.co.uk/graphics/p ... d_t240.jpg

Gaat dit mensen opvallen en kan dit? Mij zou het zelf niet opgevallen zijn maar ik let dan ook niet op zulk soort dingen. Aan de andere kant voelt het ook stom om speciaal nette kleding te kopen die toch niet helemaal correct is. Verder zie ik er overigens erg vrouwelijk uit.

Wat zeggen jullie, doen of niet doen?
Het zou mij niet opvallen en het maakt tegenwoordig natuurlijk ook niets meer uit.
Even uit nieuwsgierigheid, welke kindermaat heb je? Mijn dochters pasten met 12 jaar al niets meer van de kinderafdeling (broeken wel, bovenkleding niet), en die zijn ook niet echt fors.
anoniem_228429 wijzigde dit bericht op 16-10-2017 21:52
Reden: Aanvulling
53.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kan prima!
The time is now
Alle reacties Link kopieren
Heb je ook weinig boezem ? In dames overhemden zitten namelijk cupnaden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat niemand op die sluiting let.
Bedankt voor de tot nu toe positieve reacties :)

@MinkeDeWit: Ik heb kindermaat 134 voor bovenkleding, als ik wil dat de kleding mooi aansluit. Wat betreft de broekmaten weet ik niet hoe je die moet omrekenen maar het komt overeen met jeansmaat 25/30. Ik ben zelf trouwens 154 cm "lang", haha.

@blijfgewoonbianca: Ja, ik heb een klein A-cupje. Bij de damesoverhemden heb ik altijd idioot veel ruimte over bij de borst waardoor het er niet mooi uitziet.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
16-10-2017 21:52
Heb je ook weinig boezem ? In dames overhemden zitten namelijk cupnaden.

Meen je dat van de cupnaden, heb ik nog nooit gezien.
Alle reacties Link kopieren
Prima!
Kan prima! Succes met de nieuwe baan!
Ja, het ziet er prima uit. Maar let wel dat er op de uni, afhankelijk van de faculteit, behoorlijk wat mensen van de oude stempel lopen en het wellicht wel zien.
Alle reacties Link kopieren
Ik draag weleens oude overhemden van mijn broertje (hij past ze niet meer omdat hij breder is geworden door krachttraining) en tot nu toe is het (behalve mijn vriend) nog niemand opgevallen. :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Pistolboots schreef:
16-10-2017 22:00

@MinkeDeWit: Ik heb kindermaat 134 voor bovenkleding, als ik wil dat de kleding mooi aansluit. Wat betreft de broekmaten weet ik niet hoe je die moet omrekenen maar het komt overeen met jeansmaat 25/30. Ik ben zelf trouwens 154 cm "lang", haha.
Hoe past dat dan? 134 is voor een lichaamslengte van rond de 134, jij bent maar liefst 20 cm langer. Dan zijn die shirtjes toch veel en veel te kort?
Alle reacties Link kopieren
Ik zie altijd heel veel dingen, zoals open gulp, vlekje en dergelijke, maar een mannen of vrouwen knoopsluiting is mij echt nog nooit opgevallen. Dus lekker gewoon dragen waar jij je prettig in voelt.
If you can dream it, you can do it.
Alle reacties Link kopieren
Achja, so what als iemand het wel ziet? Als het maar goed uit ziet, toch. En ja misschien zien mensen het wel, zeker als ze wat ouder zijn of zich zelf ook wat formeler kleden.

Veel plezier met je nieuwe baan!
Estranged met een hoofdletter D
Alle reacties Link kopieren
Maat 134? Dat past toch niet?
Quintessa schreef:
16-10-2017 22:25
Hoe past dat dan? 134 is voor een lichaamslengte van rond de 134, jij bent maar liefst 20 cm langer. Dan zijn die shirtjes toch veel en veel te kort?
Nee hoor bij maat 134 past de blouse precies goed, en de mouwen zijn ook precies goed. Bij grotere maten krijg ik teveel ruimte onder de oksels en bij de schouders, en dan zijn de mouwen te lang, en dat staat echt niet mooi bij een overhemd. Vesten en truien kan ik uiteraard wel groter kopen als ze oversized mogen.
@Yevpraksiya en anderen: dank je wel! :thumbsup:
dit bericht zal je aanspreken :)

http://www.elle.nl/mode/nieuws/a569290/ ... -besparen/
Maat 134?! Dat is voor kinderen van 8. Dan ben je inderdaad wel heel tenger. Mijn jongste heeft ook maat 25/30 maar bovenkleding 34/36 omdat anders haar schouders er niet in passen. De mouwen zijn dan aan de korte kant omdat de rest van haar lichaam er nog bij moet groeien (tenminste, we hopen dat dat gebeurt).
Hagelslag81 schreef:
16-10-2017 22:52
dit bericht zal je aanspreken :)

http://www.elle.nl/mode/nieuws/a569290/ ... -besparen/
Haha, dank je! Dat spreekt me zeker aan.

MinkeDeWit schreef:
16-10-2017 22:55
Maat 134?! Dat is voor kinderen van 8. Dan ben je inderdaad wel heel tenger. Mijn jongste heeft ook maat 25/30 maar bovenkleding 34/36 omdat anders haar schouders er niet in passen. De mouwen zijn dan aan de korte kant omdat de rest van haar lichaam er nog bij moet groeien (tenminste, we hopen dat dat gebeurt).
Hoe oud is je jongste? 34 is voor mij al te groot als het mooi moet aansluiten. Mijn handen en voeten zijn ook heel erg klein, sieraden moet ik speciaal op maat laten maken (polsomtrek is 12 cm). Verder heb ik echter geen kinderlijfje, dat is het gekke. In bikini zie je gelukkig wel duidelijk dat ik een volwassen vrouw ben :hihi:
anoniem_309551 wijzigde dit bericht op 16-10-2017 23:19
5.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heb je een extreem korte romp en armen dan?

Ik heb een heel tenger kind dat in 134 zit nu (ze is 8). Die is straks qua lengte toch echt uit die maat gegroeid omdat haar armen en romp weer langer zijn geworden.
Quintessa schreef:
16-10-2017 23:18
Heb je een extreem korte romp en armen dan?

Ik heb een heel tenger kind dat in 134 zit nu (ze is 8). Die is straks qua lengte toch echt uit die maat gegroeid omdat haar armen en romp weer langer zijn geworden.
Wat vreemd zeg! Nee ik heb geen extreem korte romp en ik vind mezelf goed in verhouding. Mijn skelet is heel smal. Misschien verschilt het per merk. De merken waar ik maat 134 (of 134-140 of hoe merken dat soms ook combineren) heb zijn Hugo Boss, Ralph Lauren, Hilfiger, Benetton, en soms H&M en Primark, en nog wel meer.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen van 6jaar hebben maat 134 o_o

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven