Mode & Beauty alle pijlers

Jurkje met open rug: bh not done?

07-12-2017 15:53 46 berichten
Hoi,

Tijd voor m’n eerste topic hier! Na jarenlang meelezen, nu toch een momentje waarop ik jullie mening wel kan gebruiken.

Ik ben een vrouw van midden in de twintig. Heb binnenkort een feest op de agenda staan. Doe ik heel erg graag aan mee en vind het dan ook geweldig om me helemaal mooi op te tutten. Ik heb een aantal jurkjes als kanshebbers voor de avond, mijn favoriet is een lange jurk zonder mouwen en ook: een open rug.

Nu vind ik die open rug wel supermooi, maar zit ik toch met een probleem, namelijk de bh-kwestie. Wat vinden jullie ervan als je een bh onder een dergelijk jurkje zien? Ik ben nu wel niet van plan m’n comfy witte sport-bh aan te trekken, maar een mooie (eventueel kanten) bralette die past bij de kleur en de textuur van desbetreffend jurkje. Eigenlijk zou ik stiekem liever zonder bh gaan (wat waarschijnlijk ook gewoon de bedoeling is met zo’n geval), maar wat me een beetje daarvan weerhoudt is dat m’n borsten jammer genoeg niet erg stevig en mooi gevormd zijn - wel groot overigens, maar ze lijken gewoon nergens naar. Dus had ik persoonlijk gedacht dat een mooie bijpassende bralette wel mooier zou zijn dan een stel hangende borsten eronder :-D

Wat denken jullie? Is een bh onder een jurkje met open rug not done? Zonder bh: helemaal not done?
Zonder bh not done, ga eens naar een speciaalzaak. Hier zijn vast oplossingen voor.
Meid je tieten zijn vast mooier dan je zelf denkt.

Ik vind een zichtbare bh iets ordinairs hebben.
Alle reacties Link kopieren
Je zou gebruik kunnen maken van een low back strap. Kost ongeveer een tientje en dan heb je band die je niet ziet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
absoluut not done. en in mijn geval zonder BH ook not done, ik koop dus geen jurken met open rug.
Alle reacties Link kopieren
nee nee, geen BH-bandjes
Dus of een andere BH
of een ander jurkje
Er bestaan ook plakbh’s, backlessbh’s en kruisbh’s. Die laatste kruisen laag op je rug.
Bh not done. Ik zou zoeken naar een mogelijkheid om je borsten op een andere manier niet zo vormeloos te laten lijken. Een plak-bh bijv.
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
07-12-2017 15:59
Bh not done. Ik zou zoeken naar een mogelijkheid om je borsten op een andere manier niet zo vormeloos te laten lijken. Een plak-bh bijv.
of duct tape ;)
Bedankt voor de nuttige reacties allemaal! Low back strap had ik nog nooit van gehoord, thanks viva-amber. Lijkt me wel wat.

Plakbh's, backlessbh's en konsoorten heb ik wel al eens geprobeerd, zelfs doorzichtige duct tape achtige toestanden :lol: Moet zeggen dat dat toch niet zo'n gewenst effect heeft, zeker als je op den duur gaat zweten en die siliconenschelpen ineens van je borsten af beginnen glijden.

Leuk om al die meningen hier eens te horen. Met m'n tieten op zich heb ik niet zo'n enorm probleem, maar met hoe andere mensen (behalve m'n vriend) ze eventueel te zien zouden krijgen wel een beetje :facepalm:
Nee, dat is zonde. Of zonder bh, of een stick-on bh of zo een waar de bandjes langs je onderrrug gaan, maar dat hangt erg van de jurk af.

https://farfallina.nl/magic-bodyfashion ... HYQAvD_BwE

Magic bodyfashion heeft veel van dit soort dingen. Te koop bij Wehkamp en Bijenkorf enzo.
Ik heb ooit een mooie halter bh gehad die aan de voorkant sloot.
Over mijn rug liepen 2 of 3 mooie hele smalle dunne bandjes met daarin wat strass oid verwerkt.

Ik kan er geen plaatjes van vinden

https://www.vouchervandaag.nl/strappy-c ... aanbieding

en dan ongeveer de zwarte van stijl B, maar dan zonder de bandjes tussen de schouders
Absoluut geen BH. Dat ziet er écht niet uit. Je hebt tegenwoordig van die plakbhs met een touwtje die je samen trekt, waardoor je vorsten nog gepusht worden ook! En dat zonder bandjes :) die zou ik eronder doen.
Alle reacties Link kopieren
diy

http://leeshet.nu/met-een-schaar-knipt- ... jant-idee/
Ik draag speciale plak BH's onder jurken met open rug of open zijkant. Want ik vind het super lelijk als een BH te zien is. Die plakdingen kun je bijvoorbeeld bij de Hunkemöller kopen, hoewel, bij mij in de stad hebben ze alleen kleine maten. Het gaat mij erom dat mijn tepels niet zichtbaar zijn. En mijn borsten zijn heel stevig, hebben dus weinig ondersteuning nodig.
Als jij ook grote borsten hebt maar wat meer stevigheid wil, zou ik er dus eentje in een grotere maat aanraden. :proud:
YouWish schreef:
07-12-2017 16:10
Absoluut geen BH. Dat ziet er écht niet uit. Je hebt tegenwoordig van die plakbhs met een touwtje die je samen trekt, waardoor je vorsten nog gepusht worden ook! En dat zonder bandjes :) die zou ik eronder doen.
Die wil ik eens proberen ja!
Nou da's duidelijk! :) Zichtbare bh eronder absoluut afgeschreven dus. Gelukkig zie ik hier wel veel opties de me wel de moeite waard lijken. Die Magic Bodyfashion low back strap staat al op het lijstje!

Guppekop, diy lijkt me voor een zwaar onhandige harry als ik nogal omslachtig haha, het resultaat in het filmpje is overigens wel leuk!

En inderdaad YouWish en Lotus, zo'n exemplaar heb ik ook al eens zien voorbijkomen. Vraag me af of het daadwerkelijk zo goed werkt, lijkt wel te mooi om waar te zijn :lol: Maar valt natuurlijk altijd te proberen. Bedankt dames!
Een plak-BH die los laat bij een beetje zweten? Dan heb je geen goede hoor. Ik heb er 1 van magic bodyfashion en die zit prima, de hele avond. Ik moet hem echt los trekken na het feestje. Ik vind zoiets wel de mooiste oplossing. Een BH zichtbaar eronder vind ik niet mooi.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb laatst ook een jurk met open rug gedragen. Ik had uiteindelijk een plak bh van de H&M genomen. Je hebt van die met halve cups (push up dacht ik), die vooral niet nemen, waardeloos. Ik had die al een maat groter genomen en alles bungelde er over en uit. Pak die met hele cups (ronde vorm) en dan eerder een grotere maat dan een kleinere. De bh kost 15 euro.
Je moet de achterkant eraf knippen en de schouderbandjes aan de onderkant van de cup vastzetten. Dan draag je de bh als een omgekeerde rugzak. Daarmee kun je niet gaan turnen, maar dat is ook niet de bedoeling van een feestjurkje.
Alle reacties Link kopieren
Absoluut not done. Ik lach mensen die zichtbaar hun BH dragen altijd een beetje uit. Hier zijn oplossingen voor, plak bh's of bh's die op je onderrug kruisen. Investeer in zo'n ding en dan kan je ineens heel veel leuke dingen dragen.
Ik had me hier duidelijk nog nooit in verdiept :biggrin: Kan ook wel, dat de plak-bh die ik ooit heb uitgeprobeerd inderdaad troep was. Maar jezus die Magic Bodyfashion heeft inderdaad wel veeel verschillende keuzes voor dit soort probleem haha. Ziet er allemaal erg interessant uit. Denk dat ik maar eens wat verschillende opties ga uitproberen, en inderdaad, lijkt me wel heel erg leuk als er een ideale investering uit komt!
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
07-12-2017 16:00
of duct tape ;)
Ja in een u'tje en een 8'tje om je borsten heen tapen. Oude truck van de catwalk.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Deze constructies zijn leuk als je kleine(re) borsten hebt maar als je wat meer bedeeld bent dan blijft dat toch nooit netjes zitten de hele avond?
Alle reacties Link kopieren
https://www.hema.nl/winkel/dames/linger ... olor=zwart

met een kanten achterkant, alsof het de bedoeling is dat je hem ziet

en het ding is fantastisch trouwens
Lorem Ipsum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven