Mode & Beauty alle pijlers

Laser gezicht, ervaringen ?

15-02-2018 14:13 15 berichten
Hoi allemaal,

Ik overweeg een behandeling met Fractional laser voor een litteken in mijn gezicht en (omdat we dan toch bezig zijn) het wegwerken van de eerste lijntjes en rimpels. Heeft iemand hier ervaring mee ? Ik kan er via Google niet veel over vinden.

Vast bedankt voor de reacties.

Zonnebloem
Volgens mij bestaat er nog geen laser die littekens verwijdert.
Het resultaat is meestal tijdelijk..
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Geen ervaringen met littekens, zelf een geboortevlek in mijn gezicht laten weglaseren.

Ervaringen:
Ja het is goed, van geboortevlek af. Echter moet je wel in je gedachte houden dat de laser godskolere pijn doet. En hoe groter het litteken hoe pijnlijker natuurlijk. En je moet ook even rekening houden met de laser wond die er ontstaat (lijkt een beetje op een rozijn kwa textuur en kleur). En dat je vaak zo'n 5-7 dagen niet in de zon mag ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook geen ervaring met littekens wel met een grote spider naevi in mijn gezicht die ik heb laten weghalen met een laser. Het resultaat is super, het is helemaal weg. Maar ik vond het ook ontzettend pijnlijk zoals Sopozo al zegt. Alsof er keer op keer op hetzelfde stukje huid keihard een elastiekje tegen je huid schiet en dat dan in je gezicht.

Hopelijk heeft er iemand ook ervaring met jouw situatie want de ene behandeling of 'afwijking' is de andere niet.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
Heb enige tijd geleden 1 testplekje gedaan. Hier lijk ik wel wat verschil te zien maar nog niet zo heel veel. Zeg maar dat dit littekentje wat minder 'scherp' ziet. Dit was overigens ook zonder verdoving oid, behoorlijk pijnlijk (rond de kaaklijn). Hij deed de laser 3x op dezelfde plek wat voor mij eigenlijk voelde alsof mijn kaak over een stoeprand schoof. Daarna moest ik 20 min koelen en zag het wit/rook verbrand. Vervolgens werd het steeds donkerder en een dunne maar zeer opvallende korst. Deze test was om te kijken hoe ik hier op reageerde en of ik dit voor mijn hele gezicht wil.

Ik heb er voor gekozen de behandeling te gaan doen.

Ik heb nu op zeer korte termijn een afspraak voor een CO2 fractional resurfacing laser staan (hele gelaat). Deze behandeling zal in mijn geval tot max 3x herhaald worden. Na elke x zal gekeken worden of er dus een 2e en/of 3e behandeling plaats zal vinden. Hier zal ik ook bij verdoofd worden, op aanraden van mijn arts. Ik ben qua pijn echt wel een bikkel (microdermabrasie/dermapen/TCA peelingen kon ik goed verdragen) maar deze vond ik echt wel een stuk pijnlijker. Arts vertelde me ook dat ik min een week niet om aan te zien ben.

Ik moet zeggen dat ik geen verwachtingen heb van de laserbehandelingen, zo kan het me ook niet teleurstellen. Wil het vooral omdat ik dan alles heb gedaan wat ik kon doen ter huidverbetering.

Ben ook benieuwd naar ervaringen van anderen, en zal zelf mijn ervaring dan ook delen.
Alle reacties Link kopieren
@MwTheelepel

@Sopozo

Werd bij jullie ook een CO2 laser gebruikt? Of een ander type laser?
Tijdelijk ... ok. Weet je ook hoe tijdelijk Bblientje ? Ik wil geen pijn gaan lijden als het resultaat maar een half jaar stand houdt :-D

Dat het inderdaad pijnlijk is en behoorlijk akelig om te zien zag ik op you tube o_o

Hoe is het resultaat na een paar weken/maanden Sopozo ? Ik heb niet veel gevonden op Google maar kwam wel een filmpje tegen van een vrouw die vertelde dat ze sinds de behandeling een veel dunnere, gevoeligere en vlekkerige huid heeft gekregen. Hoe is dat bij jou ?
Dank je wel voor de reactie pastelblauw en mwtheelepel ! Mijn litteken is een winkelhaak van ongeveer 1,5 cm. Het zorgt voor een deuk in mijn gezicht. Ik weet sowieso niet op dat op te lossen is met laser of dat er dan ook nog een filler bijkomt. Ik bespreek dat tzt natuurlijk met de behandelaar maar ik ben niet zo’n bikkel als jij pastelblauw ! Vandaar eerst wat vooronderzoek op dit forum. Voor pijn ben ik niet zo heel bang (ik weet natuurlijk nog niet hoe het voelt ) maar ik ben wel bang voor eventuele negatieve gevolgen op de lange termijn. Kleurverschil of pigmentering heb ik ook wel eens gehoord. Klopt dat ?
anoniem_353847 wijzigde dit bericht op 15-02-2018 15:00
17.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bblientje schreef:
15-02-2018 14:21
Volgens mij bestaat er nog geen laser die littekens verwijdert.
Het resultaat is meestal tijdelijk..
Mag ik vragen waarom je zegt dat dit meestal tijdelijk is (oprechte vraag)?

Welke laser kijk je voor TO?

De CO2 laser 'verbrand' je bovenste huidlaag, als het ware krijg je dus een nieuwe huid. Hoe dieper de littekens hoe lastiger te behandelen. Zo'n laser brand natuurlijk niet 1cm dik weg, maar een heel fijn laagje. Het resultaat is blijvend. Uiteraard helpt het idd niet tegen eventuele nieuwe littekens oid.
Bblientje schreef:
15-02-2018 14:21
Volgens mij bestaat er nog geen laser die littekens verwijdert.
Het resultaat is meestal tijdelijk..
Niet tijdelijk.
Met laser wordt er een grote "schaafwond" gemaakt en daarmee de randen van littekens afgevlakt. Zo was het ruim 20 jaar geleden. Een litteken compleet laten verdwijnen door laser, chirurgie etc., zal nooit kunnen. Een litteken kan hooguit mooier en minder opvallend worden gemaakt.
Pastelblauw schreef:
15-02-2018 14:59
Mag ik vragen waarom je zegt dat dit meestal tijdelijk is (oprechte vraag)?

Welke laser kijk je voor TO?

De CO2 laser 'verbrand' je bovenste huidlaag, als het ware krijg je dus een nieuwe huid. Hoe dieper de littekens hoe lastiger te behandelen. Zo'n laser brand natuurlijk niet 1cm dik weg, maar een heel fijn laagje. Het resultaat is blijvend. Uiteraard helpt het idd niet tegen eventuele nieuwe littekens oid.
Wat voor soort laser ? Ik weet het niet. Ik heb gelezen dat een fractional laser stukken minder pijnlijk is dan de “oude” manier van laseren. En oud schijnt CO2 en Yag te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Zonnebloem2017 schreef:
15-02-2018 14:56
Dank je wel voor de reactie pastelblauw en mwtheelepel ! Mijn litteken is een winkelhaak van ongeveer 1,5 cm. Het zorgt voor een deuk in mijn gezicht. Ik weet sowieso niet op dat op te lossen is met laser of dat er dan ook nog een filler bijkomt. Ik bespreek dat tzt natuurlijk met de behandelaar maar ik ben niet zo’n bikkel als jij pastelblauw ! Vandaar eerst wat vooronderzoek op dit forum. Voor pijn ben ik niet zo heel bang (ik weet natuurlijk nog niet hoe het voelt ) maar ik ben wel bang voor eventuele negatieve gevolgen op de lange termijn. Kleurverschil of pigmentering heb ik ook wel eens gehoord. Klopt dat ?
Ik denk dat je het beste een arts hiervoor kunt benaderen. Er zijn verschillende soorten lasers en we zijn allemaal andere mensen met andere littekens of pigment vlekken oid. Ze zullen je toch moeten zien om een goed behandelplan te kunnen adviseren.

Denk dat per soort laser en behandelmethode ook nogal kan schelen wat de eventuele gevolgen ervan kunnen zijn. Ook zal het schelen hoe je er zelf daarna mee om gaat (uit de zon blijven, zonnebrandcrème e.d.).
Alle reacties Link kopieren
Pastelblauw schreef:
15-02-2018 14:47
@MwTheelepel

@Sopozo

Werd bij jullie ook een CO2 laser gebruikt? Of een ander type laser?
Geen flauw benul, Biltstraat Utrecht werd mij aanbevolen door de huisarts. Die had goeie ervaringen ermee
Alle reacties Link kopieren
Zonnebloem2017 schreef:
15-02-2018 14:49
Tijdelijk ... ok. Weet je ook hoe tijdelijk Bblientje ? Ik wil geen pijn gaan lijden als het resultaat maar een half jaar stand houdt :-D

Dat het inderdaad pijnlijk is en behoorlijk akelig om te zien zag ik op you tube o_o

Hoe is het resultaat na een paar weken/maanden Sopozo ? Ik heb niet veel gevonden op Google maar kwam wel een filmpje tegen van een vrouw die vertelde dat ze sinds de behandeling een veel dunnere, gevoeligere en vlekkerige huid heeft gekregen. Hoe is dat bij jou ?
Ik praat niet over littekens hea, maar over een geboortevlek. Bij mij is het niet helemaal weg gelasert omdat de vaatjes te diep zitten. Ik heb in plaats van een donker rode vlek nu een licht paarse vlek op mijn gezicht. Tevreden? Naja het is er niet op achteruit gegaan.

Laseren van littekens zal geen gevoelige huid opleveren overigens hoor. Je vernield met laseren namelijk meer zenuwen dan dat ze herstellen ;-)
Alle reacties Link kopieren
Pastelblauw schreef:
15-02-2018 15:07
Ik denk dat je het beste een arts hiervoor kunt benaderen. Er zijn verschillende soorten lasers en we zijn allemaal andere mensen met andere littekens of pigment vlekken oid. Ze zullen je toch moeten zien om een goed behandelplan te kunnen adviseren.

Denk dat per soort laser en behandelmethode ook nogal kan schelen wat de eventuele gevolgen ervan kunnen zijn. Ook zal het schelen hoe je er zelf daarna mee om gaat (uit de zon blijven, zonnebrandcrème e.d.).
Hallo Pastelblauw,

Omdat ik op zoek ben naar ervaringen met de fractional laser (CO2) kwam ik op dit forum terecht. Ik vroeg mij af of je deze behandeling nog hebt gedaan en zo ja of het resultaat heeft gehad. Ik heb acne littekens en wil ook tevens de fijne lijntjes laten behandelen.
Tevens is er nogal veel aanbod van lasers en net zoveel verschillende prijzen. Een hele uitzoekerij. Ik heb ook al 4 TCA peelings gehad. Microdermabrasie en dermapen nog niet gedaan.
Alvast bedankt voor je antwoord.

Mvg Laserstraal

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven