Mode & Beauty alle pijlers

Skikleding

16-11-2017 08:30 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort gaan we weer op ski vakantie.
Eerder zaten we altijd in appartement maar nu gaan we voor het eerst naar een hotel.

In appartement trek ik na het Skieen een trainingsbroek aan en loop ik op sokken alleen hoe gaat dit in een hotel?? Of kan je daar ook gewoon in trainingsbroek op sokken lopen?

Tevens zit ik te kijken voor een andere skibroek... iemand ervaring met een soft shell broek?
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk kun je rondlopen ij je trainingsbroek en sokken op je kamer. Maar als je gaat ontbijten of eten en dus rondloopt buiten je kamer, zou ik daar toch gewoon schoenen bij aantrekken. En eventueel een spijkerbroek of zoiets. Gewoon iets waarmee je mensen onder ogen durft te komen en waarbij niemand zich afvraagt waarom je op sokken loopt door de hal.

Bijzondere vraag trouwens.?.
anoniem_353578 wijzigde dit bericht op 16-11-2017 08:50
22.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Huh? Als je naar het restaurant gaat oid?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
16-11-2017 08:34
Huh? Als je naar het restaurant gaat oid?

Ja of even wat drinken aan de bar.
Alle reacties Link kopieren
In een hotel is een setje "normale" kleding wel handig ja, voor na het skien. De hele avond rondhangen in je craft ondergoed is idd niet de bedoeling.
Alle reacties Link kopieren
Frietmetmayo schreef:
16-11-2017 08:42
Ja of even wat drinken aan de bar.
Dan ga je toch niet op je sokken? Hangt een beetje van het soort hotel af maar ik kan me voorstellen dat je in een nette huisbroek nog wel naar de bar kunt, maar uiteraard niet op sokken.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Wij gaan eigenlijk altijd naar een hotel op wintersport..
Mijn ervaring is dat bij het ontbijt (ook in wat luxere hotels) bijna iedereen in zijn skibroek + normale schoenen zit..
Bij het avondeten (als je dat erbij hebt), hebben de meesten zich wel omgekleed in normale kleding.
Zelf gaan we na het ontbijt altijd even onze jas + tas halen op de kamer en lopen we dan meteen door naar de skikelder. 's avonds gaan we eerst lekker douchen, omkleden en dan naar het eten.

en over de broek.. ik heb inmiddels 2 wat strakkere softshell broeken.. vind het echt heerlijk zitten. Ze sluiten mooi aan en zijn wat rekbaar.
Wel vind ik ze net wat minder warm, dus voor de echt HELE koude dagen, heb ik ook een 'normale' skibroek mee.
Alle reacties Link kopieren
Een slobberige echt een "dit is mijn slechtste best zittende" trainingsbroek zou ik niet doen. Maar er zijn ook hele nette hoor. Gewoon donkerblauw of zwart zonder boordje bij de enkel. En een paar makkelijke zwarte instappers (soort sloffen) kosten ook niet duur, heb je al voor 10 euro bij bata oid. Daar kun je best mee weg komen.
Ik loop ook in iets makkelijks als we events hebben No way dat ik in vol ornaat al aan het ontbijt ga zitten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit altijd in een vrij luxe hotel met wintersport en mensen hebben vrijwel overal bij het ontbijt skikleding aan, of een trainingsbroek met skipulli. 's Avonds is het wel anders. Ik loop meestal rond op nette pantoffels, spijkerbroek en bloesje, of legging met lang vest. Maar hell no dat ik een koffer vol nette kleding bij me heb.

Die softshell broeken zijn heerlijk! Ik heb er ook eentje, en ik vind het erg comfortabel. Voor hele koude dagen wellicht te koud, maar daar heb ik nog nooit last van gehad. Zelfs niet in de hooggelegen gebieden. Je skiet je warm. En kou op je benen vind ik van een ander kaliber dan kou op je lijf.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
16-11-2017 10:14
Ik zit altijd in een vrij luxe hotel met wintersport en mensen hebben vrijwel overal bij het ontbijt skikleding aan, of een trainingsbroek met skipulli. 's Avonds is het wel anders. Ik loop meestal rond op nette pantoffels, spijkerbroek en bloesje, of legging met lang vest. Maar hell no dat ik een koffer vol nette kleding bij me heb.

Die softshell broeken zijn heerlijk! Ik heb er ook eentje, en ik vind het erg comfortabel. Voor hele koude dagen wellicht te koud, maar daar heb ik nog nooit last van gehad. Zelfs niet in de hooggelegen gebieden. Je skiet je warm. En kou op je benen vind ik van een ander kaliber dan kou op je lijf.
Ik denk dat daar wat verschil in zit. Het lijkt wel of, als mensen in wat goedkopere accommodatie zitten, dat ze moeten bewijzen dat ze heel netjes enzo zijn. Hoe luxer hoe makkelijker lijkt het wel. Daar hoeft niemand zich te bewijzen?
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
16-11-2017 10:17
Ik denk dat daar wat verschil in zit. Het lijkt wel of, als mensen in wat goedkopere accommodatie zitten, dat ze moeten bewijzen dat ze heel netjes enzo zijn. Hoe luxer hoe makkelijker lijkt het wel. Daar hoeft niemand zich te bewijzen?
Weet ik niet hoor. De meeste mensen die op wintersportvakantie gaan, die gaan om te skiën, en die zijn vrij praktisch ingesteld. Het moet allemaal in de auto passen, en die skispullen nemen echt al veel ruimte in beslag, dus veel sjieke kleding past gewoon echt niet. Nu ben ik nog nooit op wintersport geweest tijdens de kerst, dus misschien is het dan wel anders, maar ja, da's ook maar 1 avondje in Oostenrijk.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Mijn ervaring van de laatste jaren is dat ik op pantoffels rond liep in het hotel.
Ook tijdens het ontbijt en diner.

Ontbijt met skibroek en pully aan en tijdens het diner had ik een fijne joggingbroek of yogapants aan met een simpele longsleeve e.d.

Dit waren geen goedkope hotels in Oostenrijk... een aantal gasten kwamen altijd helemaal opgedirkt naar het diner, maar de meesten hielden het toch vooral simpel en comfortabel.

Mijn ervaring is dat het meestal erg warm is in de hotels, warme truien of vesten voor binnen was echt niet nodig.
O en qua skibroeken neem ik een softshell broek en een 'normale' skibroek mee.

OP de koude dagen of de dagen dat het sneeuwt trek ik mijn normale broek aan en voor rest de softshell broek
Alle reacties Link kopieren
Ladida schreef:
16-11-2017 10:54
Mijn ervaring van de laatste jaren is dat ik op pantoffels rond liep in het hotel.
Ook tijdens het ontbijt en diner.

Ontbijt met skibroek en pully aan en tijdens het diner had ik een fijne joggingbroek of yogapants aan met een simpele longsleeve e.d.

Dit waren geen goedkope hotels in Oostenrijk... een aantal gasten kwamen altijd helemaal opgedirkt naar het diner, maar de meesten hielden het toch vooral simpel en comfortabel.

Mijn ervaring is dat het meestal erg warm is in de hotels, warme truien of vesten voor binnen was echt niet nodig.
Nou zeg! Stoken moet daar echt spotgoedkoop zijn, 24 graden is echt geen uitzondering. Ik hou daar wel altijd rekening mee. Wat ik wel irritant vind in Oostenrijk is dat ze op sommige plekken de hand lichten met het rookverbod. Maar als je er dan iets van zegt denken ze ook wel aan je.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Ja de verwarming staat echt standje sauna binnen in hotels!
Ik wist dat niet de eerste keer dat ik op skivakantie ging, ik had een paar lekker warme truien en vesten aangeschaft, maar dat was echt veel te warm!

Tijdens het skiën draag ik ook alleen een pully met daarover een softshell of ski-jas.

Van rokers heb ik gelukkig nog nooit last gehad
Ik heb alleen een soft shell skibroek, en een wollen lange onderbroek erbij gekocht omdat ik hem anders koud vond wanneer het heel koud is. Voor het voorjaarsskiën is hij ideaal!
Alle reacties Link kopieren
Wij skien al 15 jaar met kerst, ik heb alleen maar softshell broeken aan. Dikke jas erop en gaan. Nooit koud gehad, ook niet met sneeuw of slecht weer.
In hotel draag ik bij het ontbijt al pully en skibroek met pantoffels, en savonds na het skien ga ik eerst douchen en schiet ik in spijkerbroek en shirt met vestje. Niet te moeilijk doen hoor! Iedereen is op vakantie ;-)
Always look on the bright side of life

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven