Mode & Beauty alle pijlers

Nagellak of kunstnagels?

08-11-2017 21:32 24 berichten
Ik ben al een tijdje op zoek naar mooie, stootvaste nagellak, helaas nog niet gevonden. Ik ben nogal een poets dus mijn nagels hebben behoorlijk wat te verduren. Heeft iemand een goede tip voor mij? Ik overweeg inmiddels kunstnagels maar of dat de oplossing is betwijfel ik. Alle tips zijn dus welkom, alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Poetsen met handschoenen aan!

Nagellak overleeft bij mij helemaal niks (of ik nu poets of niks doe, dat maakt met mijn nagels niks uit). Alleen gelnagellak blijft goed zitten! Heb je wel nagellak, maar dan met de stevigheid van een nepnagel.
Alle reacties Link kopieren
Zelfs gellak is bij mij binnen een dag beschadigd. Terwijl ik niks raars doe. Maar over het algemeen blijft dat wel lang goed zitten!

Gelukkig hou ik het meest van ongelakte nagels. En heb ik een mooi spierwit randje van mezelf.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Ik vind nepnagels wat ordinair. Persoonlijk dan van de gellack.
Gellak heb ik nog niet geprobeerd, kun je dat zelf aanbrengen of laat je dat doen?
Alle reacties Link kopieren
Ik laat het doen. Heb de spullen niet om het zelf te doen.
Ik laat het ook doen.
Alle reacties Link kopieren
Gellak met uv lamp. (moet je wel weten hoe je je nagel moet primen) en topcoat.
Gellak zonder lamp, nagel goed voorbereiden en een base en topcoat gebruiken.
Altijd poetsen met huishoud of latexhandschoenen aan.
Acryl of gelnagels hebben ook te lijden van schoonmaakmiddelen, stoten en schuren, dus ook daarbij moet je handschoenen gebruiken.

Gellak met uv en topcoat (met een goed voorbehandelde nagel) heeft mijn voorkeur als voormalig ervaren nagelstyliste.
Wil je toch kunstnagels terwijl je veel met je nagels in het water zit raad ik je fiberglass nagels aan. Die worden helaas niet meer zoveel gezet tegenwoordig maar zeker de moeite waard om naar een salon/styliste te gaan welke deze techniek nog wel gebruiken!
Bedankt voor alle tips!

Die gellak lijkt me zeker het proberen waard, mag ik vragen wat je daar ongeveer per week/maand voor kwijt bent? Laat je dat iedere week doen of is 1 x per 2 weken voldoende?
Alle reacties Link kopieren
Poetsen met handschoenen aan. En over je gewone nagellak een extra laagje nagelverharder. Dat doet natuurlijk niks voor de sterkte van je nagels, maar je lak blijft heel veel beter zitten.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Ongeveer 1 x per twee weken anders zit je met uitgroei. Ik zou eerst uit proberen of het bij je past alvorens van alles aan te schaffen.

Maar het is best prijzig dus ik heb niet altijd gellack.
Alle reacties Link kopieren
Ik laat het zo'n eens per drie weken bijwerken als ik het heb, maar heb het niet altijd.
Lak er tussendoor wel gewoon overheen wanneer ik vind dat ik te veel uitgroei heb.
Alle reacties Link kopieren
Zelf doen met bv deze startersset. Zit primer en coat bij en alles wat je verder nodig hebt.

https://www.pinkgellac.nl/pink-gellac-starter-set
Alle reacties Link kopieren
Geen nagellak was bestand tegen mij, zelfs niet de gellak met uv-lamp. Sinds een aantal maanden ga ik naar een nagelstyliste. Zij zet een acrylbasis en lakt af met gellak. Dit blijft 4 weken zitten, zonder problemen.
Alle reacties Link kopieren
Acryl laten zetten over jouw eigen nagels, dan gellak erover, dan heb je dit probleem niet meer en dan zijn jouw nagels altijd mooi verzorgd.
Alle reacties Link kopieren
Beter leren lakken. (meer laagjes bv)
Alle reacties Link kopieren
Same here, korte acrylnagels en gellak erop. Ze zien er na 5 weken nog keurig uit, ik ga ze zo weer opvullen (nagels groeien amper).
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niets. En dan heb ik eigenlijk al teveel gezegd.
Alle reacties Link kopieren
lofia schreef:
08-11-2017 22:51
Bedankt voor alle tips!

Die gellak lijkt me zeker het proberen waard, mag ik vragen wat je daar ongeveer per week/maand voor kwijt bent? Laat je dat iedere week doen of is 1 x per 2 weken voldoende?

20 euro per 3 weken, elk dubbeltje waard , 3 weken lang perfecte nagels , ik heb french manicure, volgens de salon hopeloos ouderwets , maar heel verzorgd .
Alle reacties Link kopieren
Gellak blijft wel zitten als je dat in de salon laat doen. Hier kost het toch 25 euro en dat elke 3 weken dan tikt het wel aan vond ik. En elke keer die bovenlaag van je nagel afvijlen en dan het afweken in aceton is ook niet zo goed voor je nagels. Ze worden er op den duur dun van. Nu lak ik ze gewoon zelf met lak vam de rituals blijft vrij goed zitten. Ik heb ook zo'n potje waar je je nagel in stopt om de lak te verwijderen handig als er 1 nagel niet zo mooi meer is. en je alleen die even bij moet werken.
Bedankt voor alle reacties! Ik ga voor de gellak, om nog meer tijd te besparen wil ik een starterset aanschaffen en dan het liefst van een merk wat ze ook in salons gebruiken. Heeft iemand misschien tips voor mij, ik kom er al googelend niet uit..
Ik denk dat het de investering waard is, € 20,- per drie weken heb ik er dan ongeveer in een half jaar uit?
Wat een gedoetje o_o
Mijn nagels zijn schoon, met keurige nagelriemen en een glansje blanke nagellak. Klaar :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
lofia schreef:
13-11-2017 22:29
Bedankt voor alle reacties! Ik ga voor de gellak, om nog meer tijd te besparen wil ik een starterset aanschaffen en dan het liefst van een merk wat ze ook in salons gebruiken. Heeft iemand misschien tips voor mij, ik kom er al googelend niet uit..
kijk eens naar Striplac van Alessandro, is voor je nagels de vriendelijkste optie
herfstappeltaart schreef:
14-11-2017 07:46
Wat een gedoetje o_o
Mijn nagels zijn schoon, met keurige nagelriemen en een glansje blanke nagellak. Klaar :mrgreen:
Je hebt waarschijnlijk nog gelijk ook! Ik heb in al mijn enthousiasme zo'n startset aangeschaft, inclusief lamp. Vandaag een uur aan het prullen geweest ... mijn nagels zijn nu aan mijn vingertopjes vast gegellakt. Ze glanzen wel prachtig (ook mijn vingertoppen dus)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven