Mode & Beauty alle pijlers

Hoe (compact) powder/poeder gebruiken?

16-01-2018 15:38 29 berichten
Een aantal jaar geleden heb ik eens een (compact) powder van Catrice gekocht, die ik dagelijks aanbracht.. Dan leek ik niet zo wit/bleek!
Nu wil ik daar weer op terug.. Alleen het is zo lang geleden, dat ik niet meer weet wélke dit was.. En welke ik kan gebruiken..

Andere tips zijn ook welkom! Het liefst gebruik ik ook iets tegen m'n wallen. Maar ik weet niet goed wat ik daarvoor kan gebruiken, en
ook geen foundation. Of er een alternatief is? Geen idee..

Tips zijn uiteraard welkom!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een 2-in-1 powder van jafra. Geeft een beetje dekking en kost me 30 seconden. Ik weet niet of ze zoiets van andere merken ook hebben maar is gewoon compact en aanbrengen met een meegeleverd sponsje. Voor je wallen zou je daaronder een dunne laag gele cream corrector kunnen doen.
Alle reacties Link kopieren
Concealer tegen wallen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik heb concealer van collection 2000, ideaal, maar een beautyguru uit Amerika zweert bij Catrice liquid camouflage high coverage concealer. Die heb ik nog niet uitgeprobeerd.

Zelf gebruik ik foundation en daarover een witte (kleurloze) compact poeder.

Ik vind zelf, als budget, de gekleurde compact van Miss sporty heel goed.
Alle reacties Link kopieren
Jaaa ik zweer bij die catrice concealer. ik gebruik daaroverheen een poeder foundation, gewoon aanbrengen met kabuki brush
konijntje123 schreef:
16-01-2018 16:18
Jaaa ik zweer bij die catrice concealer. ik gebruik daaroverheen een poeder foundation, gewoon aanbrengen met kabuki brush
Oooh volgens mij moet ik die echt aanschaffen (eerst de no spend january door)...

Ja TO, niet dat vieze sponsje gebruiken wat je erbij krijgt. Gewoon een goede kwast kopen.
En wat is poeder foundation? Beter of fijner tegenover vloeibaar?

En is het makkelijk aan te brengen? Ben niet zo’n make up held hahaha
Spookiieej schreef:
16-01-2018 16:52
En wat is poeder foundation? Beter of fijner tegenover vloeibaar?

En is het makkelijk aan te brengen? Ben niet zo’n make up held hahaha
sorry, ik gebruik geen poeder foundation maar een compact poeder..

Er bestaat wel poeder foundation maar dat vind ik niets.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik hiervoor de rimmel bronze powder, die ik met een grote kwast aanbreng. Daaronder bb cream tegen rode vlekjes enzo.

Afbeelding
En kan je foundation ook vervangen door BB-cream? Of dekt BB cream minder lang dan foundation?

En wat is dan een lichte foundation om te gebruiken? Die niet zo zwaar aanvoelt zeg maar? Concealer breng je dan (vloeibaar) in strepen op onder je ogen? Zoals al die beauty youtubers?
Alle reacties Link kopieren
Als ik je reageersels lees dan zou ik toch even langs de Douglas/ici/etos gaan. Daar staan dames die aan de hand van jouw huid een advies kunnen geven over de producten. Iedereen heeft namelijk een andere huid en een andere kleur. Zo ben ik blank maar de normale foundations van L'Oréal zijn voor mij al snel te roze of te geel.
Alle reacties Link kopieren
BB cream is een dagcreme met een kleurtje, zeg maar. Dus het dekt niet zo goed als een foundation.
Misschien toch het advies van koffielepel even opvolgen?
Geen strepen onder je ogen maken, maar kleine stipjes en die voorzichtig inkloppen, zodat het mooi met je huid vermengt.
Koffielepel schreef:
16-01-2018 18:01
Als ik je reageersels lees dan zou ik toch even langs de Douglas/ici/etos gaan. Daar staan dames die aan de hand van jouw huid een advies kunnen geven over de producten. Iedereen heeft namelijk een andere huid en een andere kleur. Zo ben ik blank maar de normale foundations van L'Oréal zijn voor mij al snel te roze of te geel.
Nou met alle respect maar dat ligt echt aan de Douglas.

De Douglas(sen) waar ik kom weten ze echt niet waar ze het over hebben en pakken steevast de verkeerde producten.

Maar dat je ergens advies moet inwinnen is duidelijk.
Ik ben eerlijk gezegd niet zo van de ICI/Douglas etc. werken hier in ieder geval allemaal van die make-up popjes.. En ik zit met een haarwerk op, dus ik zit er niet op te wachten dat mensen mij proberen op te maken om te kleur te testen bijv.

Ik heb wel een Rimmel foundation en die kleur is goed!
Heeft iemand bijvoorbeeld de voordelen en nadelen van foundation?

Als ik het goed begrijp ''slijt'' BB cream dus met de dag.. En blijft foundation wel goed zitten heel de dag. Er zullen toch ook luchtige foundations zijn?
Ik ben beginner hierin, dus wil niet €20 euro aan een foundation uitgeven als ik niet weet of ik het wel blijf gebruiken zeg maar!
Ik hou van luxe make-up, maar heb ook drogist make-up in huis.

De foundation van Max Factor is heel goed.
Ik heb een BB cream van Garnier. Die glimt wel na het aanbrengen maar daar kan je een compact poeder voor gebruiken.

Ze noemen dat nog wel eens het fixeren van je make-up. Als je poeder gebruikt na bb-cream of foundation dan blijft het langer mooi zitten.

Belangrijk is inderdaad de kleur. Ik heb andere kleuren nodig in de winter dan in de zomer bijvoorbeeld. In de zomer gebruik ik bijna nooit foundation, maar dus wel bb-cream.

Je kan in de drogist gewoon foundations proberen. Meestal doe ik dat op de bovenkant van mijn hand. Als je echt heel bleek bent zou ik de pols doen.
Let daarbij ook op hoe het uitsmeert. Blijf je een soort puntjes zien, dan moet je die maar niet nemen.

Ik gebruik nu een beauty blender om foundation aan te brengen. Je hebt heel veel namaak die ook goed zijn. Je kan het ook met je handen doen, gebruik dan steeds een beetje in plaats van in een keer een hele pomp.

De concealer onder je ogen breng je al tappend met je middelvinger aan. Gewoon 3 puntjes onder je ogen en tappen maar. Mijn concealer is een tint lichter dan mijn foundation. Klinkt raar, maar werkt voor mij wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben fan van minerale poeders, voelt veel luchtiger op de huid dan andere foundations.
Dekking is super mooi.
Merken waar je ook samples kunt bestellen zijn bv everydayminerals en creativecosmetics. Zie de websites.
Echt super spul, wil geen andere foundation of dingen meer op mijn gezicht.
summer is a state of mind
Alle reacties Link kopieren
Ik heb allerlei foundations gehad, maar ben nu toch wel heel erg blij met de BB cream van Garnier (de variant voor vette huid. Daarvan is de dekking net iets beter dan de 'classic'). Het valt wel mee dat die er af slijt. Ik 'fixeer' het geheel altijd door een huidskleurige matterende poeder aan te brengen. Dat poeder helpt ook goed bij mijn ogen, mijn mascara geeft nu niet meer af boven en onder mijn ogen. Bij mij blijft deze BB cream echt de hele dag zitten en ik voel 'm niet. De dekking is ook heel natuurlijk, wat ik vaak bij foundations niet vind. Ik breng het eerst aan met mijn handen en dep het daarna nog even goed in mijn huid met zo'n sponsje.

Alle reacties Link kopieren
Spookiieej schreef:
16-01-2018 19:10
Ik ben eerlijk gezegd niet zo van de ICI/Douglas etc. werken hier in ieder geval allemaal van die make-up popjes.. En ik zit met een haarwerk op, dus ik zit er niet op te wachten dat mensen mij proberen op te maken om te kleur te testen bijv.

Ik heb wel een Rimmel foundation en die kleur is goed!
Heeft iemand bijvoorbeeld de voordelen en nadelen van foundation?

Als ik het goed begrijp ''slijt'' BB cream dus met de dag.. En blijft foundation wel goed zitten heel de dag. Er zullen toch ook luchtige foundations zijn?
Ik ben beginner hierin, dus wil niet €20 euro aan een foundation uitgeven als ik niet weet of ik het wel blijf gebruiken zeg maar!
Welke foundation je fijn vind hangt af van je huidtype. Ik heb een vette huid dus een standaard foundation of BB of CC cream glijdt van mijn gezicht. Een vriendin met droge huid krijgt met dezelfde foundation juist schilfers.

Verder begrijp ik dat je foundation liever niet op je gezicht test maar dit kan gewoon aan de zijkant van je kaaklijn, hierdoor kun je zien hoe het in je gezicht kleur(dit is namelijk altijd een andere kleur als je arm, hand of pols)

Voor overdag zou ik voor een poederfoundation of een BB of cc cream gaan met een lichte dekking. Vantevoren eventjes rode puntjes wegwerken met een groene corrector en wallen met een beetje geel. Daarna mascara en een wenkbrouwgel en je bent klaar.

Voor stappen zou ik lekker foundation gebruiken met een matige dekking. Hierbij ook eerst met groen en geel oneffenheden wegwerken. Eerst oogschaduw opdoen en daarna foundation opbrengen met een vochtige beautyblender en eventueel concealer onder de ogen en afpoederen. Daarna contour, blush, highlighter opbrengen en top dit af met mooie getekende wenkbrouwen en een lekker kleurtje op de lippen.

Kortom: ga naar de Douglas/ici/etos deze mensen weten meestal wel waar ze over praten...
koffielepel wijzigde dit bericht op 16-01-2018 23:14
Reden: Aanvulling
20.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf fan van Max factor en die heeft deze week 1 plus 1 gratis bij de Kruidvat. Ik gebruik eerst de miracle touch voor foundation en poeder dit af met de creme puff pressed powder. Ik heb een gemengde huid en dit werkt voor mij. Nu ben je voor deze 2 samen 15 euro kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik een compact poeder (este lauder of Hema). Dat breng ik aan met het sponsje.

daarover een poeder bronzer (rimmel zoals die hierboven of Hema). Die breng ik eerst aan met een grote kwast over de delen van m’n gezicht die in de zon ook zouden kleuren (voorhoofd, neus), en de restjes op de kwast smeer ik uit over de rest van m’n gezicht.

En dan ook nog rouge. Dat schijnt not done te zijn maar het compact poeder geeft me matheid (ik heb sproeten dus ik wil niets wat ‘dekt’), de (lichte) bronzer geeft me wat kleur en de rouge dan nog gezellige wangen :shame:
ippy wijzigde dit bericht op 16-01-2018 23:25
Reden: Typo
0.17% gewijzigd
ippy schreef:
16-01-2018 23:24
I

En dan ook nog rouge. Dat schijnt not done te zijn
Waarom is het not done?

Of gebruik je de blush over je hele gezicht?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je compact powder altijd ziet zitten in tegenstelling tot mineral powder.
Dat zie je niet, voel je niet, glimt niet en blijft de hele dag mooi.
Ik heb Bare Minerals, via ebay uit Amerika of Engeland.
Je brengt het op met een dikke kwast, kabuki.,
Wow! Wat veel reacties, ben ik erg blij mee!
Toch weet ik nog niet wat ik moet kopen haha!

Ik wil:
Iets wat mijn gezicht camoufleert, waardoor ik niet zo bleek lijk..
Ik dacht zelf aan een foundation.. Maar een lichte, die niet zo zwaar aanvoelt.
Of een (compact?) powder eroverheen? Of alleen? En hoe kom ik aan de goede kleur?
Alle reacties Link kopieren
Spookiieej schreef:
17-01-2018 10:49
Wow! Wat veel reacties, ben ik erg blij mee!
Toch weet ik nog niet wat ik moet kopen haha!

Ik wil:
Iets wat mijn gezicht camoufleert, waardoor ik niet zo bleek lijk..
Ik dacht zelf aan een foundation.. Maar een lichte, die niet zo zwaar aanvoelt.
Of een (compact?) powder eroverheen? Of alleen? En hoe kom ik aan de goede kleur?
ik gebruik soms een CC cream maar meestal alleen rouge ( ik meng een soort bronzer met roze/rood). Dan wat gouden highliter net onder mijn ogen richting mijn haargrens en dat was hem wel. Geeft mijn gezicht net lekker wat kleur.

Heb je foundation nodig ivm oneffenheden of wil je dit puur voor kleur?

In dat laatste geval zou ik gewoon een lekker bronzer poeder kopen.
Voor de kleur, ik heb soms wel last van oneffenheden (vooral wallen) en af en toe wat puistjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven