Mode & Beauty alle pijlers

Nú al lip gebarsten - wat werkt echt?

09-11-2017 23:53 54 berichten
Ja hoor, het is nog nauwelijks koud geweest, maar mijn vaste lipkloof is er weer. Naast dat het best gevoelig is, is het onhandig dat die lip steeds barst. Later is de winter bloedt het dan ook regelmatig.

Labello en zo drogen mijn lippen extra van uit, wie heeft een tip die echt werkt? Vaseline? Iets dat ik nog niet ken?

Bedankt.
Ik smeer veel vaseline.
Ik vind dat vies smaken, maar misschien moet ik het toch weet proberen dan.

Gebruik je een blikje of stick van vaseline?
Alle reacties Link kopieren
Vaseline uit een blikje en dan ook smeren als je geen last hebt.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Labello is echt slecht, iemand heeft mij jaren geleden dr Swaab aangeraden en dat is zo fijn! Die droogt absoluut niet uit. Kan je bij iedere drogist kopen.
zebra123 wijzigde dit bericht op 10-11-2017 00:03
0.64% gewijzigd
Vaseline of uierzalf. Alles in blik (jes).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een lipbalm van Blistex die voor mij heel goed werkt. Een blauwe verpakking, heet Blistex Medplus. Tintelt de eerste paar keer een beetje, maar daarna niet meer. Helpt bij mij heel goed bij wondjes op mijn lip.
Uierzalf helpt mij het beste.
Ik heb een pot en voor in de tas een blikje (en soms weleens de blauwe labello of blistex). Voor het slapen gaan smeer ik een hele lading.
Wat ook fijn is: ultrabland van Lush.
Purol en dan niet de witte vaseline maar een bruinige zalf.
Gebruik ik elke winter weer voor de lipkloofjes van de kinderen. Vaak is het na een nacht intrekken alweer genezen!
Alle reacties Link kopieren
RennieGirl schreef:
10-11-2017 00:04
Ik heb een lipbalm van Blistex die voor mij heel goed werkt. Een blauwe verpakking, heet Blistex Medplus. Tintelt de eerste paar keer een beetje, maar daarna niet meer. Helpt bij mij heel goed bij wondjes op mijn lip.
Ik had door medicatie ook heel erg droge, gebarsten, pijnlijke lippen.
Dit was het enige wat bij mij hielp.
En niet denken: Hmm ze voelen weer wat trekkerig, ik pak zometeen wel weer blistex. Maar meteen hop smeren.

Huisarts, dermatoloog, apotheek raadden me pure vaseline aan. Maar dat werkte bij mij niet.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
BridgetteDubois schreef:
10-11-2017 00:05
Purol en dan niet de witte vaseline maar een bruinige zalf.
Gebruik ik elke winter weer voor de lipkloofjes van de kinderen. Vaak is het na een nacht intrekken alweer genezen!
Jaaa ik zit net mijn lippen in te smeren ermee! Heb het kleinste blikje in mijn handtassen zodat ik nooit zonder naar buiten hoef.
In de kamer staat een groter potje in een hoekje als ik dan een film kijk masseer ik meteen nagelriemen ermee in of droge ellebogen, hielen het liefst als ik net gedoucht heb.
Sinds ik die zalf gebruik (niet de creme inderdaad, die heb ik ook voor mijn handen) nooit meer kloofjes gehad.
Helpt ook fantastisch bij kloofjes die er al zijn, voor het slapen gaan inmasseren na het tandenpoetsen is een goed idee. Ruikt ook lekker en dat is best fijn aangezien je neus er vlak boven zit :)
Alle reacties Link kopieren
Dit is wonderspul.

Afbeelding
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Blistex crème, in zo'n kleine tube. Werkt heel snel.
Alle reacties Link kopieren
BridgetteDubois schreef:
10-11-2017 00:05
Purol en dan niet de witte vaseline maar een bruinige zalf.
Gebruik ik elke winter weer voor de lipkloofjes van de kinderen. Vaak is het na een nacht intrekken alweer genezen!
Dit. Superspul.
Alle reacties Link kopieren
Blistex uit dat kleine witte tubetje idd of Bepanthen zalf (is niet speciaal voor lippen, maar werkt wel als een malle).

Purol is toch volggens mij hetzelfde als Vaseline, petroleum ?
Jullie zijn eensgezind :-D Ik ga kijken naar een klein blikje vaseline en die bruine purol.

Bedankf.
Ik gebruik al jaren elke dag direct na het tandenpoetsen Blystex. Het kleine, ronde potje. Zelfs als ik een koortslip voel opkomen kan dit worden teruggedrongen door een kloddertje Blystex.
Ik gebruik dit het hele jaar door. Heel fijn spul.
Alle reacties Link kopieren
Purol of Vaseline inderdaad. Dat smeer ik elke avond voor ik ga slapen op m'n lippen.
Voor onderweg heb ik een klein blikje van Burt's Bees in m'n tas, die is op basis van bijenwas.
Alle reacties Link kopieren
Purol is wonderspul,
Bruine Pirolito uit een blikje idd.
Alle reacties Link kopieren
Iets lekkers; cacaoboter, witte chocola of kokosboter?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
En oh ja olijfolie werkt verzachtend op je huid.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze:
https://www.iciparisxl.nl/philosophy/ki ... Sel=571918

Smeer het hele jaar voor het slapengaan mijn lippen ermee in en als ze echt droog zijn overdag nog 1x, top spul. Doe met een potje dik half jaar en ben al aan mijn 3de potje :lol:
Kamillosanzalf (geen creme)

Eigenlijk voor tepelkloven, en aangeraden door de kraamzuster, maar het werkt geweldig ook voor kloofjes in lippen. Ik gebruik het al meer dan 20 jaar iedere dag. 's Ochtends en 's avonds na het tandenpoetsen en soms tussendoor.

Vaseline kan ik niet tegen, en Labello al helemaal niet.

Onlangs heb ik bij een Landwinkel een klein potje schapenvet gekocht. Ook fijn spul en past in de tas. Geen toevoegingen, alleen schapenvet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven