Mode & Beauty alle pijlers

Permanent

20-01-2018 17:08 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Ik wil graag iets anders met mijn haar en twijfel of ik permanent zal nemen. Ik heb zelf heel stijl, glanzend en vrij dik donkerblond haar dus maak ik me een beetje zorgen over of het wel goed blijft zitten enzo. Zijn er mensen die ervaring hebben met permanent? Hoe erg heeft het je haar beschadigd? Pluist het veel? Hoelang bleef het zitten? Enz.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ervaring mee, bij mij blijft het goed zitten, maar dat is volgens mijn kapper wel afhankelijk van het type haar dat je hebt. De eerste weken zakt het nog een beetje uit, daarna blijft het stabiel en groeit het uit, net als bij verven.

Pluizen valt mee, alleen de punten als het wat langer geleden is dat het geknipt is. ik verzorg ze wel met een leave in conditioneer na het wassen.

Ik zou een kapper eens om advies vragen!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook twee keer een permanent gehad. Parmanente omvoring tot krul als je dat bedoelt. Ik heb van mezelf heel dun, fijn, glanzend haar. Het pluizen en beschadigen dat viel heel erg mee. Ik had de eerste keer mooie grove krullen. Was er echt heel blij mee. Haar tot over de schouders. Ik heb het een jaar er in laten zitten. Mijn haar groeit namelijk heel langzaam dus dat kon wel. Op een gegeven moment zakte vooral de bovenkant uit. Dus ik moest er weer iets mee. Ik ben toen naar een andere kapper gegaan. Daar kwam ik echt met mega kort haar en poedelkrul naar buiten. Ik schaamde me kapot en heb echt wel een uur zitten huilen. Een heel jaar lang mijn haar onder een muts verborgen. Ik had duidelijk gezegd dat ik mijn haar lang wilde houden. Maar de kapper had het tot mijn oren afgeknipt. Hij zei dat het moest. Een permanent moet er uiteindelijk uitgeknipt worden. Voor mij nooit meer een permanent in ieder geval. Als je kort haar hebt, kan het denk ik wel makkelijker. Ik weet niet wat voor lengte je haar je hebt?
Ik heb het eind jaren 80 en begin jaren 90 gehad, ik mag hopen dat het tegenwoordig minder je haar beschadigd dan toen (uiteindelijk was mijn haar zo kapot dat het heel kort geknipt moest worden).
Wat ik toen vervelend vond was dat je nieuwe haar recht is en je krullen dus steeds verder uitzakken. Als je een staart in doet valt dat niet zo op, maar los wel.

Dit effect zeg maar, en hoe langer geleden je permanent hoe meer steil haar er bovenop zit:

Afbeelding
oh plaatje werkt niet, dan maar een link:
http://www.denkendoetgeenzeer.com/wp-co ... f-copy.jpg
http://www.denkendoetgeenzeer.com/wp-co ... u-copy.jpg
Alle reacties Link kopieren
Mijn permanenten waren een paar jaar geleden. Uitgroei heb je nog steeds en zal je altijd houden. Daarom moet het uiteindelijk er uit geknipt worden. Dit vertellen kappers vaak niet duidelijk op voorhand.

Een vriendin van mij heeft een krultang gekocht van 100 euro. Met een heel systeem met bepaalde borsteltjes en kammetjes erbij. Ze heeft een keer krullen bij mij gemaakt, die waren echt heel mooi. Heel grote grove krullen. Dat bereik je niet met een permanent. Ik zou dus eerder investeren in een goede krultang en eventueel ergens de techniek om snel mooie krullen te maken leren. Dan kan je gewoon af en toe mooie krullen in je haar zetten voor feestjes en gelegenheden. Uiteindelijk ben je alleen maar verder van huis met een permanent (indien je lang haar hebt dan.) Dat is tenminste mijn ervaring. Je leert er wel je stijle haar door waarderen. Ik wilde vroeger altijd krullen. Nou nadat ik met een soort poedel kapsel uit het jaar 0 rond heb gelopen, heb ik mijn lesje wel geleerd. Stijl haar is ook prima.
Alle reacties Link kopieren
Even een aanvulling: het hoeven echt geen poedelkrullen te worden! Mijn permanent bestaat uit grote krullen in verschillende maten, waardoor het er natuurlijk uitziet. Mensen zijn altijd verbaasd als ik vertel dat mijn krullen niet van mezelf zijn.

Het uitgroeien is wel waar, maar je hoeft niet meteen al het oude af te knippen. Mijn kapper zet het er dan opnieuw na bijvoorbeeld 10 cm uitgroei en dan zit het weer helemaal.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties! Ik heb idd lang haar. Mijn haar is wel dik en stevig dus denk dat het wel minder snel zal beschadigen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven