Mode & Beauty alle pijlers

Haar kleuren: ervaringen?

18-02-2018 20:13 13 berichten
Hebben jullie jullie haar al eens laten kleuren?

1. Van welke kleur naar welke kleur?
2. Wat vond je van het resultaat? Indien het tegenviel: waarom?
3. Had je de indruk dat je haar nadien droger was?

Ik denk er soms aan om bij mijn kapper binnen te stappen en hem qua kleur zelf te laten kiezen. Alleen heb ik donker chocoladebruin haar, dus veel kan je daar niet mee vrees ik (zonder het te beschadigen). Voor ik beslis hoor ik graag wat ervaringen.
Wat wil je?
Een spoeling richt niet zoveel schade aan, ontkleuren juist heel veel. En daar zit nog van alles tussenin: verven (en dan hangt veel af van hoe sterk de ontwikkelvloeistof), highlights enz.
Tegenwoordig zijn er ook salons die met olaplex kleuren, dat schijnt je haar te beschermen.
Alle reacties Link kopieren
Ja zo vaak. Heb het al donker gehad bijna tegen het zwarte aan . Bruin met koper .
Nu alweer een paar jaar blond past het beste bij mij.
En ontkleuren zou ik nooit zelf doen een spoeling kan je wel zelf doen.
Het haar word wel wat droger van ontkleuren,maar een goede kapper doet wonderen en de juiste producten.
superhuisvrouw wijzigde dit bericht op 18-02-2018 20:29
39.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
1. Van rood naar bruin, bruin naar blond, blond naar bruin. Vaak genoeg en allemaal kleuren dus. Al hou ik het tegenwoordig al een tijd bij bruin.
2. Laatste keer heel blij. Van blond weer naar donker laten verven bij de kapper. Sindsdien hou ik het zelf bij.
3. Nee, mijn haar is nu in goede staat al een langere tijd. Maar vroeger in mijn witblonde periode wel echt slecht haar gehad door blonderen.

Ik zou persoonlijk nooit de kapper laten kiezen en zeggen doe maar wat. Is het niet beter om met de kapper te bespreken wat voor kleur goed bij je zou passen en dat je zelf gaat bedenken of je dit wel/niet ziet zitten? Waarom wil je het eigenlijk verven? Wanneer je een mooie kleur van jezelf hebt zou ik het laten. En wat dacht je van plukjes laten verven? Ook veel effect, maar dan heb je je haar niet helemaal in de verf. Plus uitgroei staat minder snel of soms helemaal niet gek.
Alle reacties Link kopieren
Ik verf mijn haren al zeker 25 jaar.
Van origine donkerblond, intussen grijs, en ik heb alle bruin-, rood- en paarstinten wel gehad.
Tip: laat kleuranalyse doen om uit te vinden of je warme of koele tinten moet hebben.
Alle reacties Link kopieren
Elke kleur van de regenboog heb ik al gehad: zwart, kastanje, rood, blond (géén succes, dat staat me echt niet) brandweerwagenrood, blauw, paars, groen en allerlei combinaties hiervan. Er is niets mis met mijn haar, ik verzorg het wel goed met goede shampoo en conditioner en een keer in de zoveel tijd een haarmasker.

Het beste laat je je informeren door je kapper, niet elk haartype is hetzelfde, en als je haar van zichzelf al donker is, moet het wel eerst geblondeerd worden voor veel andere kleuren. Dat is niet héél goed voor je haar, maar het valt er ook niet gelijk met bossen uit hoor!
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Ja ik bedoel dus eigenlijk dat mijn kapper moet zien wat het best bij me past, hij heeft daar meer verstand van (hij doet vaak van die make overs). Ik zou liever niet ontkleuren maar als ik lichter wil gaan (zwart is geen optie) heb ik weinig keuze denk ik?

Ik ben erg bleek qua huidskleur, heel koele ondertoon. Heb al eens gekeken online en er passen weinig haarkleuren bij me. Donkerblond/goudblond lijkt me wel wat, maar dit matcht niet met mijn huidtype volgens google.
Alle reacties Link kopieren
Poef, ik heb veel kleuren gehad Blauw, paars, roze, groen, zwart, bruin, melkboerenhonde, blond, rood, combinaties :D

Tja ontkleuren is niet best maar een goede kapper kan een hoop.
Eerlijk? Als je mooi haar hebt en niet grijs bent (of wil zijn), dan zou ik het zo laten. Op de een of andere manier staat je natuurlijke haarkleur vaak het mooiste is mijn ervaring.

Zelf kleur ik mijn haar nu ongeveer 20 jaar, waarvan ik het tussen mijn 25ste en 30ste niet heb gekleurd. Mijn haar voelde toen zoveel beter en de kleur was het mooiste bij mijn huidskleur en ogen.

Verder heb ik van alles en nog wat gedaan: zwart (vond ik mooi, was het niet). blond (staat me echt niet, ondanks dat ik een hele lichte huid en lichte ogen heb) en bruin. Mijn natuurlijke haarkleur is heel donkerblond/middenbruin en dat is toch echt het beste, maar moeilijk te benaderen met verf.

Nu word ik grijs en dat vind ik (nog) niet zo mooi, dus kleur ik het. Leuk? Nee. Ik hou er eigenlijik niet van, maar moet wel in verband met uitgroei.
Hm ik twijfel. Vind mijn huidige haarkleur mooi en het staat goed met mijn huid en oogkleur. Lijkt me vooral gewoon eens leuk om een andere haarkleur te hebben, ben nog nooit veranderd, altijd hetzelfde kapsel gehad..
Alle reacties Link kopieren
Ben het helemaal eens met mejuffrouwmuis
Je eigen haarkleur staat vaak nog het mooiste bij je. Maar soms wil je weleens wat anders. Misschien is een subtiele balayage wel iets voor je .Of highlights in je haar daar zijn ook vele mogelijkheden in.
Bloody_Mary schreef:
19-02-2018 18:03
Hm ik twijfel. Vind mijn huidige haarkleur mooi en het staat goed met mijn huid en oogkleur. Lijkt me vooral gewoon eens leuk om een andere haarkleur te hebben, ben nog nooit veranderd, altijd hetzelfde kapsel gehad..
Mijn eigen kleur is donkerblond.
Ik vond mijn eigen kleur saai, niet mooi.
Daarom begonnen, 18 jaar geleden met een kleurshampoo (warm bruin) bij de kapper.
Ze zeggen uitwasbaar, misschien als je het één keer doet wel.
Na een paar keer spoeling krijg je toch dat het gaat hechten aan de poreuze delen van je haar.
Ik kreeg zelfs een uitgroei omdat ik het te vaak deed.
Daarna highlights gedaan, niet te veel.
Die groeien ook uit.
Nu verf ik het sinds jaren warm blond en dat bevalt goed.
Ik doe het zelf maar wel met verf van de kapperswinkel.
Maar let op, als je eenmaal begint kom je er vaak niet meer vanaf.
Verven komt elke paar weken terug.
Als je tevreden bent met je eigen haarkleur zou ik het zo laten.
Als je grijs gaat worden kun je nog kijken wat je doet.

Misschien één keer een spoeling proberen?
Ik vind mijn eigen donkerblonde kleur ook saai. Ik heb daarom ook van alles gehad, van zwart en donkerbruin tot platinablond. En combinaties, zwart met rood bijvoorbeeld. Ik wil het nooit weer zwart verven, en ik wil ook nooit meer roodtinten. Dat raak je namelijk ontzettend lastig kwijt (ik ben het kwijtgeraakt door mijn haar heel kort te knippen). Blondes have more fun, zo voelt het echt voor mij. Maar blonderen is ook slecht voor je haar. Daarom doe ik nu alleen highlights om mijn saaie kleur wat te verlevendigen. Ik wil mijn lange haar nu niet kwijt. Ik hoop dat ik nog lang niet grijs word, en ik hoop dat de eerste grijze haren tzt minder opvallen zo met die highlights.

Kort haar durfde ik wel zelf te verven, mijn lange haren laat ik alleen door de kapper blonderen/highlighten, dat ga ik echt niet zelf doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven