Mode & Beauty alle pijlers

Ineens krullen?

16-10-2017 22:50 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al aardig op weg naar de 40 en lijk nu ineens een totaal ander kapsel op mijn hoofd te hebben. Van stug, steil haar heb ik ineens golvend haar. Zelfs krullen als het net gewassen is of ik in de regen loop. In een paar maanden (denk 3 à 4) is dit zo gegaan.

Hoe kan dit?
anoniem_355145 wijzigde dit bericht op 16-10-2017 22:58
0.90% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hormonen
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Je bent aardig op weg naar de weg?

Heb je je haar geknipt? Dat kan voor meer krullen zorgen. Maar ik heb ook weleens van mensen gehoord die ineens krullen kregen. Vooral in hun tienertijd (hormonen...), maar ook wel daarna. Ik heb zelf ook wel behoorlijk slag en het hangt er bij mij enorm vanaf of ik het net gewassen heb, soms heb ik dan echt krullen. Vroeger had ik dat niet.
.
Alle reacties Link kopieren
OKcomputer schreef:
16-10-2017 22:57
Je bent aardig op weg naar de weg?
Aangepast. Moet ook niet 2 dingen tegelijk doen. :rrr:
Alle reacties Link kopieren
Geen haar geknipt.

Waar komen die hormonen vandaan? Ben niet zwanger.
Je gaat richting de overgang.

Aanvulling: hormonen gaan bij vrouwen zo rond hun veertigste al vaak schommelen waardoor bijvoorbeeld de haarstructuur verandert.
anoniem_6363de79f0488 wijzigde dit bericht op 16-10-2017 23:07
69.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
RosesAreRed schreef:
16-10-2017 23:06
Je gaat richting de overgang.
@(

Ik ben 38.
Alle reacties Link kopieren
Het kan zomaar. Van baby tot mijn 3e had ik veel krullen. Van mijn 4e t/m mijn 18e lang stijl haar. Op mijn 19e is het geknipt tot boven mijn schouders en heb weer net zoveel krullen als toen ik peuter was.
Ik hoorde dit een kapster laatst tegen iemand in de kappersstoel zeggen. Zij had ook 'last' van plotse slag in het haar en ook droger of vetter haar (weet niet meer precies).
Alle reacties Link kopieren
Bij mij kwam er richting overgang ook meer krul in. En de structuur veranderde ook wat, de haren werden dikker.
Maar dat was wel tien jaar later dan bij jou.
Misschien ben je er erg vroeg bij ?
nounou
Alle reacties Link kopieren
Goh, krijg bijna spijt van het openen van dit topic. :'( :'( :'(
Alle reacties Link kopieren
ik had als kind pijpekrullen. Tussen 20 en 35 saai steil haar. En nu weer megaveel krullen. Ben bijna 50.
Sorry, Quint... @(
Alle reacties Link kopieren
Nou, we kunnen het ook mis hebben, hè, met die overgang ?
En vind je die krullen niet fijn dan ? Weer eens wat anders :)
nounou
Alle reacties Link kopieren
RosesAreRed schreef:
16-10-2017 23:15
Sorry, Quint... @(
Kan er ook wel om lachen hoor. :P
Alle reacties Link kopieren
En nee, die krullen zijn niet fijn. Het is nu een hele droge, pluizige bos geworden. Voorheen had ik glanzend haar dat gemakkelijker te stylen was.
Ja wellicht staat het er los van. Werd het zonder reden nu tijd voor een gezellige golvende bos haar.
Mijn haar ging krullen toen ik zwanger was van de tweede. Bij de eerste dus niet, gek genoeg. Overigens krijgt dit kind nu ook mal krullend haar, ik zie bijna een verband :proud: .

Ik begin zelf net aan de overgang denk ik, en mijn haar is echt een zielig bosje. Dus ik zou zeggen, doe een zwangerschapstest en wees blij met je haar.
van 1 tot 7 jaar bos met krullen van 7 tot 13 jaar steil haar en vanaf toen weer bos met krullen. dat ging over naar slag en nu op mn dertigste lijkt het weer meer te gaan krullen!
dus dat kan gewoon hoor maar waarom geen idee :)
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg na een operatie ineens meer krullen.
Mijn dochter kreeg toen haar lichaam veranderde (rond haar 10e) ineens krullen. Prachtige krullen trouwens ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat ook! Om de zoveel tijd verandert mijn haar. Een kapper vertelde mij ooit dat haar "cycli" kent van ongeveer 7 jaar. Wat daar van waar is weet ik niet, maar voor mij klopt het. Ik ben nu net weer begonnen aan mijn "7-jaar-krullen"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven