Mode & Beauty alle pijlers

Goede dagcreme met SPF en zonder schadelijke stoffen

10-02-2018 11:34 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi dames,

Ik ben bijna 27, heb een ietwat droge maar verder makkelijke huid met (gelukkig) nog geen rimpels.
Juist omdat ik nooit puistjes etc heb, ben ik erg laks met mijn gezichtsverzorging. Maar daar wil ik iets aan veranderen!
Nu ben ik wat gaan googlen, maar zie door de bomen het bos niet meer. Het lijkt wel of elke dagcreme wel weer iets bevat wat op een lijst van schadelijke stoffen van een willekeurige health blogger staat. Nu ben ik zelf ook totaal niet thuis in de wereld van propyleenglycol, parabenen en noem maar op, dus ik weet ook niet of ik het serieus moet nemen of dat het ook gewoon een beetje moeilijk gedoe is.
Bovendien kan ik moeilijk een goede eigen mening vormen omdat ik wel vind dat de verhaaltjes erachter aannemelijk klinken en vind ik het moeilijk goede bronnen te vinden. Bijv van dr Jetske Ultee krijg ik wel het idee dat ze weet waar ze het over heeft, maar die creme vind ik dan weer net wat aan de dure kant.

Dus, ik wend me tot jullie ervaringsdeskundigen. Wat zoek ik?
Een anti rimpel of dagcreme (zit daar uberhaupt verschil in?) met een SPF voor een droge maar verder makkelijke huid zonder stoffen waar ik blijkbaar dood van neer ga vallen voor een maximale prijs van 30 euro.
Wie heeft tips?
-
Alle reacties Link kopieren
volgens mij heeft Schlecker van het merk AS ook sulke cremes.
moet je wel online bestellen.
Zelf steek ik gewoon de kop in het zand, en smeer dagcreme van de Aldi erop.

Denk er ook aan dat reguliere deo's veel schadelijke stoffen bevatten.
Fabrikanten hebben het afgedaan als een Hoax, maar ik vind dat beangrijker dan een dagcreme met toevoegingen
anoniem_180388 wijzigde dit bericht op 10-02-2018 11:56
0.43% gewijzigd
Allemaal flauwekul, die zogenaamd schadelijke stoffen. Als iets wat zo massaal gebruikt werd zo vreselijk slecht zou zijn dan zouden die fabrikanten toch grote problemen hebben?

Als je een dagcreme wilt hebben met een goede wetenschappelijke achtergrond, kies dan voor iets van Eucerin.
Kijk is naar deze merkjes:
Paula’s choice
La roche possay
En inderdaad Jetske Ultee

Hebben crèmes met vitamine a zuur. La roche possay volgens mij niet.. Een van de weinige middelen die echt werkt tegen rimpels.
Overigens neem ik recensies van (Health)bloggers zelden serieus. Veel te zwaar gesponsord. Die gaan niet eerlijk zeggen dat de geur niet aangenaam is of het middel niet fijn uitsmeert. En of het werkt tegen rimpels etc kunnen ze niet in 2 dagen smeren testen.
Marana-- schreef:
10-02-2018 11:46
Allemaal flauwekul, die zogenaamd schadelijke stoffen. Als iets wat zo massaal gebruikt werd zo vreselijk slecht zou zijn dan zouden die fabrikanten toch grote problemen hebben?

Als je een dagcreme wilt hebben met een goede wetenschappelijke achtergrond, kies dan voor iets van Eucerin.

Als je ergens niet van weet, wil dat nog niet zeggen dat het niet bestaat hè.
En hoe lang zijn de sigarettenfabrikanten al bezig, zonder grote problemen? Dat begint nu pas een beetje te komen, terwijl de schadelijkheid van die stoffen toch al lang overduidelijk is.
Alle reacties Link kopieren
Louis Widmer. Met en zonder spf. En binnen je budget. Is te koop bij apotheek en oa de etos, DA
Splinter_ schreef:
10-02-2018 11:55
Als je ergens niet van weet, wil dat nog niet zeggen dat het niet bestaat hè.
En hoe lang zijn de sigarettenfabrikanten al bezig, zonder grote problemen? Dat begint nu pas een beetje te komen, terwijl de schadelijkheid van die stoffen toch al lang overduidelijk is.


Hoezo denk jij dat ik ergens niet van weet?

Kom eens met wetenschappelijke artikelen over die schadelijke stoffen dan?
Alle reacties Link kopieren
Kreukelkastje schreef:
10-02-2018 11:47
Kijk is naar deze merkjes:
Paula’s choice
La roche possay
En inderdaad Jetske Ultee

Hebben crèmes met vitamine a zuur. La roche possay volgens mij niet.. Een van de weinige middelen die echt werkt tegen rimpels.
Vitamine A is goed te gebruiken als nachtcrème maar juist niet als dagcreme. Het maakt je huid gevoeliger voor de zon. Het werkt inderdaad als enige ‘echt’ tegen rimpels maar het is beter om het in de avond te gebruiken.

TO dat schadelijke stoffen kan je wel loslaten. Siliconen is niet voor elke huid schadelijk. Integendeel, voor sommige werkt het juist goed. Vooral als je een normale huid hebt. Maar parfum en sommige alcohol moet je niet gebruiken (Google even op de soorten alcohol). Gewoon op de factor letten (30 of 50) en of het in een tube zit. Tenzij je echt wat meer aan je huid wil doen, (dan worden de crèmes alleen wel iets duurder) dan is voor overdag vitamine C en E wel goed. ‘S avonds kan je inderdaad A gebruiken maar voorzichtig meebeginnen en vitamine A is niet rond de €30. Die zijn meestal wel wat duurder.
Marana-- schreef:
10-02-2018 11:46
Allemaal flauwekul, die zogenaamd schadelijke stoffen. Als iets wat zo massaal gebruikt werd zo vreselijk slecht zou zijn dan zouden die fabrikanten toch grote problemen hebben?

Als je een dagcreme wilt hebben met een goede wetenschappelijke achtergrond, kies dan voor iets van Eucerin.
Ik wilde exact hetzelfde zeggen, niet te snel in die onzin verhalen trappen over schadelijke stoffen. Daar is heus onderzoek naar geweest.
Mensen die dat roepen trappen ook snel in de onzin dat zogenaamde natuurlijke cremes n
veel beter zijn (nee, ze staan echt niet midden op de hei die potjes te vullen.. :O ) en dat je huid daar niet allergisch op kan reageren...

To: maak je niet druk.
Je kan ook kijken naar Zarqa of Paula's choiche.
anoniem_20949 wijzigde dit bericht op 10-02-2018 12:12
1.95% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de goede tips al! Ik was vergeten te melden dat ik dierproefvrij ook erg belangrijk vind. Ja, ik weet het, een hele waslijst aan eisen voor een klein budget.
Dat vit A beter savonds kon wist ik niet, bedankt voor de tip. Had echter ook weer ergens gelezen dat het luchtdicht verpakt moet zijn, dus moet een pompje, omdat het anders heel snel niet meer werkzaam zou zijn. Ook weer iets om rekening mee te houden dus...
Ik kwam uit op deze link met tabel http://www.detoxplein.nl/beste-natuurli ... tica-merk/
Iemand ervaring met dat Suit? Of Weleda? Het valt me op dat veel van de natuurlijke merken juist geen SPF toevoegen aan hun dagcreme...
Nog een vraag, kan ik dagcreme dan gewoon savonds opsmeren en sochtends een zonnebrandcreme? Of is dat ook weer schadelijk? Wat een moeilijk gedoe allemaal :bonk:
-
Alle reacties Link kopieren
Stuiterdraakje schreef:
10-02-2018 12:00
Louis Widmer. Met en zonder spf. En binnen je budget. Is te koop bij apotheek en oa de etos, DA
Ga ik naar kijken, dank je!

Ook naar de andere merken die genoemd zijn!
-
Alle reacties Link kopieren
Pompje of tube is inderdaad beter want dan komt er geen licht bij.
Ja dat kan ook. Je koopt 1 crème voor ‘s ochtends en ‘s avonds en smeert dan voor ‘s ochtends een factor eroverheen maar dan ben je dus wel iets langer bezig.
SPF is synthetisch, dus ik kan me er iets bij voorstellen dat natuurlijke merken dat er niet in stoppen. Waarom heb je een voorkeur voor een natuurlijk merk?
April2018april schreef:
10-02-2018 12:16
Pompje of tube is inderdaad beter want dan komt er geen licht bij.


En geen bacterie, je besmet niet met je vingers de crème, wat in een pot wel gebeurd.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik Aveda, niet goedkoop wel dierproefvrij.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook Paulas Choice proberen, is een beetje zoals Dr Jitkse maar net even wat goedkoper.
Dierproefvrij, en groot voorstander van SPF als dagcreme, en zit ook in tube dus hygienisch.
Ik gebruik nu sinds meer dan een jaar de dagcreme met SPF voor droge huid, met anti-rimpel spul ook erin.

Je kunt online bestellen, en als het niet bevalt krijg je binnen 30 dagen geld terug en daarna zelfs nog tegoed ook. Dus altijd proberen waard.

Ik zou de SPF dagcreme niet ook s avonds op doen, maar voor s avonds een andere creme doen. Paula's Choice heeft daar ook genoeg opties voor.
Kijk eens rond op de site, voor elk huidtype wat!
Marana-- schreef:
10-02-2018 12:02
Hoezo denk jij dat ik ergens niet van weet?

Kom eens met wetenschappelijke artikelen over die schadelijke stoffen dan?

Er zullen net zo goed wetenschappelijke onderzoeken zijn die de schadelijke stoffen wel aantonen als niet aantonen.
En waarom ik denk dat je er niet van weet: het argument dat je gebruikt ("Als iets wat zo massaal gebruikt werd zo vreselijk slecht zou zijn dan zouden die fabrikanten toch grote problemen hebben?") is nogal naïef.
Alle reacties Link kopieren
Als je een beetje dicht bij de duitse grens woont, bij de DM drogist in duitsland hebben ze veel producten zonder zooi. Ook andere producten zijn een stuk goedkoper. Wij slaan er regelmatig in. Ook shampoo zonder zooi en makeup.
Ik gebruik de cremes van Dr. Organic. Te krijgen bij Holland & Barrett (voorheen De Tuinen). Zit geen SPF in maar ik smeer er sowieso een BB-creme overheen die het wel bevat. In de zomer laat ik de dagcreme weg omdat ik een gecombineerde huid heb en het dan te snel vet wordt, maar met een drogere huid kun je vast doorsmeren.

Tja, ik ga niet echt diep in de details kijken maar met een biologische creme zit ik vast wel goed. BB-creme staat (of misschien stond ondertussen) bekend als een goede huidverzorger.
De prijs overigens is zo'n 13-14 euro per potje, maar Holland & Barrett heeft heel vaak goede aanbiedingen op Dr. Organic. Ik koop het eigenlijk nooit voor de volle mep.

EDIT: Ik zie nu zelfs de actie het tweede artikel voor 1 euro. Dus heb je voor 15 euro een dag - en nachtcreme!
Alle reacties Link kopieren
Al die anti-aging zooi zou ik lekker vergeten, meer dan 80% van huidveroudering komt door uv-straling.

Je hebt genoeg aan een dagcrème met uv-bescherming. Anti-aging zou je in de avond kunnen gebruiken als nachtcrème (Retionol is een vitamine a derivaat maar tretinoïne is de enige wetenschappelijk bewezen 'huidverjonger' maar die krijg je in NL alleen op recept. Jij zou ook kunnen kijken naar een fijn serum met vitamine c en e).

Dagcreme met spf: dan heb je grofweg de keuze uit een synthetische filter of een minerale filter. De laatste variant kan zorgen voor een witte waas, vandaar dat je ze vaak aantreft met een kleurtje erdoor. Met of zonder toegevoegd kleurtje, dit soort basiscrèmes met minerale filters kun je tegenwoordig makkelijk vinden. De DM (al genoemd zie ik) heeft er een aantal in het assortiment. Maar je zult ze ook vast kunnen vinden bij het Kruidvat.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Joh, gewoon die voor gevoelige huid van Kruidvat; gegarandeerd geen allergische reacties en met spf 30.
En blijf uit de zon, slaap goed, weinig suiker, veel groente en fruit en voila: zul je zien dat je huid nog heel lang mee gaat. Kan je van t overgebleven geld wat je nu niet uitgeeft aan onzinnige producten fijn schoenen kopen. Of whatever je ding is.
Succes!
Splinter_ schreef:
10-02-2018 14:32
Er zullen net zo goed wetenschappelijke onderzoeken zijn die de schadelijke stoffen wel aantonen als niet aantonen.
En waarom ik denk dat je er niet van weet: het argument dat je gebruikt ("Als iets wat zo massaal gebruikt werd zo vreselijk slecht zou zijn dan zouden die fabrikanten toch grote problemen hebben?") is nogal naïef.


Ik kan ook betere argumenten aandragen maar ik had er even geen zin in om eerste te achterhalen om welke stoffen het dan zou moeten gaan. Er is geen enkel wetenschappelijk bewijs dat stoffen die nu in veelgebruikte dagcremes worden gebruikt schadelijk zijn. Itt de stoffen in sigaretten.
Alle reacties Link kopieren
@ Piratesse, Kruidvat scoort helaas ontzettend slecht op diervriendelijkheid, dus die sla ik over. Ik eet en leef verder wel al heel gezond hoor, en sport graag. :)

Dankjewel voor alle goede tips! Voor de dagcreme heb ik gekozen voor Louis Wildmer met een tintje en vit C, E en B en hyaluronzuur en SPF 20. Deze kon ik net testen bij mijn eigen Etos en voelde heel fijn!
Voor de nachtcreme ga ik denk ik voor Paula's Choice met vit B en retinol (A).
Beiden tubes/pompje, beiden dierproefvrij en beiden zonder parabenen en andere meuk. Ik ben er nog steeds niet echt uit hoe slecht die meuk allemaal is, maar ach ik eet ook biologisch dus dan kan ik nu ook met een gerust hart lekker smeren :P

Bedankt allemaal voor het meedenken!
-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven