Mode & Beauty alle pijlers

jas mag niet gewassen worden, hoe anders reinigen?

10-12-2017 16:36 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.zara.com/nl/nl/korte-jas-me ... &v2=733882

ik wil graag deze jas bestellen maar hij mag niet gewassen worden of in de droogmachine dus ik vroeg me af hoe ik hem anders zou kunnen reinigen? bijvoorbeeld zweetlucht of vlekken?

Iemand die mij aub kan helpen?
Alle reacties Link kopieren
Stomerij.
Alle reacties Link kopieren
stomerij vind ik te duur..
die heb ik gister gepast! Stond me helaas niet, rare klokmouwen. Die kraag kan eraf.
Alle reacties Link kopieren
@Klonkje

Ja klopt, je hebt deze ook met klokmouwen maar deze is als het goed is zonder klokmouwen want die met klokmouwen kwam ik ook net tegen.
Ik stop alles in de was. Een jas wel zo der andere kleding. Kort en koud programma.

Om waterdicht te maken bestaan speciale middelen bij drogisterij bijvoorbeeld.
Hoe vaak was jij dan een donkere winterjas? Een keertje stomen per winter lijkt me ruim voldoende.
Niet.

Ik kan mezelf niet herinneren de laatste 10 jaar ooit een jas gewassen te hebben.
oh echt? Ik ga ook ff kijken dan, vond het verder een heel mooie jas
Alle reacties Link kopieren
@klonkje

Ja ik vind het fijn om de jas vaak te wassen
Alle reacties Link kopieren
@troeteltje

Hoelang was je hem dan en op hoeveel graden?
Alle reacties Link kopieren
@Tornacense


Dan zal je jas zeker lekker fris ruiken ;)
Alle reacties Link kopieren
Hoe vaak wil jij je jas wassen dan?
Ik stoom mijn jassen misschien 1x per jaar. Aan het eind en dan de kast in. Maar heb ook jassen die nog nooit gewassen of gestoomd zijn, te weinig aan.
Alle reacties Link kopieren
Polyester, viscose en elastaan... kan volgens mij prima op 20 of zelfs 30 graden voor een korte cyclus (als je die bontkraag eraf haalt, die zou ik op de hand spoelen). Anders stomen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Idd stomerij. Zo duur is het niet . Ik doe het altijd aan het einde van het seizoen en daarna de kast in.
Alle reacties Link kopieren
Ik gooi jassen gewoon in de wasmachine. Ook mijn jassen van wol. Gaat prima als je de temperatuur laag houdt.
Alle reacties Link kopieren
Kan prima in de wasmachine. Ik zou em zelf wellicht nog op wolprogramma wassen met die capuchon er af (even met de hand).
Ik moet toch echt in een modderpoel beland zijn, wil ik een winterjas gaan wassen. Echt, wat heb je gedaan als je daar zweetvlekken in produceert??
Alle reacties Link kopieren
oke dankjewel, dan ga ik hem bestellen en dan was ik hem kort op 20 graden!
Alle reacties Link kopieren
Anders een plantenspuit met vodka. Doen ze bij de costuums van het nationaal ballet ook.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
MarindaH schreef:
10-12-2017 17:13
Ik moet toch echt in een modderpoel beland zijn, wil ik een winterjas gaan wassen. Echt, wat heb je gedaan als je daar zweetvlekken in produceert??
Dit dus.

Ik draag dat ding altijd met een trui onder.
Dus die wordt toch echt niet vuil, tenzij ik ergens zou uitglijden.
Alle reacties Link kopieren
geen zweetplekken maar de geur van je zweet gaat gewoon door je trui heen waardoor je jas bij de oksels minder fris ruikt
fleur1333 schreef:
10-12-2017 17:19
geen zweetplekken maar de geur van je zweet gaat gewoon door je trui heen waardoor je jas bij de oksels minder fris ruikt

Ik zou een (andere) deodorant gebruiken als ik jou was.
fleur1333 schreef:
10-12-2017 17:19
geen zweetplekken maar de geur van je zweet gaat gewoon door je trui heen waardoor je jas bij de oksels minder fris ruikt
Soms heb je dat inderdaad, mijn schoonmoe heeft daar door de overgang. Die stoomt een keertje extra en heeft tussenjassen zodat ze niet de helft van de tijd in een te dikke jas loopt.

Doet na het oksel wassen een wattenschijfje met alchohol onder haar oksel door en dan pas een hele anti traspirant. Geen stinkende jassen of jasjes meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven