Mode & Beauty alle pijlers

Zwarte getailleerde wind en waterdichte winterjas

15-12-2017 19:28 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allen,

Ik ben sinds een aantal weken, wellicht wat te laat, aan het zoeken naar het bovenstaande. Maar ik wil maar niet slagen. Ik ben klein (1,58cm) en slank (varierend van S tot XXS). Kinderjassen heb ik ook naar gekeken, maar zijn niet vrouwelijk en getailleerd. Een te lange jas staat mij vaak niet.

Ik zoek een jas die ik ook kan dragen met nette kantoorkleding, of bij een zwart jurkje.

Vandaag een jas gepast die mooi viel (de XXS Kiruna van Fjallraven), alleen niet geschikt voor onze koudere maanden. Verder stond de Suzanne XS van The North Face ook wel aardig, alleen wat lang en wat opgepoft.. Beide overigens in het zwart. Ik heb nu al zo veel jassen gepast die gewoon niet bij mijn lengte en lichaam pasten, of niet meer op voorraad in een kleine maat, of niet geschikt voor Nederlands winterweer, dat ik het even niet meer weet.

Vandaar de vraag naar ideeen, tips en adviezen mbt tot het soort jas wat ik zoek. Weet je nog een leuke jas die aan bovenstaande voorwaarden voldoet?
Alle reacties Link kopieren
Park Avenue van Jack Wolfskin. Hij is er ook in zwart.

Afbeelding

Deze is iets langer maar heeft een taillekoord.
Afbeelding
https://www.jack-wolfskin.nl/madison-av ... 50001.html
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Weet enkel niet of ie waterdicht is:

Afbeelding

of deze (is wel donkerblauw)

Afbeelding

Zie nafnaf
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er één van Jack Wolfskin, heerlijke jas, wind- en waterdicht.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Ik heb die van Fjallraven vorige winter gedragen en ook met de koude dagen laatst. Hij lijkt inderdaad wat dun, maar ik heb nog nooit zo'n warme, behaaglijke jas gehad.
Alle reacties Link kopieren
Maline schreef:
15-12-2017 20:58
Ik heb die van Fjallraven vorige winter gedragen en ook met de koude dagen laatst. Hij lijkt inderdaad wat dun, maar ik heb nog nooit zo'n warme, behaaglijke jas gehad.
Ik heb die jas eens bekeken maar de manier waarop de capuchon zit is niet altijd fijn.
Zelf heb ik liever een opstaande kraag met een losse capuchon. Dan heb je niet zoveel tocht langs je nek.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
15-12-2017 21:12
Ik heb die jas eens bekeken maar de manier waarop de capuchon zit is niet altijd fijn.
Zelf heb ik liever een opstaande kraag met een losse capuchon. Dan heb je niet zoveel tocht langs je nek.
Misschien heb ik dan een oudere uitvoering (vorig jaar gekocht), want die van mij heeft een gevoerde opstaande kraag en capuchon die iets lager zit die je er met drukknoopjes af kunt halen.
Alle reacties Link kopieren
Maline schreef:
15-12-2017 21:22
Misschien heb ik dan een oudere uitvoering (vorig jaar gekocht), want die van mij heeft een gevoerde opstaande kraag en capuchon die iets lager zit die je er met drukknoopjes af kunt halen.
Afbeelding
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
15-12-2017 21:33
Afbeelding
Oja, ik zie het. Dan is dat de nieuwe uitvoering. Jammer: die van vorig jaar kun je tot over je kin dichtritsen.
Ik heb 3 jaar geleden een Elvine winterjas gekocht, model Kate. Nog steeds helemaal blij mee.
Wind en behoorlijk waterdicht (maar t is geenregenjas natuurlijk) en super lekker warm. Ben zelf nog een paar centimeter korter dan jij en de taille valt op prima hoogte.
https://webshop.moscowdesign.nl/moscow- ... 76-02.html

Is er ook in 176.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven