Mode & Beauty alle pijlers

Uitgroei na de bevalling - mama-haar

17-01-2018 10:02 18 berichten
Na de bevalling van onze kleine (16 maanden geleden) viel mijn haar voor 1/3 uit. Ik had inhammen en over de gehele linie was mijn haarlijn teruggetrokken. Verschrikkelijk vond ik het. Tijdens mijn zwangerschap voelde ik mij een zeekoe maar mijn haar zat prachtig. Nu was ik ineens een flubberige zeekoe en mijn haar was piekerig.

Maar mijn haar groeide weer aan. Nu ben ik 16 maanden en 16cm uitgroei verder en ik.word.gek. Mijn oude haar is lang en golvend + glanzend na het wassen en stylen. Dat doe ik 2x per week. Het nieuwe haar springt er gedurende de dag als een circusattractie tussenuit en kroest dan op in gekke plukken. :@@:

Ik zie dit vaker bij jonge moeders maar misschien zijn er ook jong moeders die hier tips voor hebben :) Alles is welkom!

Of moet ik doorbijten tot alles weer op dezelfde lengte is? :cry:
Alle reacties Link kopieren
Ik zit n beetje in bet zelfde schuitje. Eerst was t meer n mislukte pony, maar nu gaat t in mn nek ook eruit piepen.
Het kijkt nu heel snel alsof mn staart er al de hele dag en nacht in zit ipv net gedaan. :-S
Ik heb stijl haar btw.
Mijn plan is idd nu even doorbijten.
Ik heb nog de wens voor n tweede. Ik denk dat als ik 2 maal dit heb mee gemaakt en mn haar 2x maal van de rare lengtes erdoorheen heeft, ik het wat korter ga dragen. Net over mn schouders denk ik. Nu is het half lang tot lang.
Alle reacties Link kopieren
Doorbijten. En je haar in een goed kapsel laten knippen.
Alle reacties Link kopieren
even naar de kapper en er 1 geheel van laten maken?
Vriendin van mij had het ook, die heeft echt een tijd met een ´kort pittig´kapsel moeten rondlopen, baalde ze vreselijk van
Alle reacties Link kopieren
Naar de kapper en er een goed model in laten knippen.
Alle reacties Link kopieren
Vandaar het korte pittige mamakapsel. Herken het heel erg hoor en het allerergste..... het gebeurt gewoon nog een keer. Haar heeft een bepaalde levensduur en valt dan uit. Dus alles wat nu groeit valt ook op hetzelfde moment weer uit en groeit dan nog eens piekerig aan. Tenminste dat is mijn ervaring grrrr.
Kun je dat nieuwe haar vast zetten met schuifspeldjes? En een gladmakende olie gebruiken, zit wel vaak siliconen in dat wel.

Ik heb geen mama haar maar peroxide haar zeg maar, veel gebroken stukken door bleken. Olie helpt mij goed (maar ik heb wel krullen dus dan valt het minder op).
Doorbijten. Heel herkenbaar helaas en het duurt even voor het weer mooi op dezelfde lengte is. Ik gooide er wel gladmakende olieachtige middeltjes tegenaan, maar echt helpen deed het niet.
Uh. Naar de kapper misschien?!
Lijkt me dat zij er een tikje meer verstand van hebben.
Bedankt voor de reacties :)


Schuifspeldjes ben ik al tot veroordeeld als ik niet als een soort leeuw wil rondlopen :-D Gladmakende olie wordt zo vettig en het is lastig om uit mijn haar te krijgen.

Naar de kapper en kortknippen kan altijd nog. Alleen staat kort haar mij niet. Ik heb echt hele hippe korte kapsels gehad hoor maar echt een succes werd het niet.

Dat het na de volgende zwangerschappen weer gebeurt heb ik mij ook bedacht maar stop ik voor nu nog even weg in een vergeten hoekje :-$
Lucylucille schreef:
17-01-2018 10:44
Uh. Naar de kapper misschien?!
Lijkt me dat zij er een tikje meer verstand van hebben.


Als je op straat de weg kwijt bent ren je toch ook niet gelijk naar de ANWB maar vraag je eerst even de weg aan mensen om je heen?(!?!) :facepalm: De ANWB zal vast een tikje meer verstand hebben van de route maar misschien kunnen vriendelijke passanten je ook helpen ;)
Herkenbaar. Mijn haar bovenop pluiste als een gek. Elke 6 weken naar de kampper maar het bleef een probleem gebied. Nu eindelijk goede haarverzorging gevonden waardoor ik er geen last meer van heb. (Guhl rijke voeding, en dan vooral elke ochtend een paar druppels olie in mijn haar doen. Weg pluis)
Alle reacties Link kopieren
Ik had een beetje hetzelfde en een vriendin van me zag eruit alsof ze een volledig mislukte pony had laten knippen een half jaar na de zwangerschap.

Ik heb doorgebeten en na paar maanden laten kleuren + wat laagjes in mijn haar laten knippen. Daarmee ging het wel wat beter.

Die vriendin heeft gewoon een pony laten knippen en een mooie nieuwe bril gekocht en zag er daarmee top uit! :)
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
niekjeelastiekje schreef:
17-01-2018 11:09
Herkenbaar. Mijn haar bovenop pluiste als een gek. Elke 6 weken naar de kampper maar het bleef een probleem gebied. Nu eindelijk goede haarverzorging gevonden waardoor ik er geen last meer van heb. (Guhl rijke voeding, en dan vooral elke ochtend een paar druppels olie in mijn haar doen. Weg pluis)


Dankjewel, die gaat op het lijstje :)
EvyBlissy schreef:
17-01-2018 11:10
Ik had een beetje hetzelfde en een vriendin van me zag eruit alsof ze een volledig mislukte pony had laten knippen een half jaar na de zwangerschap.

Ik heb doorgebeten en na paar maanden laten kleuren + wat laagjes in mijn haar laten knippen. Daarmee ging het wel wat beter.

Die vriendin heeft gewoon een pony laten knippen en een mooie nieuwe bril gekocht en zag er daarmee top uit! :)

:-D een mislukte pony :-D

Bij mij vormen de uitgegroeide inhammen een soort hoorntjes.. (6)
Alle reacties Link kopieren
Lanza healing oil producten. Ontzettend duur maar dit is iets wat echt schijnt te werken.

Note: niet uit eigen ervaring.
BahcoBarbie schreef:
17-01-2018 10:56
Als je op straat de weg kwijt bent ren je toch ook niet gelijk naar de ANWB maar vraag je eerst even de weg aan mensen om je heen?(!?!) :facepalm: De ANWB zal vast een tikje meer verstand hebben van de route maar misschien kunnen vriendelijke passanten je ook helpen ;)
Als ik na 16 maanden nog steeds de weg kwijt ben, ga ik onderhand wel een keer naar de anwb ja.
Het kan er alleen maar van opknappen, en van kort knippen zal heus geen spraken zijn. Er is echt wel een tussenweg waarin je je gezonde haar gezond houdt ( want dat is dan ook al bijna anderhalf jaar niet geknipt, denk ik) en de nieuwe plukken.
Lucylucille schreef:
17-01-2018 13:28
Als ik na 16 maanden nog steeds de weg kwijt ben, ga ik onderhand wel een keer naar de anwb ja.
Het kan er alleen maar van opknappen, en van kort knippen zal heus geen spraken zijn. Er is echt wel een tussenweg waarin je je gezonde haar gezond houdt ( want dat is dan ook al bijna anderhalf jaar niet geknipt, denk ik) en de nieuwe plukken.


Zo kom je al een stuk aardiger over zonder uh. en ?! :)

Je hebt een punt. Alleen eerder ergerde ik mij er nog niet zo erg aan omdat de nieuwe plukken niet zo lang waren.

Ik ga wel naar de kapper elke 4 maanden. Ik denk dat hij niet over laagjes is begonnen omdat we eerst 5 jaar bezig zijn geweest om het zo lang en gezond te krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven