Mode & Beauty alle pijlers

Haarwerk/pruik klitten

12-01-2018 14:05 20 berichten
Wegens alopecia draag ik een haarwerk/pruik (net hoe je het zelf noemt).
En in een groepsapp worden issues besproken. En nu kwam het volgende onderwerp voorbij:

Veel/snel klitten in haarwerk, bij de nek.. Veelal door dragen van truien/capuchon/sjaal/winterjas..

Ik vroeg me af of mensen die hier ervaring mee hebben, tips hebben hoe je dit veel kunt voorkomen.
Want het is niet fijn om elke dag 10x je haarwerk te kammen.. En de klitten zijn ook niet goed voor het behoud van een
mooi haarwerk..

Ik hoor het graag! :rose:
Alle reacties Link kopieren
koop wat zijden of satijnen sjaaltjes, draag die in plaats van (of onder) de warmere sjaals, je moet een super gladde stof hebben.
wat bij mij ook werkt is een fake-fur sjaal, kennelijk levert dat ook minder wrijving
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Toen ik een pruik wilde kopen gaf de winkel aan dat dit een bekend probleem is zodra het haar je schouders raakt. Je kunt het proberen te voorkomen door gladde stoffen en niet tegen je haar aanzitten of liggen (door hoofdsteun/bioscoopstoel/hangen op de bank). Die klitten zijn ook de oorzaak dat pruiken met lang haar veel korter meegaan. Het vervilt als het ware. Verder heb ik geen tips, lijkt me vooral ontzettend vervelend.
Dank jullie wel!
Mensen misschien nog meer tips?

Het is inderdaad de wrijving die de klitten veroorzaakt..
En dan werkt winter kleding sowieso al niet mee (dikkere stoffen, wol etc.)
Alle reacties Link kopieren
Misschien kan je de onderste laag samenbinden?
Alle reacties Link kopieren
slaap je met je pruik? (stomme vraag misschien, sorry)
Lorem Ipsum
turquasi schreef:
14-01-2018 17:08
slaap je met je pruik? (stomme vraag misschien, sorry)
Geen stomme vraag hoor! Ik slaap er niet mee..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een jas met hoge kraag. Draag de sjaal in de kraag zegmaar, ipv eroverheen. Zo komt het haar niet met de sjaal in aanraking. Heb er zelf geen last van, weet niet of dat hiermee te maken heeft, ik droeg sjaals altijd al zo.
Haarwerken nodig hebben vind ik maar stom. Maar ja, tis soms niet anders.
-
Alle reacties Link kopieren
Heeft de haardwerkwinkel geen tips? Heb je synthetisch haar of echt haar? Bij synthetisch haar zou je misschien wasverzachter nog kunnen proberen (wel op een oude pruik proberen), klinkt stom maar bij poppen werkt dat wel. Ik heb mijn pruik uiteindelijk nooit gedragen, dus geen eigen ervaring.
Alle reacties Link kopieren
ja probeer eens een andere jas, met een heel andere kraag of van een totaal ander materiaal

verder; draag je een ketting?
Lorem Ipsum
sophiax schreef:
14-01-2018 22:59
Heeft de haardwerkwinkel geen tips? Heb je synthetisch haar of echt haar? Bij synthetisch haar zou je misschien wasverzachter nog kunnen proberen (wel op een oude pruik proberen), klinkt stom maar bij poppen werkt dat wel. Ik heb mijn pruik uiteindelijk nooit gedragen, dus geen eigen ervaring.
Ik heb er eentje van echt haar! Ik kan de haarwerk winkel inderdaad nog wel mailen voor advies!
turquasi schreef:
15-01-2018 08:55
ja probeer eens een andere jas, met een heel andere kraag of van een totaal ander materiaal

verder; draag je een ketting?
Nee helemaal niet! Draag niks wat in de weg kan zitten, alleen kleding (en ook al zo min mogelijk met capuchon)
Misschien helpt het wassen met een haarmasker?
Ik zal de haarwerkwinkel wel eens mailen voor advies!
Alle reacties Link kopieren
Is je pruik lang genoeg om het te kunnen vlechten of iets dergelijks?

Ik heb allen ervaring met het dragen van pruiken voor theater en dergelijke maar de pruiken waarvan we het haar vlochten of opstaken hadden veel minder behandeling nodig dan pruiken die loshangend gedragen werden.
Alle reacties Link kopieren
Spookiieej schreef:
15-01-2018 11:44
Misschien helpt het wassen met een haarmasker?
Ik zal de haarwerkwinkel wel eens mailen voor advies!
ik ben nu ook wel heel benieuwd wat ze zullen zeggen...
ik kan je nog wel een conditioner aanraden en ander prima gladmakend spul in dat geval
Lorem Ipsum
Zwartvlekje schreef:
15-01-2018 13:12
Is je pruik lang genoeg om het te kunnen vlechten of iets dergelijks?

Ik heb allen ervaring met het dragen van pruiken voor theater en dergelijke maar de pruiken waarvan we het haar vlochten of opstaken hadden veel minder behandeling nodig dan pruiken die loshangend gedragen werden.
Daar is hij in principe lang genoeg voor ja! Alleen houd ik niet heel veel van een staart of een vlecht..
De laatste dagen doe ik wel een staart/knot in als ik naar buiten ga met een sjaal. Maar dan is er ook geen garantie
dat het niet gebeurt helaas!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zijden sjaals proberen, kijken of het dan beter gaat (waarschijnlijk wel). Wat een vervelend probleem trouwens en wat naar dat je een haarwerk moet dragen :hug: Toen een vriendin van mij chemo kreeg en een pruik droeg had zij soms een nekkussentje om tijdens het tv kijken/bios omdat ze anders de hele tijd met haar achterhoofd tegen de stoel zou zitten, en dan zou het daar ook gaan klitten. Misschien is dat een optie voor jou.
Keramiek schreef:
16-01-2018 12:34
Ik zou zijden sjaals proberen, kijken of het dan beter gaat (waarschijnlijk wel). Wat een vervelend probleem trouwens en wat naar dat je een haarwerk moet dragen :hug: Toen een vriendin van mij chemo kreeg en een pruik droeg had zij soms een nekkussentje om tijdens het tv kijken/bios omdat ze anders de hele tijd met haar achterhoofd tegen de stoel zou zitten, en dan zou het daar ook gaan klitten. Misschien is dat een optie voor jou.
Dat is naar zeg van je vriendin! Ik heb (gelukkig) geen kanker, maar alopecia (een auto immuun <lang leve het vertrouwde eigen lichaam> ziekte die je eigen haarzakjes aanvalt) en inmiddels nergens meer haar! Ik zal eens proberen of dat helpt!
Ik heb trouwens net een voedend haarmasker gekocht van Garnier Loving Blends.. Hopelijk werkt dit!
Alle reacties Link kopieren
*Door het ontbreken van natuurlijk talg zullen alle haarwerken van echt haar altijd goed gevoed moeten worden met een intensieve olie, hoe langer en lichter de haren zijn, hoe meer olie en vaker.
http://www.huismanhaartotaal.nl/onderho ... echt-haar/

Is je haarwerk te droog?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven