Mode & Beauty alle pijlers

Twee kleuren haarverf mengen?

15-02-2018 14:29 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag zou ik mijn haren een natuurlijke oranje kleur geven. Ik ben van mezelf lichtblond.
Maar die kleur kan ik nergens vinden. Het is óf goudblond (wat erg lijkt op mijn natuurlijke kleur) of eerder donkerrood of bruin. Maar oranje zit er niet bij.

Nu vroeg ik me af, kan ik 2 tinten haarverf (van hetzelfde merk) met elkaar mengen? Bijvoorbeeld als ik asblond met een koper meng? Kan dat? Hoe groot is het risico dat ik dan knaloranje wordt? Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik woon helaas niet in Nederland en ik kan hier geen henna kopen, anders zou ik dat gaan proberen, denk ik. Maar "gewone" (chemische) haarverf is er dus wel te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou naar de kapper gaan
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
As (koel) en koper (warm) is exact het tegenovergestelde van elkaar. Waarom zou je dat mengen? Dat slaat als een tiet op een heipaal.

Als je een zo'n specifieke tint wil zou ik gewoon naar de kapper gaan. Die leren er voor.
Dan moet je wel kappersverf nemen. Niet die zooi van de drogist. En vraag advies over de verhoudingen en kleur.
Alle reacties Link kopieren
Goldwell 8kg is de kleur die je zoekt. Laat dit bij de kapper doen...
Kappersverf heeft trouwens veel meer nuances, dus grote kans dat jouw kleur gewoon kant en klaar te koop is.
Alle reacties Link kopieren
jaiks, begin eens met twee spoelingen mengen...
Lorem Ipsum
Natuurlijk oranje? Bedoel je koper?
Zeker met een blonde basis vraagt dit om een kappersbezoek. Het gaat al gauw te fel zijn. Op een donkere basis is het effect dan weer vaak te subtiel.
Denk er aan dat je heel vaak gaat moeten onderhouden, de kleur verandert snel onder invloed van wassen/licht/zon.
Ik meng wel maar dan idd kappersverf.
Alle reacties Link kopieren
Kijk even naar de kopertinten van MajiRouge dat is kappersverf die je kan bestellen. Majicontrast heb je ook, maar das écht oranje.
Alle reacties Link kopieren
Ok, het is dus wel duidelijk dat het misschien niet zo'n goed idee is. Zeker omdat ik dus niet veel ervaring heb met mengen en kleuren. Ik kan dus beter maar naar de kapper gaan, i.p.v. zelf te gaan experimenteren. :-D Dat ga ik doen.

Dank jullie voor jullie adviezen.
Alle reacties Link kopieren
ja of kappersverf kopen die gelijk de goeie kleur heeft ipv mengen.
Alle reacties Link kopieren
Als de samenstelling gelijk is vaak wel (met uitzondering van de pigmenten) maar vaak domineert de donkerder kleur. Meng lichtblond en donkerblond en de kleur wordt dan geen middenblond maar iets flauwer dan donkerblond.

Goudtinten kan je altijd wel bijmengen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven