Mode & Beauty alle pijlers

Curlsys knippen....en daarna?

15-02-2018 15:58 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al een tijdje aan het overwegen om mijn haar via de curlsys methode te laten knippen. Ik heb best behoorlijk wat slag/krullen maar de bovenste laag wil niet echt meedoen. Tijdens het googlen kom je heel veel voor en na foto's tegen maar wat mij opvalt is dat de voor foto vaak lijkt op een bos krullen die doorgeborsteld is (en geen enkele krullenbol wordt daar mooier op) en de na foto is altijd prachtig maar met enorm veel stylingproduct er in.

Dat is dus precies wat mijn vraag is. Is het echt nodig om naderhand zo veel aan de styling te moeten doen? Ik vind het er nu namelijk op lijken dat het niet door de knipmethode is die zo'n prachtige bos krullen tevoorschijn doet komen. Maar de stylingproducten.

Heeft iemand ervaring hiermee?
Bij een scheiding in je haar gaat het ook 2 kanten uit dus dikke doei! (by GrumpyCat1983)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet te veel afgaan op de plaatjes, maar meer op je vertrouwen in de kniptechniek. Het klinkt logisch en als de enige goede manier, om krulhaar te knippen volgens de plukken/ bundeltjes die er van nature zijn, en niet volgens de plukken die de kapper lukraak tussen haar vingers trekt. Daarbij wordt er met de krul meegeknipt. Die plaatjes op internet zou ik met een korrel zout nemen.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Ik had een hele goede kapper die mijn krullen best lang kon laten én zo in laagjes kon knippen dat ik ook bovenop een mooie bos krullen heb.

Helaas is hij met pensioen maar heeft wel twee kappers aangeraden Wel in amsterdam
Als je daar niet in de buurt komt dan gewoon eens bij kappers gaan vragen én vragen of ze vaker krullen knippen.
Alle reacties Link kopieren
wat toevallige dat jij je dit nu ook afvraagt. Ik loop met dezelfde gedachte rond. Helaas geen antwoord op je vraag maar ik volg wel even..
Alle reacties Link kopieren
Hier goede ervaring met de curlsys methode. Effect was ook lang zichtbaar. Maar ik gebruik wel producten vd kapper.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is ook dat mijn krullen geknipt met de curlsys methode veel mooier vallen dan voorheen. Ik heb ook tips gekregen voor de manier van drogen, dat zorgt misschien deels mede voor het verschil. Ik gebruik niet veel stylingproduct, dat doet de kapper ook niet.
wolkewitje wijzigde dit bericht op 17-02-2018 19:19
0.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat pasgeleden laten knippen. Man het knippen had ik idd heel erg veel Krul, maar kwam voornamelijk door de producten.
Maaar moet wel zeggen dat het sowieso een stuk beter valt omdat het anders geknipt wordt.
Als ik veel moeite doe net producten en diffuser kan ik wel meer krullen in maken.
Kapper gaf me ook tips, wat ik bijv deed uit gewoonte elke ochtend kammen waardoor het een pluizenbol werd.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee. Ben al tijden opzoek naar een goede krullenkapper. Iemand tips omgeving Leeuwarden of omgeving Zwolle?
Wie wat wil die moet wat.
Alle reacties Link kopieren
Ik laat m’n haar al jaren zo knippen, als ik bij m’n kapper vandaan kom zit het net even te perfect. Als ik het heb gewassen zit t goed en ik gooi er alleen l’oreal Oil n milk in. Mijn kapper zit in Groningen.
Alle reacties Link kopieren
RaveMeisje schreef:
15-02-2018 18:00
Ik lees mee. Ben al tijden opzoek naar een goede krullenkapper. Iemand tips omgeving Leeuwarden of omgeving Zwolle?
In Groningen aan de Friesestraatweg zit de 'stadskapper' oid, daar liet ik mijn krullen altijd knippen met de curlsys methode. Zeker aan te raden
Alle reacties Link kopieren
Dames, ga op facebook naar de pagina van de CG methode (curly girl)....

Hier kan je je haar type etc.. uitzoeken en ook goede producten voor je haar vinden, (meerdere bestanden)

Voor mij heeft de CG methode meer krul + definitie en minder pluis bezorgt...

Cg methode houd vooral in bepaalde grondstoffen te vermijden zoals sulfaten, siliconen en parabenen... slecht voor ons curly girls...

Staan ook veel ervaringen op!!
Een goede knipbeurt kan er zeker voor zorgen dat je haar ook zonder stylingsprodukt mooi valt! En een kapper hoeft ook niet per se volgens de curlsysmethode te kunnen knippen om toch een mooie krullenbos tevoorschijn te toveren. Mijn kapster heeft haar eigen methode ontwikkeld en ik ben helemaal happy met haar. Ik doe daarnaast alleen perfecte krul in mijn haar en föhn het met een diffuser. Werkt erg goed voor mij!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven