Mode & Beauty alle pijlers

Vlotte kledingstijl voor dit propje..

18-02-2018 11:07 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het niet meer qua kleding...
Na zwangerschappen en blessures waardoor sporten op laag pitje staat, zit ik nu al enige tijd op een gewicht waar ik niet blij mee ben. Ik heb hoop dat ik wel ga afvallen, maar ja, die hoop heb ik al jaren.
Ondertussen zit ik met het volgende: ik ben klein, 1,55 m, en heb kledingmaat 44 met een aanwezige boezem, 85C, en een klein buikje. Ik voel me dus een propje. Ik zou zo graag een kledingstijl willen die afkleedt en representatief is. Nu hul ik me vaak in lange vesten die liefst ook mijn billen bedekken, want die vind ik ook te dik.
Bepaald een eerste wereld probleem, ik weet het, maar als iemand tips heeft, liefst met plaatjes, dan laat ik me graag inspireren!
Tja ik denk aan veel zwart en een grote taille riem in een contrast kleur zo dat je een taille creëert, eventueel met een slank gesneden colbertje.

Maar eerlijk gezegd lijkt het me niet heel erg veel doen en zou af vallen meer mogelijkheden bieden (en daar hoef je niet voor te sporten, minder eten is de trick).
Alle reacties Link kopieren
http://www.lidathiry.nl/kledingtips-voo ... lle-vrouw/

Kijk hier eens voor tips. Kleding in één kleur of ton-sur-ton laat je langer lijken. Langer oogt ook slanker. Een leuk hakje eronder. Een getailleerde blazer of korter getailleerd vestje lijkt me een betere keuze dan een lang dik vest. Daar verdwijn je in. Zet verder je decolleté in de spotlights.
Minder eten. Ook zonder bewegen / sport kun je afvallen. Minder kcal binnen krijgen dan je verbruikt. Kleding gaat dit niet oplossen.

Ik vind trouwens 'een klein buikje' heel raar omschreven. Babies hebben 'een klein buikje'. Volwassen vrouwen hebben een buik. Dikke vrouwen hebben vaak een grote buik.
Heb je al eens A-lijn jurkjes geprobeerd? En kies voor goed zittende broeken van stevige stof, met evt corrigerend ondergoed.
Alle reacties Link kopieren
Ze vraagt om kledingtips. Zeggen dat ze moet gaan afvallen is geen kledingtip.
Alle reacties Link kopieren
per ongeluk dubbel geplaatst. Wat gaat er veel mis vandaag...
jufjoke wijzigde dit bericht op 18-02-2018 11:29
Reden: dubbel
66.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mieshka schreef:
18-02-2018 11:20
Minder eten. Ook zonder bewegen / sport kun je afvallen. Minder kcal binnen krijgen dan je verbruikt. Kleding gaat dit niet oplossen.

Ik vind trouwens 'een klein buikje' heel raar omschreven. Babies hebben 'een klein buikje'. Volwassen vrouwen hebben een buik. Dikke vrouwen hebben vaak een grote buik.
Waarvan akte juf.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Jufjoke schreef:
18-02-2018 11:29
Ze vraagt om kledingtips. Zeggen dat ze moet gaan afvallen is geen kledingtip.


Het lost het kledingprobleem wel op. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Probeer in elk geval niet te krampachtig de lichaamsdelen die je niet mooi vind te bedekken. Vaak vallen ze dan juist meer op en afhankelijk van hoe je ze de bedekt lijkt ze vaak juist groter of dikker.
Moeilijk, ik weet het, want in ons hoofd werkt vaak de logica dat als je het niet ziet het er niet is, maar met kleding en je lichaam gaat dat helaas niet op.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Ik denk dat het belangrijk is dat je kleding in een soepele, stevige stof neemt. Daarmee voorkom je dat er "rollen" te zien zijn. Voor korte vrouwen zouden kleuren "verticaal" gebruikt moeten worden. Dus geen contrasterende kleuren tussen boven en beneden. Een eventuele brede riem voor de taille kun je dan ook het beste in een kleur kiezen die dicht bij de kleur van je kleding ligt. Draag hakken (vind je dat lastig lopen neem dan brede hakken die niet al te hoog zijn. Schoenen met een open wreef maken dat je benen langer lijken. En o ja...zorg dat je goed passend ondergoed draagt!

Hier vond ik plaatjes die ikzelf erg leuk vind:

https://www.fashionchick.nl/fashionnews ... /5762.html
Jufjoke schreef:
18-02-2018 11:29
Ze vraagt om kledingtips. Zeggen dat ze moet gaan afvallen is geen kledingtip.
Klopt, maar op een bepaald punt is afkledende kleding een utopie.
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
18-02-2018 11:48
Klopt, maar op een bepaald punt is afkledende kleding een utopie.
Ze heeft maat 44, zo erg is het nou ook weer niet hoor.
Alle reacties Link kopieren
montblanc schreef:
18-02-2018 11:53
Ze heeft maat 44, zo erg is het nou ook weer niet hoor.
precies. Onnodig kwetsende opmerking, vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Verschillende inspirerende blogs.

http://www.beautylab.nl/plus-size-beauty/
Jufjoke schreef:
18-02-2018 12:21
precies. Onnodig kwetsende opmerking, vind ik.
Ik kwets helemaal niet en heb die bedoeling ook niet. Maar maat 44 bij 1m55 dan denk ik inderdaad dat afkleden lastig wordt. TO geeft aan niet blij te zijn met haar gewicht, waar om zou het dan kwetsend zijn op te merken dat af vallen haar wellicht beter zou doen?

En ik heb ook een kleding tip gegeven.
Alle reacties Link kopieren
Kledingtips korte volle vrouw:
http://www.lidathiry.nl/kledingtips-voo ... lle-vrouw/
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Afbeelding

https://insideoutstyleblog.com/2008/09/ ... woman.html
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
18-02-2018 11:48
Klopt, maar op een bepaald punt is afkledende kleding een utopie.
En jij kan uit de OP opmaken dat ze dat punt al gepasseerd is? :rofl:

Bovendien is het altijd een mogelijkheid dat iemand onflautteuze kleding draagt, dan is er nog wel een mogelijkheid tot verbetering, zelfs als volgens jou echt afkleden niet meer mogelijk is.
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
18-02-2018 12:42
Kledingtips korte volle vrouw:
http://www.lidathiry.nl/kledingtips-voo ... lle-vrouw/
De lange vesten die TO nu draagt, laten haar dus propperiger lijken, goede tips
Alle reacties Link kopieren
Voorbeelden:

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/or ... 6378b7.jpg

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
enn wijzigde dit bericht op 18-02-2018 13:24
7.46% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Leuk Enn! :-)
Alle reacties Link kopieren
Draag hakken, hakken hakken:
Afbeelding
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
18-02-2018 12:39
Ik kwets helemaal niet en heb die bedoeling ook niet. Maar maat 44 bij 1m55 dan denk ik inderdaad dat afkleden lastig wordt. TO geeft aan niet blij te zijn met haar gewicht, waar om zou het dan kwetsend zijn op te merken dat af vallen haar wellicht beter zou doen?
Ik lees het wel als kwetsend naar TO.

En ik heb ook een kleding tip gegeven.
Ik zeg ook niet dat jij dat niet hebt gedaan. Dat is desondanks geen vrijbrief om haar de oren te wassen over haar gewicht.
Alle reacties Link kopieren
Maar ben ook niet bang om jezelf te laten zien. De volgende foto is niet mijn stijl maar geeft wel weer dat benadrukken van lijnen en vorm heel vrouwelijk kan staan:

Afbeelding
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven