Mode & Beauty alle pijlers

Van rood naar blond haar?!

16-01-2018 23:33 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik heb in september mijn eigen haar geverfd met colorista van Loreal paint, in de kleur violet (rood/paars). Best wel donker. Het enige wat er nu nog van over is: licht en fale kleur rood/oranje/koper/champagne/roze/goud. Meningen zijn verdeeld over wat voor een vage kleur het is geworden.
Ik had het Ombre geverfd (half haar).

Ik wil alleen mijn haar nu ombre blond hebben. Dus over het geverfde deel heen. En het liefst wil ik het zelf doen! Heeft iemand tips?

Ik heb van mijzelf donker blond/bruin haar.
Life doesn’t come with a manual, it comes with a mother.
Alle reacties Link kopieren
Bij zo'n heftige transitie, bereid je voor op dat het mogelijk mis kan gaan. Ik heb zelf ook al heftige dingen gedaan en m'n haar is nog nooit uitgevallen of afgebroken oid. Maar dat is wel het risico van zelf blonderen. Op YouTube vind je heel veel filmpjes. Dus kijk daar ff.

Als je geen minder risico wil lopen, dan ga je naar de kapper.
Alle reacties Link kopieren
Dat is best lastig hoor! Ik heb van nature roodachtig haar en ik wilde dus ook blond een aantal jaren gelden. Ik heb het bij de kapper laten doen omdat ik het zelf niet durfde te doen. Het is nooit mooi lichtblond bij mij geworden ondanks zilvershampoo. Mijn kapper zei ook eerlijk tegen mij dat het altijd een rode gloed zal blijven houden. Mijn kapper heeft echt haar best bij mij gedaan, maar was geen doen. Ik weet niet hoe het effect is op geverfd haar? Zal wel eerst moeten worden ontkleurd en daarna weer worden ingekleurd met de juiste blond tint. succes!
''Geen woorden maar daden''
Alle reacties Link kopieren
Dit kan niet zelf. Het is vragen om een mislukking. Rood haar blond verven is zeer lastig.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Hoe belangrijk is lang haar voor jou??

Ik zat een paar weken geleden bij de kapper toen er een vrouw binnenkwam. Die was, aan de uitgroei te zien, van heel donker naar barbieblond gegaan. Het resultaat was.. ehm... Nouja, de enige optie was de schaar en dat kon werkelijk iedereen in de zaak beamen. Aan de voorkant had ze nog wat lange plukken, aan de achterkant was het finaal afgebroken. Visualiseer een baby die een kale plek op het achterhoofdje heeft, maar dan de lange versie daarvan.

Kortom; als je dit echt graag wilt; blonderen, dan verven in de gewenste tint. Vraag op z´n minst advies bij een kapperswinkel en niet bij de drogist. Voor de prijs hoef je dat niet te laten, want je bent voor ontkleuring/blondering en verf misschien een tientje meer kwijt maar de kans dat het goed gaat is dan wel groter.

Of zoek een kapster die bezig is met de opleiding.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
oke prima! Ik weet genoeg! Ik hoopte op tips, van rood naar blond kun je dus beter niet zelf doen. Dan ga ik dat uiteraard niet zelf doen! Dan gaan we naar de kapper! Dankje dames!
Life doesn’t come with a manual, it comes with a mother.
Alle reacties Link kopieren
Als je zoiets vraagt op Viva, zijn mensen altijd negatief. Terwijl ik echt niet geloof dat de meesten hier ervaring hebben hiermee. (Zo te lezen niemand op mijzelf na)
Kijk eens op internet. Color remover komt in me op, en een bleach bath. Of combineer het met Olaplex (je kunt ook no 1 kopen in een set, wel duur maar is beter voor je haar als je het bleekt). En dan een toner met violet basis (askleur dus). Die van Wella Color Charm zijn erg goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb rood haar dus daar heb ik veel ervaring mee en ook met kleuren zowel zelf als bij de kapper...daar bij kun je overal op internet vinden dat rood haar of haar met rood pigmenten moeilijk is te blonderen. Dat van geen ervaring is dus ook maar een aanname.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Je haar kleuren is iets anders dan bleken.
Ik zou eerst proberen de kleur zo veel mogelijk te verwijderen. Daar zijn decolor producten voor (o.a. Kruidvat) voor zover ik lees effectief, maar ook nogal pittig voor je haar. DIY middeltjes zoals vitamine C met shampoo heb ik wel eens geprobeerd, maakte bij wel iets lichter zonder dat ik significant verschil aan mijn haar merkte. Dan een weekje of 2 lief zijn voor je haar met cremespoeling/ maskertje en weer door.

ZO zou ik het doen, maar ik verf al 20 haar mijn haar. Ik heb het pas 1 keer groen gemaakt, 1 keer Bassie-oranje en nog nooit gefrituurd tot het punt dat ik noodgedwongen het kort moest.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
17-01-2018 12:34
Als je zoiets vraagt op Viva, zijn mensen altijd negatief. Terwijl ik echt niet geloof dat de meesten hier ervaring hebben hiermee. (Zo te lezen niemand op mijzelf na)
Ik heb jarenlang álles zelf gedaan. Geblondeerd, gepermanent, geverfd, kleur eruitgehaald met dat stinkspul en opnieuw geverfd, weer geblondeerd. En het ging bijna altijd goed en het mislukte wel eens, nieuw potje verf erover, klaar. Maar het ging ook een keer goed mis. Alleen; ik hecht niet aan lang haar, dus na die mislukking ging de tondeuse erover, probleem weer opgelost.

Als je zelf aan de slag gaat moet je altijd in je achterhoofd houden dat het ook fout kan gaan. Als je dat geen probleem vindt, dan ga gerust je gang. Maar als je lange lokken je lief zijn, dan moet je lief zijn voor je lange lokken.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik zeg in mn eerste bericht dus.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook ervaring met blonderen van roodgekleurd haar. Maar goed google is je vriend.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
18-01-2018 16:22
Wat ik zeg in mn eerste bericht dus.
Ik heb die ervaring wel en zeg dan ook: laat de kapper het doen
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven