Mode & Beauty alle pijlers

2 maanden geen kleding kopen.

06-12-2017 19:07 354 berichten
Naar aanleiding van het " een jaar geen kleding kopen" topic, wat al heel lang loopt, wil ik een andere uitdaging aangaan.
Omdat een jaar me veel te lang lijkt, wil ik zoiets in eerste instantie voor 2 maanden proberen.
Te starten vanaf januari, tm eind februari.
En dan kijken hoe zoiets bevalt.

Wie willen er mee kletsen ?
Twee maanden, en dat vind je lang? Hoe vaak koop je nu kleding dan?
Ik kan een half jaar geen kleding kopen, zonder dat het een uitdaging voor mij is.
Hoezitdit schreef:
06-12-2017 19:20
Twee maanden, en dat vind je lang? Hoe vaak koop je nu kleding dan?
Ik kan een half jaar geen kleding kopen, zonder dat het een uitdaging voor mij is.
Ik ook. Niet echt een uitdaging..
Wij gaan een no-spend maand doen in Januari.

Behalve eten gaan we helemaal niets anders kopen.

En als TO elke maand wel veel kleding koopt, is 2 maanden voor haar wel een uitdaging natuurlijk.
Ja , voor mij best een uitdaging.
Ik koop altijd wel een dingetje .
Die no-spend is ook een leuk idee Madre.
Zou ook iets voor mij zijn.
Madre schreef:
06-12-2017 19:23
Wij gaan een no-spend maand doen in Januari.

Behalve eten gaan we helemaal niets anders kopen.

En als TO elke maand wel veel kleding koopt, is 2 maanden voor haar wel een uitdaging natuurlijk.
Dus ook niet uiteten?
Waarom pas in januari starten? Dan kun je in theorie nu nog alles verbrassen en kopen wat je straks niet mag van jezelf. ;-)
Dat is ook mijn valsspelerij erbij Chirpy.
Nu nog even lekker kopen wat ik leuk vindt en vanaf januari sparen.
Te beginnen dus met die 2 maanden geen kleding.

Als je me loept kun je zien wat ik zoal graag koop...... :-$
No spend zou ook wel wat voor mij zijn. Dat wordt dan wel een heel saaie maand gezien de vele etentjes, borrels en uitstapjes die we afgaan :@@:
Gekopbloemen schreef:
06-12-2017 19:40
Dat is ook mijn valsspelerij erbij Chirpy.
Nu nog even lekker kopen wat ik leuk vindt en vanaf januari sparen.
Te beginnen dus met die 2 maanden geen kleding.

Als je me loept kun je zien wat ik zoal graag koop...... :-$
Bloemen? :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Ik koop wel langer dan twee maanden geen kleren. Maar dat is niet omdat ik het niet wil.
Coco87 schreef:
06-12-2017 19:34
Dus ook niet uiteten?
Daar zijn we nog niet helemaal uit. Het is technisch gezien eten, maar wel een stuk duurder dan een normale maaltijd die ik thuis op tafel zet natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
In Januari is er overal sale. Ik zou in februari beginnen ;-)
Madre schreef:
06-12-2017 19:23
Wij gaan een no-spend maand doen in Januari.

Behalve eten gaan we helemaal niets anders kopen.

En als TO elke maand wel veel kleding koopt, is 2 maanden voor haar wel een uitdaging natuurlijk.

Rijden jullie geen auto?
OA Coco :cheer:
Verhip benzine.
Verhip schreef:
06-12-2017 19:47
Rijden jullie geen auto?
Alles behalve extra's, kleding, elektronica, uitjes, cosmetica, etc etc.

We rijden auto naar het werk etc. Benzine betalen we gewoon, dat is 'noodzaak'. Geen benzine, geen auto, geen auto, geen werk, geen werk, voor altijd no spend maand ;-)

Het is een leuke challenge voor ons, geen moetje. Dus ja, benzine zit er wel gewoon bij.
Haha, mooie beredenering. :lol:

Leuke challenge. Succes!
Verhip schreef:
06-12-2017 20:00
Haha, mooie beredenering. :lol:

Leuke challenge. Succes!
Thanks,
Daarbij komt ook dat ik zoveel mogelijk de vriezer en voorraadkast wil leegeten. Ik wil weten hoever ik kom, hoe ik maaltijden kan maken van wat ik al in huis heb.

Ik ben natuurlijk NIET van plan deze maand heel veel voorraad te gaan kopen ofzo, gewoon zoals normaal. Vriezer zit al best vol, maar dat zit het altijd.
nimue_iparis schreef:
06-12-2017 19:45
In Januari is er overal sale. Ik zou in februari beginnen ;-)
Hangt er ook vanaf of je iets nodig hebt.

Er mogen nog 10 sales zijn.
Als ik nog genoeg in mijn kast heb hangen, koop ik niets.
Ik kan namelijk maar 1 kledingstuk tegelijk aandoen.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
nimue_iparis schreef:
06-12-2017 19:45
In Januari is er overal sale. Ik zou in februari beginnen ;-)
Zatg vanmiddag dat veel zaken al met de sale waren begonnen en na de kerst gaat het helemaal los.
Alle reacties Link kopieren
Superhuisvrouw schreef:
06-12-2017 20:05
Zatg vanmiddag dat veel zaken al met de sale waren begonnen en na de kerst gaat het helemaal los.
:yes: Ik vind de sale het leukst als er 50 of 70% korting is, ben goed in koopjes scoren.

Tornacense: everything ain't for everybody, das toch prima! Ik vind iets nieuws en betaalbaars vinden, aantrekken (en ook nog complimentjes over krijgen) gewoon leuk. Tweedehands schuw ik ook niet.

Sorry off topic.
Succes voor iedereen die meedoet, 2 maanden is te doen.
Ik denk dat er niemand mee wil doen Nimue ...... :cry: :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer al een tijdje iets te minderen met aankopen. Ik bestel mijn boodschappen online (altijd als er producten aangeboden worden die we daadwerkelijk gebruiken en waardoor de bezorging gratis is) dit scheelt impulsaankopen. Ook met kleding enzo heb ik me afgemeld van alle nieuwsbrieven zodat ik niet in de verleiding kom. Als ik dan toch iets wil kopen, koop ik het niet meteen maar wacht ik een paar dagen. Ik kom er nu achter dat ik het dan vaak niet eens zo graag wil hebben en koop het dan dus niet. Dus ja ik doe probeer mee te doen. Ook de januari maand met sale!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven