Mode & Beauty alle pijlers

Natuurlijke concealer donkere kringen

17-02-2018 12:42 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Wie heeft er ervaring met een natuurlijke concealer, het liefst speciaal voor donkere kringen onder de ogen?

Ik heb al mijn hele leven last van donkere kringen onder de ogen (genen, en dunne huid) en wil deze overdag het liefst zo veel mogelijk camoufleren.
Echter, ik gebruik het liefst natuurlijke make-up. Wie kan mij daarom een goed dekkende fijne natuurlijke concealer aanraden tegen donkere kringen?
Ik gebruik nu zelf momenteel de under eye concealer van Earth's Beauty. Deze is fijn, maar ik zou liever overstappen op een concealer die wat dekkender is.

Ik hoor het graag. Alvast bedankt!

:daisy:
Alle reacties Link kopieren
Wat bedoel je met 'natuurlijk '? Mineraal of zoiets? Ik heb een fijne van Clinique, all about eyes. Hier zit geen parfum in, maar is verder niet natuurlijk. Maar als je bedoelt zonder chemicaliën. ...succes. Dat zal niet meevallen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Joke,

Dank voor je reactie. Ja, ik was niet helemaal duidelijk: wat ik bedoel is een concealer zonder schadelijke chemicaliën, parabenen, parfum, etc.
Wat bedoel je met natuurlijk?

In ieder geval: de pro-tip is om de donkere kring niet zozeer te bedekken, maar eerst qua kleur te neutraliseren met een concealer van een tegenovergestelde kleur. Het klinkt misschien gek, maar het werkt al een tierelier. Neutraliseer bruine kringen eerst met een blauwe concealer, en paarse kringen kun je heel goed eerst met een oranje concealer neutraliseren. Daarna doe je er goede dekkende huidkleurige concealer overheen.

En op iedere persoon werkt een concealer weer anders; vraag gewoon in de winkel of van ze drie merken een beetje in een potje willen doen zodat je het eerst eens kunt uitproberen.
Alle reacties Link kopieren
tvp
Alle reacties Link kopieren
Tistochwat schreef:
17-02-2018 12:52
Hoi Joke,

Dank voor je reactie. Ja, ik was niet helemaal duidelijk: wat ik bedoel is een concealer zonder schadelijke chemicaliën, parabenen, parfum, etc.
Dan denk ik dat die van Clinique wat voor jou zou kunnen zijn. Niet 100% natuurlijk, wel gericht op verdraagzaamheid op de huid en huidvriendelijkheid. Alles van Clinique is ongeparfumeerd.
Let wel op dat als je echt 100% natuurlijk wil, dat er dan veel kaf onder het koren zit. De eerste hit op Google bevatte bijvoorbeeld een hoge concentratie lavendelolie. Wel natuurlijk, maar ik wil dat niet in mijn cosmetica hebben. Huidirriterend ingrediënt, dus nee bedankt. Maar wel natuurlijk, dat dan weer wel. Als je niet kritisch kijkt naar ingrediënten, word je besodemieterd waar je bij staat.
Waarom denk je dat natuurlijk beter is?
Proefdier ik etc dat kan ik begrijpen. Maar synthetisch is vaak beter dan natuurlijk. Constanter van samenstelling en dus minder huidirritatie. Uitgebreid getest op werking en irritatie. Waarom wil je zo graag natuurlijk?
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik minerale concealer van Mineralissima. Bevalt mij erg goed. Is geheel natuurlijk. Ik heb de roze variant (almond dacht ik) voor de kringen rond mijn ogen.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik minerale concealer van Mineralissima. Bevalt mij erg goed. Is geheel natuurlijk. Ik heb de roze variant (almond dacht ik) voor de kringen rond mijn ogen.
De concealer van dr. Hauschka schijnt erg fijn te zijn. Zelf nog niet geprobeerd maar ga ik wel doen in de toekomst :)
Alle reacties Link kopieren
Een dekkende concealer die lekker in alle lijntjes rond het oog gaat zitten lijkt me niet de meest passende oplossing. Zoals eerder genoemd gaat een gele of oranje poeder/crème onder je foundation meer voor je doen.
Alle reacties Link kopieren
Ha, goeie van die tegengestelde kleuren! Ik doe nu soms zo'n groenige concealer onder de concealer die ik daarna aanbreng. Werkt ook aardig. Maar van gele of blauwe concealer had ik nog nooit gehoord... Wellicht dat ik wat sample'tjes bestel op de website van mineralissima.

Iemand trouwens ervaring met die nieuwe concealer van Jetske Ultee?
Alle reacties Link kopieren
Nee, geen ervaring mee. Maar ook ik begin nieuwsgierig te worden naar een kleurcorrigerende concealer. Alleen: wat werkt beter tegen blauwe kringen op een lichte huid? Perzikkleur of een gelige kleur? Of juist roze? Ik kom er niet uit....
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
17-02-2018 15:28
Nee, geen ervaring mee. Maar ook ik begin nieuwsgierig te worden naar een kleurcorrigerende concealer. Alleen: wat werkt beter tegen blauwe kringen op een lichte huid? Perzikkleur of een gelige kleur? Of juist roze? Ik kom er niet uit....
In de kleurencirkel ligt blauw tegenover oranje. Je zou dus voor oranje of iets meer geel kunnen gaan om dit te verbloemen. Daarna gewoon je eigen foundation eroverheen en je ziet er niks meer van. Vaak heb je doosjes waar groen, oranje, geel en paars in zitten, haal zoiets bij je drogist en probeer een aantal keer wat voor jou werkt. Groen werkt tegen rode plekjes en paars werkt tegen een grauwe huid

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven