Mode & Beauty alle pijlers

Irisverkleuring bij gebruik wimperserum?

12-11-2017 17:23 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik slaap overdag veel, dus make-up is niet heel handig. Wenkbrauwen geverfd check. Nu wil ik ook graag wimperserum gaan gebruiken.
Ik lees hele goede dingen over het serum van Kruidvat. En laat die nou ook binnen mijn budget passen.

Ok, waar ik nu dus bang voor ben: ik las dat je irissen mogelijk kunnen verkleuren. Ik heb lichtblauwe ogen en wou dat graag zo houden. Nu zijn die berichten al wat ouder, dus ik hoop eigenlijk dat het spul verbeterd is intussen.

Kan iemand mij hier wat over vertellen?
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij een broodjeaapverhaal, dat van die verkleurende irissen. Waar heb je dat gelezen?
Tu imaginación está jugando con ti, querido.
Ja! Dit is dus maf. Ik gebruik het nu een paar maanden en mijn wimpers zijn enorm nu, maar ik heb dus ook gewoon het idee dat mijn ogen lichter zijn geworden. Ik heb ook wel wat foto's erbij gepakt om te vergelijken, en volgens mij is het dus echt zo.
Alle reacties Link kopieren
Ze zeggen eerder dat je ogen donkerder kleuren . Maar misschien kan lichter ook.

Oa jetske ultee heeft er een blog over geschreven. Ik vind haar wel betrouwbaar.
Maar het kan natuurlijk ook bij 2 van de 10000 mensen gebeuren en dus is het een bijwerking.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij dat het spul verboden zou worden als het de kleur van je ogen veranderd.
Dat kan nooit goed zijn.
wiezel schreef:
12-11-2017 17:30
Ze zeggen eerder dat je ogen donkerder kleuren . Maar misschien kan lichter ook.

Oa jetske ultee heeft er een blog over geschreven. Ik vind haar wel betrouwbaar.
Maar het kan natuurlijk ook bij 2 van de 10000 mensen gebeuren en dus is het een bijwerking.
Hmm, ik lees het ja. Best wel wat nadelen toch.. ik twijfel nu wel of ik het wil blijven gebruiken als ik dat zo lees, maar de effecten zijn momenteel zo mooi.
Alle reacties Link kopieren
Zolang je het niet in je oog smeert, is er niks aan de hand. Het werkende bestanddeel is ontdekt in een middel tegen glaucoom (oogziekte) waarbij de bijwerking was dat je er bruine ogen van kon krijgen.
Gewoon smeren dus, op je wimperrand en niet in je oog.
En sneller dan de wind, dit was ik voor...reken er goed op.
Kan het niet zo zijn dat het lichter of donkerder lijkt door de lichtinval die wellicht iets veranderd omdat je wimpers meer volume krijgen?
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
12-11-2017 17:31
Lijkt mij dat het spul verboden zou worden als het de kleur van je ogen veranderd.
Dat kan nooit goed zijn.
Ha, dit is wel een geruststellende gedachte!
Is ook al lang op de markt, dus dan zou het er nu wel uit moeten liggen.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Bruja78 schreef:
12-11-2017 17:37
Zolang je het niet in je oog smeert, is er niks aan de hand. Het werkende bestanddeel is ontdekt in een middel tegen glaucoom (oogziekte) waarbij de bijwerking was dat je er bruine ogen van kon krijgen.
Gewoon smeren dus, op je wimperrand en niet in je oog.
Ok. Gewoon heel voorzichtig dus!! Top. Dankje.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
closednote schreef:
12-11-2017 17:38
Kan het niet zo zijn dat het lichter of donkerder lijkt door de lichtinval die wellicht iets veranderd omdat je wimpers meer volume krijgen?
Ja zoiets denk ik ergens ook. Soort placebo effect. Ik wist ook al dat deze bijwerking bestond. Maar op sommige foto's lijken mijn ogen opeens zo licht, dat had ik vroeger niet.Ik heb verder overigens geen last van irritatie.
Alle reacties Link kopieren
Lijken jouw ogen niet lichter omdat je wimpers donkerder/ voller zijn nu?
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Lichter was sowieso al geen bijwerking, dus dat kan helemaal niet.
Ik las net dat de bimatoprost voorheen zorgde voor de bijwerking en die zit blijkbaar niet in die van Kruidvat. Kan wel kloppen, want datzelfde spul veroorzaakte ook vaak een verkleuring op de wimperrand, waar ik voorheen inderdaad last van had (met Careprost) en nu met deze niet meer. Het ziet er dus naar uit dat het bij dit serum geen bijwerking is.
En sneller dan de wind, dit was ik voor...reken er goed op.
Bruja78 schreef:
12-11-2017 17:47
Lichter was sowieso al geen bijwerking, dus dat kan helemaal niet.
Ik las net dat de bimatoprost voorheen zorgde voor de bijwerking en die zit blijkbaar niet in die van Kruidvat. Kan wel kloppen, want datzelfde spul veroorzaakte ook vaak een verkleuring op de wimperrand, waar ik voorheen inderdaad last van had (met Careprost) en nu met deze niet meer. Het ziet er dus naar uit dat het bij dit serum geen bijwerking is.
Bedoel je een rode verkleuring van de wimperrand? Want dat heb ik wel gehad met de kruidvat serum. Qua lichtere ogen zou het dan wel in mijn hoofd zitten, en op de foto's aan de lichtinval liggen. Maar werken doet het in ieder geval wel en snel ook. Binnen een paar weken had ik echt veel langere wimpers.
Alle reacties Link kopieren
Ok ik ga het kopen! ! Ik durf.
Ben heel benieuwd.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Wiezel,

Als jij een wimperserum met Bimatoprost gebruikt, wat hartstikke verboden is en in het Kruitvatserum en Careprost serum zit, kan je iris inderdaad verkleuren.
Bimatoprost is een medicijn en mag niet in cosmetica worden verwerkt.

Zorg ervoor dat je een serum neemt met Isopropyl Cloprosternate of Myristoyl Pentapeptide 17, deze zijn goedgekeurd voor cosmetisch gebruik. Denk aan Dutchess of Beauty, die serums zijn veilig en goedgekeurd door de Voedsel en Warenauthoriteit.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de waarschuwing Carma!

Wel raar dat het verboden is, maar wel volop verkocht wordt...

Maar ik heb het nog niet gekocht, dus bedankt voor de tip!
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Het serum is gewoon goedgekeurd hoor. Anders mag het niet verkocht worden.
Ik het het Kruidvat gevraagd.
Je gebruikt maar een miniem beetje elke avond. Ik doe bijna een half jaar met 1 verpakking.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor Emma, het is afgekeurd door de VWA, wegens verboden ingrediënten en wordt aangepakt.
Alle reacties Link kopieren
Als dat zo zou zijn, zou het toch niet meer in de winkel liggen?
Alle reacties Link kopieren
Het heeft vele bijwerkingen dus je neemt een risico. Google op lashserum side effects.
Alle reacties Link kopieren
Emma, als je twijfelt, neem even contact op met VWA. Zij kunnen je precies uitleggen wat ze er momenteel mee aan het doen zijn. Dat er verboden stoffen inzitten, is een feit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven