Mode & Beauty alle pijlers

Kleding man naar uitvaart

03-01-2018 14:10 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helaas verwachten wij binnen een paar weken een uitvaart. Nu heb ik genoeg nette kleding maar mijn vriend niet, dus zijn we op zoek naar iets wat hij aan kan naar de uitvaart. Hij heeft een donkerblauw pak, een wit en een lichtblauw overhemd, maar ik weet niet of dat zo geschikt is voor een uitvaart. Volledig zwart hoeft ook niet, maar ik vind dit toch eerder iets voor een bruiloft dan voor een crematie. Maar om nu speciaal hiervoor een nieuw pak aan te schaffen zien we ook niet zo zitten, want hoe vaak draag je zo'n duur pak verder nou?
We hebben al wat rondgekeken op internet, maar komen er niet echt uit. We hebben allebei helemaal niks met mode en vinden het ook moeilijk in te schatten wat nu geschikt is voor een uitvaart. We kopen het liefst iets wat eventueel ook met andere kleding gecombineerd kan worden zodat het ook geschikt is voor andere gelegenheden. Zo zat ik bijvoorbeeld te denken aan een zwart overhemd (wat ook leuk staat op een spijkerbroek met de mouwen opgerold) met een grijze pantalon (wat ook mooi te combineren is met zijn witte en blauwe overhemd). Maar toen mijn vriend zoiets paste in de winkel vonden we het toch niet zo geschikt voor een uitvaart.
Heeft iemand ideeën?
Alle reacties Link kopieren
donkerblauw pak met lichtblauw overhemd is prima hoor.
Alle reacties Link kopieren
Een zwart pak kost bij de we oid echt niet de hele wereld, en ziet er naar mijn mening prima uit. Niet prachtig maar ik (zonder verdere kennis van pakken) vind het er echt niet lelijk of heel goedkoop oid uit zien. Zullen andere mensen wel anders over denken.
Donkerblauw pak is prima.
Wat jij opnoemt lijkt mij ook prima. Het is geen modeshow.
Als hij er netjes uitziet is het eigenlijk al goed.
Alle reacties Link kopieren
Waarom kan een donkerblauw pak niet naar een uitvaart? Ik heb in de loop der jaren genoeg (donker) blauwe pakken bij uitvaarten gezien.
Ja, een donkerblauw pak is prima, met of zonder stropdas.
Ik gruwel altijd van mannen die in hun spijkerbroek, t shirt of zelfs korte broek gaan.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
03-01-2018 14:12
Wat jij opnoemt lijkt mij ook prima. Het is geen modeshow.
Als hij er netjes uitziet is het eigenlijk al goed.
juist, dat is mijn idee ook. Het is geen fashion show
Een nette jeans met een overhemd kan ook prima
De nabestaanden hebben echt wat anders aan hun hoofd, dan de kleding van jouw vriendje
Alles is goed, echt
Alle reacties Link kopieren
Hoe formeel is de uitvaart? Alle begrafenissen/crematies waar ik ben geweest was het redelijk los. Netjes, maar niet compleet in zwart.
Wat zou de overledene mooi vinden? En zou hij/zij willen dat je compleet in pakt komt, of iets meer als jezelf in wat 'lossere' kleding.
Those who don’t believe in magic will never find it
Donkerblauw pak prima, zelfs het witte overhemd kan er gewoon bij.:

https://www.dresscode.nl/formele-gelege ... egrafenis/
Gewoon een nette broek met overhemd. Echt, toen mn ouders overleden waren, heb ik niet op de kleding gelet. 1 iemand viel mij op, die kwam in zn joggingbroek.
Dat pak kan prima volgens mij. Je laat zien dat je er aandacht aan besteed hebt en er netjes uit ziet. Zolang mensen nog in spijkerbroek en oud t shirt naar begrafenissen gaan zou ik me nergens druk over maken met deze outfit.
Dat donkerblauwe pak klinkt prima.
Helaas zijn er in de toekomst vast nog meer begrafenissen waarop man een pak zal dragen. En die zijn soms ook onverwacht. Het kan dan wel handig zijn om gewoon een geschikt pak te hebben hangen. Imo zou iedere man dat moeten hebben. Een pak hoeft niet duur te zijn (als je man een redelijk normale maat heeft), kijk bijv eens bij de WE of de Zara.
Alle reacties Link kopieren
Dat pak is prima hoor, en anders een nette broek, overhemd en jasje aan. Vriend heeft laatst het zelfde gehad en toen nieuw spul gekocht bij de c&a (pak was vlakdaarvoor gedragen op een bruiloft in de zelfde kring dus dat voelde voor hem niet goed). De nette broek en het overhemd draagt hij nu ook naar zijn werk en het jasje was in de uitverkoop. Dus of het pak gewoon aan of iets kopen dat netjes genoeg is voor nu maar ook gewoon gedragen kan worden naar werk oid.
Alle reacties Link kopieren
Donkerblauw pak lijkt mij ook prima.... Dat is netjes en niet te 'frivool'. Ik kan me niet voorstellen dat iemand daar een probleem van zou maken.

En als je toch echt iets anders wilt: misschien kun je een zwarte (of bijv. antraciete) nette broek vinden, met een overhemd dat daarbij past?
Alle reacties Link kopieren
Lady_Vintage schreef:
03-01-2018 14:20
Dat pak kan prima volgens mij. Je laat zien dat je er aandacht aan besteed hebt en er netjes uit ziet. Zolang mensen nog in spijkerbroek en oud t shirt naar begrafenissen gaan zou ik me nergens druk over maken met deze outfit.
Precies, donkerblauw is toch prima. Zat mensen dragen geen zwart meer naar begrafenissen.
Donkerblauw, grijs of zwart is allemaal ok voor een uitvaart, vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Donkerblauw pak kan prima, met beide kleuren overhemd. Helemaal zwart hoeft echt niet meer, behalve als de overledene heel streng gelovig is.
Alle reacties Link kopieren
Wil je toch een ander pak dan moet je nu gaan winkelen, zijn nu van de feestdagen allemaal in de aanbieding.
Begrafenissen in mijn familie en die van mijn man kun je gewoon in spijkerbroek naartoe. Een kniesoor die daarop let. De overledenen droegen bij leven zelf ook een spijkerbroek. Pak mag uiteraard ook. Net wat je zelf wilt. Uiteraard wel schoon en heel allemaal. Geen idee waarom het zo opgeprikt zou moeten zijn.

Donkerblauw pak is sowieso prima.
Alle reacties Link kopieren
O wat zijn jullie heerlijk eensgezind! Goed om te horen dat dat pak dus wel gewoon kan. Hij heeft hem een aantal jaar geleden gekocht voor een bruiloft, en sindsdien ook alleen naar bruiloften en dergelijke festiviteiten aangehad. Misschien dat we daardoor het idee hebben dat het niet kan, omdat we het zelf met feest associëren :P

De persoon die zal overlijden (wat klinkt dat gek zeg :| ) en zijn vrouw zijn beiden gelovig, en de uitvaart zal waarschijnlijk ook een gelovige setting krijgen. Vandaar dat we het niet te casual willen hebben, want dat wordt in die kringen niet echt gewaardeerd.

Ik vind het altijd moeilijk inschatten wat 'hoort' in zulke situaties. Erg fijn dus dat jullie allemaal hetzelfde zeggen, dan vertrouw ik daar gewoon op! :D
Alle reacties Link kopieren
Pluisi schreef:
03-01-2018 14:20
Gewoon een nette broek met overhemd. Echt, toen mn ouders overleden waren, heb ik niet op de kleding gelet. 1 iemand viel mij op, die kwam in zn joggingbroek.
O_o O wat erg zeg! Zo respectloos dat je niet eens de moeite neemt om normale kleren aan te doen!
Op de uitvaart van mijn ouders kon het me ook echt een rotzorg zijn wat iedereen aan had, heb er ook helemaal niet opgelet natuurlijk. Maar toch is het fijn als mensen een beetje rekening houden met wat ze aantrekken, toch een soort van respect naar de overledene toe vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Wat zou je anders aan moeten dan een blauw pak??
Beter en netter kan toch niet?
Zwarte broek of chino kost toch niet zoveel?
En hij kan het nadien nog dragen op zijn werk.

Met het witte hemd en eventueel een blazer.

Blauw zou bij mij toch echt wel afhangen welk blauw.
Bepaalde soorten blauw vind ik toch echt meer voor feestjes of op kantoor.
Niet voor begrafenissen.
anoniem_351483 wijzigde dit bericht op 03-01-2018 18:24
36.15% gewijzigd
Ik kom uit 'n katholieke familie en zelfs de oude generatie loopt gewoon in kleding met kleur, van roze tot groen. Wel stemmige kleurtinten uiteraard.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven