Mode & Beauty alle pijlers

Vitamine c voor je gezicht

02-11-2017 20:27 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lees via diverse blogs over ds voordelen van vitamine c voor je gezicht.

Wie gebruikt dit hier en wat heeft het voor je huid gedaan?

Zit er over te denken om het aan te schaffen voor de acne littekentjes maar er zijn zoveel merken en prijzen dat ik me er eerst echt goed in wil verdiepen voordat ik het koop.
Ik gebruik er 1 van Paula's choice voor een pigment vlek onder oog, die er nu ook niet meer zit (na paar maanden smeren) Over de rest van mijn gezicht heb ik het nooit gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
In een ander topic over nieuwe dingen; werkt het echt? Staat ook eea te lezen in de laatste paar pagina’s. Ik heb sinds een paar weken die van Vichy.
Ik vind hem echt verschil maken. Mijn diepe rimpels zijn minder diep (voorhoofd) en mijn pigmentvlekken zijn aan het verminderen. Mijn huid oogt veel gladder en er zit een ander glansje op. Ik ben er blij mee!
Maar ik vind hem duur en hij is maar een maand houdbaar. Ik ga hem niet elke maand kopen hoor, daar is hij te duur voor.

Ik heb nu op advies van een andere forumster een vitamine c serum uit Korea besteld. Nog niet gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Vitamines op je huid smeren?

http://www.voedingscentrum.nl/encyclope ... mines.aspx

Echt?
Alle reacties Link kopieren
Uit Korea? Welke dan?
Alle reacties Link kopieren
Ja echt. Of antioxidanten. Klinkt dat beter?
Alle reacties Link kopieren
Frietmetmayo schreef:
02-11-2017 21:14
Uit Korea? Welke dan?
Kijk even bij ‘werkt product x echt?’ Onder deze pijler.
Ik kan je aanraden om de website van Jetske Ulstee (? zoiets) te lezen. Daar staat ook veel uitleg over de do's en don'ts voor wat betreft vit. C.
Hou er rekening mee dat vitamine c onder invloed van licht en zuurstof heel snel vergaat en dus maar zeer beperkt houdbaar is. Potjes met schroefdekseltjes hoef je om die reden al niet te kopen.

Maar lees je eens in zou ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Je kan gewoon niet zoveel voor je huid doen aangezien de bovenste lagen uit dode huidcellen bestaan, die bij elkaar worden gehouden door talg. Als je je wast met zeep dan lost het vet op en verdwijnt er weer een lading van door de afvoer.

De rest is hocuspocus om geld uit de zak te kloppen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Vitamine C en A zijn wel goed voor je huid.
Ik heb Purito vitamine C (uit Korea). Naast vit. C zitten er ook nog andere ingredienten in.
Het zit in een donkere druppelflacon.
Mijn pigmentvlekken worden lichter en een pukkeltje is ook zo weg.
Een paar druppels zijn genoeg.
Alle reacties Link kopieren
@Emma95, waar koop je Purito vitamine C? Kan je dat ook in Nederland kopen of moet je dat online bestellen?
Alle reacties Link kopieren
Ik koop het via Ebay. En dan free shipping.
Alle reacties Link kopieren
Dankje! :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het wel eens gebruikt van Dermalogic. Was een poedertje en daar moest je dan een druppel water of zo bijdoen en dan op je huid smeren. Ik had het idee dat het wel hielp, maar dat kan ook zijn omdat het zo knetterduur was en ik niet het gevoel wilde hebben dat ik afgezet was :D
Emma95 schreef:
03-11-2017 13:46
Vitamine C en A zijn wel goed voor je huid.
Ik heb Purito vitamine C (uit Korea). Naast vit. C zitten er ook nog andere ingredienten in.
Het zit in een donkere druppelflacon.
Mijn pigmentvlekken worden lichter en een pukkeltje is ook zo weg.
Een paar druppels zijn genoeg.
Heb je een linkje Emma ?
Alle reacties Link kopieren
https://www.ebay.com/itm/PURITO-Pure-Vi ... SwCXxZuPsA
Alle reacties Link kopieren
Ja, die heb ik ook gekocht, op advies van Emma. Veel goedkoper dan die Vichy en ook met een pompje, waardoor er minder zuurstof bij kan. Dus ik denk dat het ook veel langer goed blijft.
Alle reacties Link kopieren
_Amand schreef:
02-11-2017 21:06
Vitamines op je huid smeren?

http://www.voedingscentrum.nl/encyclope ... mines.aspx

Echt?
Natuurlijk is gezond eten DE manier om gezond en, dus, goed eruit te blijven zien.

Maar Vitamine C of ook wel ascorbinezuur werkt als een soort peeling.
Zo kan je ook met aspirine (acetylsalicylzuur als ik het goed schrijf) eelt verwijderen op een zachte manier. Gewoon pilletje fijnprakken, papje van maken met water et voila een spotgoedkope eeltverwijderende creme voor je voeten of waar je ook eelt hebt :)

Ooit jaren geleden een nachtcreme met vit. C gebruikt en kreeg een droge, trekkerige huid. Het werkte dus als een tierelier alleen de verkeerde kant op bij mij, voor iemand met een wat dikkere, vettige huid zou het weleens goed kunnen werken tegen puistjes of zo.
Voor iemand met een droge dunne huid was het dus geen goed idee.

Sinaasappels en nog veel meer soorten fruit helpen als je ze eet wel om je huid stevig te houden van binnenuit.
Dat fruit en groenten ook van buitenaf iets voor je huid kunnen doen is toch wel bekend? Als je een keer te lang in de zon gezeten hebt is komkommer bv echt verkoelend en verdwijnt de ergste pijn wel degelijk.
Ik snap je punt maar echt helemaal onzin is het niet. Er zitten zoveel dingen in cosmetica die je ook kan eten. Allerlei soorten olie, zout of suiker om te scrubben, gemalen abrikozenpitten je hebt geen idee!!!!!!!! :p
Dankjewel !
Ik gebruik al jaren vitamine c op m'n gezicht, zo'n twee keer per week. Het heeft inderdaad een beetje een peeling achtig effect. Bij mij verdwijnen pigmentvlekken.
Vergeet alleen niet zonnebrand op je gezicht te doen, anders verbrand je sneller. Daarom ook handiger om het 's avonds op te smeren.
Ik gebruik de turbo c poeder van Philisophy die ik meng met een serum of essence. Heb trouwens ook een vitamine c serum van Klairs, een merk uit Zuid-Korea maar nog niet getest.
Heb hem besteld kan ieder moment binnenkomen ben echt benieuwd !
Nou vlak nadat ik mijn vorige bericht plaatste stond deostbkce aan de deur , naast 2 flesjes purito vitamine c serum ook een hoop monstertjes waaronder analisten serum, snail cleanser en snail bb Cream . Leuk van net weekend lekker tutten .
Alle reacties Link kopieren
Emma95 schreef:
03-11-2017 13:46
Vitamine C en A zijn wel goed voor je huid.
Ik heb Purito vitamine C (uit Korea). Naast vit. C zitten er ook nog andere ingredienten in.
Het zit in een donkere druppelflacon.
Mijn pigmentvlekken worden lichter en een pukkeltje is ook zo weg.
Een paar druppels zijn genoeg.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven