Mode & Beauty alle pijlers

Gezocht: klein uitvallende / groot uitvallende schoenen

21-10-2017 16:25 17 berichten
Net heb ik weer een zoektocht gehouden naar een paar hippe lekkerzittende boots. Moet lukken zou je denken, maar alles was weer net te groot of net te klein.. Ik heb schoenmaat 39,5 en val dus steeds tussen twee maten in. Maat 39 te klein, en 40 te groot..

Soms lukt het met een zooltje in maat 40, maar vaak is dat t ook net niet. Dan zijn ze net weer te wijd bijv.

En er bestaan natuurlijk ook schoenen in halve maten maar die zijn vaak behoorlijk duur! (en tuttig :D )

Ik dacht, misschien zijn er bepaalde merken die standaard wat kleiner/groter vallen? En die daardoor dus eigenlijk halve maten hebben.. Dan kan ik daar wat gerichter naar zoeken!

Wie heeft tips?
Bedankt!
Ik heb ook een maat die er precies tussenin valt en asics en nike hebben mijn maat altijd. Je zou naar die merken kunnen kijken.
Alle reacties Link kopieren
In een goede schoenenzaak vind je ook moderne schoenen in breedtematen en in halve maten. Gaat het je om goedkoop, dan kies je er zelf voor dat je schoenen niet perfect passen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
21-10-2017 17:06
In een goede schoenenzaak vind je ook moderne schoenen in breedtematen en in halve maten. Gaat het je om goedkoop, dan kies je er zelf voor dat je schoenen niet perfect passen.
ik koop mijn schoenen uitsluitend van goede merken en in goede zaken maar het valt mij juist op dat de (merken met) halve maten steeds zeldzamer worden. ik heb zelf ook 39,5.
Toevallig heb ik vandaag een paar dr. Martens gekocht. die vallen klein. heb maat 41 gekocht. zitten heerlijk overigens.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee maar al aan een hielbandje of vulling voorin de schoen gedacht?
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat de Amerikaanse maten ook vaak in halfjes waren.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Skechers sneakers vallen vaak ruim maar soms niet. Alleen bepaalde typen en series.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Hier zie je wel halve maten: https://www.vamos-schoenen.nl/fitnessschoenen-dames/
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
21-10-2017 17:19
ik koop mijn schoenen uitsluitend van goede merken en in goede zaken maar het valt mij juist op dat de (merken met) halve maten steeds zeldzamer worden. ik heb zelf ook 39,5.
Toevallig heb ik vandaag een paar dr. Martens gekocht. die vallen klein. heb maat 41 gekocht. zitten heerlijk overigens.
dr martens dacht ik ook aan. ik kocht mijn eigen maat 41/7 en voor mij is het krap aan. maar ze zijn berucht mbt inlopen.
maar goed, de engelse maatvoering zal net verkeerd vertalen naar europese, misschien zijn er meer Engelse merken die zo vallen.
Alle reacties Link kopieren
Bepaalde modellen van Shabbies vallen een halve maat groter. Weet niet wat je budget/smaak is maar Acne Pistol boots vallen ook ruim. Daar zou je ook een maat 39 van kunnen dragen.
Bedankt voor de reacties!!

Dr. Martens, nooit aan gedacht maar net even opgezocht, en eigenlijk veel leuker dan ik dacht! Ga ik zeker naar kijken!

Shabbies vind ik ook super.. Vond ze altijd te duur, maar als ze echt goed passen en fijn lopen ben ik misschien wel om! Heb ik tenminste een goeie reden.. ;-D Ik ga ze passen!

En Acne Pistol boots.... ik had er nog nóóit van gehoord, en dat had ik liever zo gelaten haha want WOW!! Wat een geweldige boots!! Nu wil ik ze! Maar VER boven mn budget helaas.. :(
Alle reacties Link kopieren
Clarks
Alle reacties Link kopieren
Clarks inderdaad
Alle reacties Link kopieren
feles schreef:
21-10-2017 21:27
Bedankt voor de reacties!!

Dr. Martens, nooit aan gedacht maar net even opgezocht, en eigenlijk veel leuker dan ik dacht! Ga ik zeker naar kijken!

Shabbies vind ik ook super.. Vond ze altijd te duur, maar als ze echt goed passen en fijn lopen ben ik misschien wel om! Heb ik tenminste een goeie reden.. ;-D Ik ga ze passen!

En Acne Pistol boots.... ik had er nog nóóit van gehoord, en dat had ik liever zo gelaten haha want WOW!! Wat een geweldige boots!! Nu wil ik ze! Maar VER boven mn budget helaas.. :(
Ik weet niet wat je budget is, maar als je op google zoekt, vind je ook afgeprijsde modellen voor onder de 100 euro.....
Find people who will make you better (M. Obama)
Alle reacties Link kopieren
SPM (met ronde neus) valt ruim/groter.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Je kunt Italiaanse/Franse merken checken, die vallen meestal vrij klein. En dan bedoel ik echt italiaans, geen Marco Tozzi :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
wat pumps en netter schoenen betreft: Peter Kaiser vind ik altijd net klein vallen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven