Mode & Beauty alle pijlers

Azijn voor je huid?

13-02-2018 23:06 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Nou ik had gehoord dat azijn goed voor je huid en haren is.. nou heb ik dit 1x gebruikt, heel klein beetje zelfs met een wattestaafje dippen en bij mijn baard (nek) insmeren en de volgende dag heb ik een dikke rode vlek, zo rood dat t niet normaal is. Heeft iemand dit ook gehad?
Ik heb slechte baardgroei als man zijnde en had gehoord dat azijn voor zowel huid als haren goed is dus waarom niet.... nu is heel mijn nek na de klote. Hoop dat dit snel beter wordt maar t ziet er slecht uit

Graag hoor ik tips/hulp van jullie

Btw, 1e keer hier, ben een man, 25jaar
Alle reacties Link kopieren
Niet meer doen dan. En je gaat zo zuur ruiken he?
ik geef mn bek ook maar een douw
Nee.
Maar ik smeer mezelf ook niet in met azijn.
Ook niet bij mijn baard.

Als het zo blijft: kaasschaaf.
Je hebt het blijkbaar puur gebruikt en dat is inderdaad niet goed en kan zelfs blaren geven.

Wat je kan doen is een scheutje appelciderazijn mengen in een bakje water en daar jezelf mee afspoelen, dat is goed voor je huid en haargroei.
Alle reacties Link kopieren
Onverdunde azijn is waarschijnlijk te zuur voor je huid en kan een soort chemische brandwond veroorzaken. Als je bijvoorbeeld appelazijn je haar gebruikt voor de glans, moet je het ook weer uitspoelen. Dus niet onverdund gebruiken en ook weer afspoelen
Alle reacties Link kopieren
Foodb schreef:
13-02-2018 23:09
Onverdunde azijn is waarschijnlijk te zuur voor je huid en kan een soort chemische brandwond veroorzaken. Als je bijvoorbeeld appelazijn je haar gebruikt voor de glans, moet je het ook weer uitspoelen. Dus niet onverdund gebruiken en ook weer afspoelen
Zo iets is het ja! Chemisch brandwond achtig iets. Ben ook gelijk gestopt hoef die baardgroei ook niet meer... als mijn huid maar herstelt..
Huisarts zij vazeline insmeren dagelijks verder zij ze niets, beetje raar maar als het helpt...

Dit herstelt wel toch?
Alle reacties Link kopieren
Als ik Google loslaat op brandwond azijn krijg ik alleen resultaten die zeggen dat verdunde azijn helpt tegen brandwonden...
Alle reacties Link kopieren
Ik kan vanachter een beeldscherm niet zien hoe diep die chemische brandwond is, dus ook niet hoe het ze herstellen. Beschermen door vettig houden kan best een goed idee zijn als je huisarts het aanraad. Het zal in ieder geval wat tijd kosten.

Heb je er wat van geleerd? Geen zuuraanvallen uitvoeren op je gezicht doen hopelijk....
Alle reacties Link kopieren
Foodb schreef:
14-02-2018 04:30
Ik kan vanachter een beeldscherm niet zien hoe diep die chemische brandwond is, dus ook niet hoe het ze herstellen. Beschermen door vettig houden kan best een goed idee zijn als je huisarts het aanraad. Het zal in ieder geval wat tijd kosten.

Heb je er wat van geleerd? Geen zuuraanvallen uitvoeren op je gezicht doen hopelijk....



edit: ik ben imsad1, blijkbaar had ik ooit al een profiel aangemaakt via de pc, deze stond op auto inloggen...
anoniem_253585 wijzigde dit bericht op 06-03-2018 16:06
15.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
dude23 schreef:
14-02-2018 07:26
na ~20min
https://imgur.com/a/PLD2g

einde zelfde avond voor slapen:
https://imgur.com/a/7Tj1S

edit: ik ben imsad1, blijkbaar had ik ooit al een profiel aangemaakt via de pc, deze stond op auto inloggen...
2e foto is met vaseline ingesmeerd btw
Kan wel even duren voordat dit wegtrekt denk niet dat het permanent zo blijft. Ga opzoek naar een goede brandwondencreme. Vaseline doet geen reet behalve de huid vettig houden. De huisarts had ook best iets kunnen voorschrijven.
Azijn kan in sommige situaties wel goed zijn voor huid en haar, maar dan wel verdund met water. Niet puur, zoals je nu gemerkt hebt.

Ik zou er, behalve een beetje vettig houden, niet te veel aan doen. En ook geen dikke lagen vaseline smeren, maar heel dun invetten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon creme of olie gebruiken.

Als azijn echt zo goed was dan vulden de fabrikanten hun potjes en tubes met azijn in plaats van met uit 10-30 ingrediënten bestaande cremes. Veel goedkoper.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
thnks mensen, ik ga morgen vroeg weer na de huisarts, kijken of dit een 1e, 2e of 3e graadswond is en of ze me iets beters kan geven dan gewoon vaseline gebruiken....
ik ben namelijk helemaal fkdup nu, heb buiten dit ook koorts,enorme keelpijn en hoest continue

vooralsnog gebruik ik lichtjes vaseline, paar keer per dag. met koudwater weghalen en opnieuw beetje insmeren zo nu en dan.
Alle reacties Link kopieren
btw mijn huid is weer herstelt, ziet er weer goed uit! thnx voor julie hulp
dude23 schreef:
06-03-2018 16:06
btw mijn huid is weer herstelt, ziet er weer goed uit! thnx voor julie hulp
Blij voor je schat!
Fijn dat je nog even een update geeft.
En niet meer zelf wat aanklooien he. ;-)
Alle reacties Link kopieren
dude23 schreef:
14-02-2018 18:06
thnks mensen, ik ga morgen vroeg weer na de huisarts, kijken of dit een 1e, 2e of 3e graadswond is en of ze me iets beters kan geven dan gewoon vaseline gebruiken....
ik ben namelijk helemaal fkdup nu, heb buiten dit ook koorts,enorme keelpijn en hoest continue

vooralsnog gebruik ik lichtjes vaseline, paar keer per dag. met koudwater weghalen en opnieuw beetje insmeren zo nu en dan.
Je kunt daar ook een griepje bij te pakken hebben hè.
Heb je niet per ongeluk schoonmaakazijn op een kapotte huid gebruikt?
Je moet wel natuur azijn (verdund) gebruiken en niet op een kapotte huid.
De rest van je klachten waren gewoon de griep.
Fijn dat je huid weer hersteld is.
Wat is normaal precies het probleem met je baardgroei?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven