Mode & Beauty alle pijlers

Jouw ideale kerstoutfit

13-12-2017 21:07 67 berichten
Gewoon een topic, zomaar, voor wie het leuk vindt, bedoeld ter Ontspanning ende Vermaeck: In een ideale wereld, met het voor jou perfecte weer en de voor jou prettigste omstandigheden, hoe zou jouw kerstoutfit er dan uit zien? (Euhm ideale lichaam mag je er ook bij fantaseren uiteraard :P )

En ter vergelijking: hoe ziet je werkelijke kerst (omstandigheden, weer, ambiance) en outfit er uit?

Plaatjes plakken is leuk maar omschrijven kan natuurlijk ook!
Ben heel benieuwd naar jullie fantasie creaties :heart:
Alle reacties Link kopieren
Kerstjurkje met panty en leuke schoenen.
Alle reacties Link kopieren
Oversized kersttrui, lekkere legging en slofsokken! Dat is ook wat ik aan ga doen met kerst.. :) ben niet zo van het optutten voor kerst.. gourmetten in een net jurkje of de hele dag zitten met een niet comfortabele panty (mijn benen zijn altijd te lang voor die dingen) ik heb het al een paar jaar opgegeven en het bevalt me uitstekend!
TO trapt af;
Omstandigheden: Mooie witte kerst met familie en vrienden, thuis bij mijn (schoon-)ouders, een grote rijk gevulde tafel vol lekkere hapjes, alles overdadig versierd met kerst glitter spul en lichtjes, cheesy kerstmuziek afgewisseld met normale lekkere relaxte muziek op de achtergrond.

Ik heb in mijn maatje 38 een prachtige lange halter-model japon aan in donkerblauw kant met een blote rug, want uiteraard heb ik het in mijn ideale wereld niet koud. Ik draag champagne/taupe kleurige glitter pumps, torenhoge stiletto’s. Mijn haar is stijlvol opgestoken en mijn nagels zijn ook beglitterd. Ik heb enkele subtiele maar peperdure (rosegouden) sieraden in/ om.
Oh en ik heb natuurlijk een nieuw handtasje van echt leer met wat rosegouden details.


Dan in het echt;
Die familie en rijk gevulde tafel zitten gelukkig wel snor! De kerst decoratie mag meer maar er staat in elk geval een mooie boom. Het weer is altijd maar weer afwachten in NL, gelukkig brengen we kerst toch binnenshuis door moet alleen af en toe een stukje van auto naar voordeur en terug....

Dan mijn look; Met mijn 5,5 mnd zwangere buik voel ik me steeds minder charmant en elegant maar het is me gelukt een leuk en mooi donkerblauw jurkje te vinden met bloemenprint, kokerrok model met korte mouwen. Inmiddels wel maat 42/44 te pakken... Een mooie blazer er op, zwarte enkellaarsjes en een zwarte panty.
Haren gaan idd mooi opgestoken en mijn subtiele (niet zo dure maar wel heel mooie) sieraden passen er prachtig bij.
Pas een nieuw (nepleren) handtasje gekocht met een subtiel randje glitter dus die gaat sowieso mee.

Ik kan helaas nog geen plaatjes plakken, als iemand me uitlegt hoe dat moet ga ik met liefde voorbeelden vinden van bovenstaande ideeen :)
lindaatje1900 schreef:
13-12-2017 21:15
Kerstjurkje met panty en leuke schoenen.
Leuk hoor maar je maakt je er wel erg makkelijk vanaf ;-D
Plaatje? Of anders: wat voor jurkje wat voor schoenen kleur model stof etc. Details please :proud:
heytan schreef:
13-12-2017 21:18
Oversized kersttrui, lekkere legging en slofsokken! Dat is ook wat ik aan ga doen met kerst.. :) ben niet zo van het optutten voor kerst.. gourmetten in een net jurkje of de hele dag zitten met een niet comfortabele panty (mijn benen zijn altijd te lang voor die dingen) ik heb het al een paar jaar opgegeven en het bevalt me uitstekend!
Lekker relaxt! Jammer dat je panty’s niet fijn vindt zitten, maar waar ik wel benieuwd naar ben ga je dan ook in die outfit bij familie enzo zitten? Of breng je kerst thuis door?

Ok ik zal toegeven; ik neem mijn sloflaarsjes die ik normaal altijd binnen draag en mijn joggingbroek & zachte fleece vest/ poncho ook mee hoor, mocht ik het ‘mooi zijn’ zat worden dan ga ik dus in een halve huispak outfit lekker verder vieren met familie. Maar ik vind het optutten veel te leuk om over te slaan, ben er alleen na een aantal uur vaak wel klaar mee :P
Alle reacties Link kopieren
Ook naar familie. Familie van mijn kant doet mee, zelfs mijn ouders gaan in foute kersttrui! En dan maken we allemaal iets te eten zodat we een volle tafel met hapjes hebben.. en lootjes getrokken dus kadootjes geven en uitpakken.. ooh man ik heb er zin in!!

Ik ga ook nog naar de kerk 1e kerstdag, dan doe ik wel ff een nette lange blouse aan (niks te sjiek hoor!) Maar dat vind ik wel zo netjes :)

Haha slim, deeltijd mooi zijn ;)
Klinkt goed!!
Ik ben gek op glitter, jurkjes en mooie kleren en verscheen altijd schandelijk overdressed aan de kersttafel. Inmiddels trek ik een panty, jurkje en schoenen aan die ook naar het werk aan kunnen en neem ik pantoffels mee.
Alle reacties Link kopieren
Iets met een vreethaak. :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
ik zou wel lekker sexy met mijn man en zonder kinderen kerst willen vieren op een berenvel voor de haard in ons chalet in oostenrijk.....
maar in werkelijkheid zitten we met 10 man aan tafel en sta ik in de keuken.... de enige overeenkomst is het haardvuur :rofl:

nee hoor ik klaag niet, ik vind het juist erg gezellig. ik hoop alleen dat mijn outfit vetvrij blijft...
Don't cry, buy a bag and move on.
In het echt:
Iets makkelijks met een glittervest.

Maar hoe leuk zou het zijn om hierin aan te komen schrijden :rofl:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
heytan schreef:
13-12-2017 21:18
Oversized kersttrui, lekkere legging en slofsokken! Dat is ook wat ik aan ga doen met kerst.. :) ben niet zo van het optutten voor kerst.. gourmetten in een net jurkje of de hele dag zitten met een niet comfortabele panty (mijn benen zijn altijd te lang voor die dingen) ik heb het al een paar jaar opgegeven en het bevalt me uitstekend!
Ik neig hiernaar.
Ik ben echt van het optutten, maar ik zit nu inspiratieloos te bedenken dat ik vier kilo moet afvallen voor wat dan ook me leuk staat. Dat zit tussen de oren, hoor, is morgen vast weer over.
Omdat ik dat desondanks erg zielig voor mezelf vond, heb ik de hand geslagen aan een laatste halve chocoladeletter.
Misschien bedenk ik nog iets. Maar in de ideale wereld hoeft ik in ieder geval géén rekening te houden met kou, zere poten en corrigerend ondergoed.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
13-12-2017 21:39
In het echt:
Iets makkelijks met een glittervest.

Maar hoe leuk zou het zijn om hierin aan te komen schrijden :rofl:

Afbeelding
Als ik er zo uit zou zien, zou ik zoiets elke dag dragen.
In mijn ideale wereld heb ik maat 36, draag ik een mooi cocktail jurkje met een mooie blazer erop. Die ik alleen aan doe als ik het koud heb, want ik hoef natuurlijk mijn te dikke armen niet te verbergen :-P Het jurkje is zwart met wat glitter, maar het liefst classy en niet over the top. Met een panty en zwarte pumps eronder. Gezellig bij familie thuis, met zijn alleen aan tafel met allemaal zelf gekookt eten. Mooie versiering en cheezy kerst muziek op de achtergrond.

In de realiteit zit ik hoogstwaarschijnlijk veel te zwaar in een voedings pyjama een kind van een paar dagen oud te voeden op de bank. Hoewel ik hoop dat de baby deze week nog komt zodat ik een klein kansje heb dat we alsnog naar buiten mogen met kerst. Dan zal ik waarschijnlijk in mijn zwangerschaps kloffie bij mijn zus op de bank zitten.

Het zoeken naar de ideale cocktail jurk heb ik opgegeven, maar heb wel mijn realistische outfit gevonden http://m2.hm.com/nl_nl/productpage.0532328001.html
Alle reacties Link kopieren
Westworld schreef:
13-12-2017 21:49
In mijn ideale wereld heb ik maat 36, draag ik een mooi cocktail jurkje met een mooie blazer erop. Die ik alleen aan doe als ik het koud heb, want ik hoef natuurlijk mijn te dikke armen niet te verbergen :-P Het jurkje is zwart met wat glitter, maar het liefst classy en niet over the top. Met een panty en zwarte pumps eronder. Gezellig bij familie thuis, met zijn alleen aan tafel met allemaal zelf gekookt eten. Mooie versiering en cheezy kerst muziek op de achtergrond.

In de realiteit zit ik hoogstwaarschijnlijk veel te zwaar in een voedings pyjama een kind van een paar dagen oud te voeden op de bank. Hoewel ik hoop dat de baby deze week nog komt zodat ik een klein kansje heb dat we alsnog naar buiten mogen met kerst. Dan zal ik waarschijnlijk in mijn zwangerschaps kloffie bij mijn zus op de bank zitten.

Het zoeken naar de ideale cocktail jurk heb ik opgegeven, maar heb wel mijn realistische outfit gevonden http://m2.hm.com/nl_nl/productpage.0532328001.html
Wat spannend, Westworld! Succes!
@Heytan: klinkt heel gezellig inderdaad, en grappig allemaal in foute kerstening, kan me voorstellen dat je er zin in hebt! Die truien zou ik bij mijn familie dus echt niet mee hoeven aankomen, en ze gaan het al helemaal niet zelf dragen :kwijl:
Ga je niet naar de avondmis, ik ben zelfs als niet-gelovige eens gegaan, paar jaar geleden, omdat ik dat toch minstens 1x meegemaakt wilde hebben, ik vond het een fijne ervaring en de pastoor hield een mooie preek.

@Lilguinea, kerst is toch juist de enige mogelijkheid in het jaar dat je niet voor lul loopt met overdaad aan glitters en pailletjes (tenzij Donders je achternaam is... :lol: ) dus waarom niet gewoon lekker stug doorgaan met overdressen? Mijn familie vindt het altijd wel grappig als ik weer eens overdreven opgetut op hoge onhandige hakken die na een par uur uitgaan, verschijn. Het hoort ook een beetje bij me of zo.

@QueenA, dat is een onmisbaar accessoire! Ik heb dus een jurk met ruimte voor zwanger-bump, ideaal!

@Daenerys, klinkt heerlijk dat chalet, en zwoel.... :flirting:
Toch leuk dat je in elk geval het haardvuur wél hebt dan! En koken voor 9 gasten is een werk maar ook een voorrecht... wordt vast heel gezellig en lekker!

@Het-groepje, já, zo’n jurk bedoel ik dus! Geweldig toch?!
Alleen als ik nu dus een lange jurk draag komt er een groot lomp gevaarte aan.... dus maar even niet dan.
Ik geloof dat het ook toch maar moet gebeuren in vol ornaat. Hier is het ook wel een ding: wat trekt guinea aan? Vooral nichtje van zeven is dan stikjaloers op mijn glitters :flirting:
Oeh Westworld, wat spannend joh, veel succes met de laatste loodjes! Volgend jaar lekker je uitlevende kerst als je hopelijk wat extra kilo’s kwijt bent en weer een stuk mobieler!

Jufjoke, Zo herkenbaar, denken dat het allemaal wel wat minder mag met dat gewicht en dan uit zelfmedelijden nog maar wat chocola pakken... hier inmiddels een te goede eetlust ontwikkeld met sterke voorliefde voor zoet. De chocola gaat veel te hard, ik wil (moet) echt wel meer dan 10 kilo kwijt na de bevalling hoor. Maar toch maar proberen om het mooie in jezelf te blijven zien ook al is het niet precies hoe je er het liefste uit zou zien... oh en (indien van toepassing tenminste...) af en toe je vent verleiden kan ook helpen om je zelfbeeld weer wat op te krikken. Helpt hier iig goed, de lieverd heeft nog nooit zo vaak gezegd dat ie me mooi vindt als de laatste paar weken, terwijl ik me soms echt een onhandige zeekoe voel.
lilguinea schreef:
13-12-2017 22:03
Ik geloof dat het ook toch maar moet gebeuren in vol ornaat. Hier is het ook wel een ding: wat trekt guinea aan? Vooral nichtje van zeven is dan stikjaloers op mijn glitters :flirting:
Jaaaaaaaa! Heerlijk toch juist? En die ogen van de nichtjes; onbetaalbaar idd! Hoop dat over een jaar of 2 mijn eigen kleine meid een bijpassend jurkje met glitter / tutu etc aan wil, ik ga dan dus echt die moeder/dochter setjes kopen bij Steps he, vreselijk eigenlijk maar oooooh zo leuk dat we een meisje krijgen, hopelijk wordt ze net zo’n tutje / ekster als dr moeder :biggrin:
Westworld, mooie oorbellen& ketting en mooie make up en haren kan ook bij een (voedings-) pyjama hè! En glitter sloffen :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Haha eens hobbelster! Glitters kunnen altijd :)
En kerstnachtdienst kan helaas niet, dan gaat mijn man al en ik zit dan met baby thuis. Vind het niet nodig dat anderen met kerstavond op zouden moeten passen.

Wat spannend westworld, als je baby voor de kerst komt ben je er dan vast niet zo mee bezig en komt de baby na kerst. Tsja met zo'n bolle buik staat alles toch? Wel of niet maatje meer, zwangere vrouwen vind ik mooi! Toen ik zelf zwanger was vond ik mezelf ook mooi. Dik maar mooi haha ;) die kleine is nu een half dus nu alleen nog dik.. haha iets met goeie voornemens?

Maar geniet er van!

En fijne kerst allemaal!!
Alle reacties Link kopieren
In mijn ideale wereld vier ik kerst met mijn gezin op een tropisch eiland. Dan draag ik uiteraard een weinig verhullend zomerjurkje of een bikini.
Alle reacties Link kopieren
hihih heerlijk topic

omstandigheden: ook een witte kerst in een grote villa of bungalow. op en top versierd niet te gek maar wel een flinke boom met veel cadeau's en in het blauw.
kerstmuziek op de achtergrond en veel kaarsen .
knapperige open haard salon tafel volgestouwd met hapjes, in de eetzaal een mega lange tafel vol met nog meer eten grote kalkoen.

kleding een prachtige gala jurk , mijn haar draag ik half los half vast met een diamanten speld. ook draag ik ronde armbanden en hoge pumps

Afbeelding

Afbeelding


in RL: zal er sowiso veel eten zijn, vier het bij mijn ouders, vind op tutten heelleuk dus met kerst probeer ik altijd wel flink uit te pakken al heb ik vorige jaar de plank flink mis geslagen al viel het volgens familie wel mee, nou echt niet. ik heb verschillende outfits op het oog moet alleen wel gaan bestellen deze week , heb een zwarte flared broek die ik aan wil met een roze truitje of een zwart blousje maar denk dat het dan te zwart wordt. of ik trek een kokerrok aan met het zelfde roze truitje en dan hakken er onder.


@daenerys79 :rofl: prachtig
Relax we're all crazy, it's not a competition
@Heytan, bijzonder, eerste kerst met je kleintje? Geniet ervan!

@Pamela, klinkt ook lekker! Zelf vrees ik echter dat ik te verslaafd ben aan de Hollandse kneuterigheid met kerst, al die kleine marktkraam op verregende verlichte pleinen met levende kerststallen en altijd weer die (vergeefse...) hoop op een witte kerst :proud:

@Rouge; that’s what I’m talking about! Prachtige plaatjes die jurken!
Nu moet je alleen wel even in wat meer detail vertellen over vorig jaar, en wat er volgens jou zo fout /plak mis aan was.... moeten weten waar we t over hebben en dan kunnen we er ook wat van vinden :proud: :popcorn:

Ben benieuwd wat je outfit uiteindelijk wordt, kom je dat nog even updaten / posten als je er uit bent??
Alle reacties Link kopieren
:HA: :lips:

nouuuuu, ik had een super leuk rokje bij de H&M gekocht, alleen hij paste niet..Dus ik als een gek terug naar de stad alle H&M's afgegaan voor een grote maat.
gevonden ik weer blij naar huis de volgende dag was het kerst dus ik trek heel blij de rok aan... past dat kreng niet :swear: ik wilde nog net niet in huilen uit barsten uiteindelijk na lang wikken en wegen heb ik zwarte legging aan gedaan mijn nieuwe pumps eronder en gaan. maar ik voelde mij de hele avond slecht op mijn gemak alle dames zagen er leuk uit en ik voelde me alleen fat en ugly


en dit jaar ja: https://topvintage.nl/nl/vintage-retro/ ... -baby-pink
of
https://topvintage.nl/nl/vintage-retro/ ... p-in-black
https://topvintage.nl/nl/vintage-retro/ ... k-and-pink

https://topvintage.nl/nl/vintage-retro/ ... -and-white
Relax we're all crazy, it's not a competition

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven