Mode & Beauty alle pijlers

Foundation crisis !!

18-02-2018 21:32 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk na 50 verschillende soorten en merken foundation geprobeerd te hebben, heb ik nog steeds geen foundation gevonden die goed bij mijn huid past. Het blijft vlekkerig en niet egaal.

Toch heb ik het idee dat ik al alles geprobeerd hebt.

Dagcrème ✔
Primer ✔
Kwastje/siliconen dingetje/spons ✔
Heel veel verschillende soorten ✔

En nog werkt niks... 😓

Misschien iemand die de goude tip voor mij heeft? Zodat ik zonder vlekken door het leven kan...

Thanxxxx
Alle reacties Link kopieren
Misschien accepteren dat je huid is zoals het is?
Ik vind foundation altijd zo onnodig, alsof je je probeert te verstoppen...
Iedereen vlamt op zijn eigen moment.
Alle reacties Link kopieren
Als het toch vlekkerig en niet egaal blijft, zou je er ook voor kunnen kiezen om geen foundation te dragen. Beter voor je huid en portemonnee.
Alle reacties Link kopieren
Wil je toch foundation, wat zorgt er dan voor dat het vlekt?
Gebruik je wel een goede exfoliator en creme als basis?
Alle reacties Link kopieren
creative cosmetics
Alle reacties Link kopieren
Een dagcreme gebruiken die niet vettig is. Ik gebruik zo´n aqua dinges van l´oreal, is een pompflacon en blijft niet op de huid plakken. Een andere aanrader is de factor 50 speciaal voor het gezicht van eucerin of de anti-glim-dagcreme van garnier, in een tube, speciaal voor de vettere huid. Ligt ook een beetje aan je budget. Sorry dat ik niet precies weet hoe het allemaal heet, ik woon niet in Nederland.

Vervolgens een goede foundation in de juiste kleur gebruiken. Niet testen op je pols maar op je gezicht en liefst bij fatsoenlijk licht. En vooral uittesten of ie lekker uitsmeert.
Ik gebruik er eentje van l´ancome, maar die is niet heel goedkoop. Een prima alternatief is de bb van, alweer, garnier en de mousse van maybeline is ook goed smeerbaar.
Laat je anders eens adviseren qua kleur, want niet de juiste kleur is vragen om de giraffe-look.

En ik doe hem gewoon op met mijn vingertoppen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Krijg je die vlekken niet van de foundation zelf? (sorry hoor, maar wat een non-probleem)
Iedereen vlamt op zijn eigen moment.
Alle reacties Link kopieren
Waar vlekt het precies? Zijn het de droge plekjes waar de foundation donkerder is bijvoorbeeld? In dat geval goed scrubben en dan meteen je dagcreme erop smeren.
Creativity is intelligence having fun
Alle reacties Link kopieren
Biotherm aquasource.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Alle reacties Link kopieren
Bb creme van vichy. Nooit last van vlekken, mooi egaliserend, verstopt mn porieen niet en blijft lang mat.

Als t vlekt, heb je wel de juiste kleur? Iets lichter dan je eigen huidskleur is t beste.
Ik heb dan ook 2 verschillende 1 voor zomer 1 voor winter..
Smeer je niet te veel op? De foundations die ik heb zijn zo dun als een dagcreme, of dunnner. Ik snap dus niet hoe dat kan gaan vlekken.

Anders een mineral poeder gebruiken, ook fijn.
Alle reacties Link kopieren
Idd bb vream ipv foundation, of heb je dat al wel eens geprobeerd?
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
18-02-2018 21:37
Als het toch vlekkerig en niet egaal blijft, zou je er ook voor kunnen kiezen om geen foundation te dragen. Beter voor je huid en portemonnee.
Omdat mijn huid van zichzelf ook niet top is. Veel rode vlekken en onefenheden. Dat wil ik graag wegwerken met foundation..
Maar ik snap je punt
Alle reacties Link kopieren
Firedragon schreef:
18-02-2018 21:42
Krijg je die vlekken niet van de foundation zelf? (sorry hoor, maar wat een non-probleem)
Dan ga je gezellig naar een ander topic.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Kirby schreef:
18-02-2018 21:47
Waar vlekt het precies? Zijn het de droge plekjes waar de foundation donkerder is bijvoorbeeld? In dat geval goed scrubben en dan meteen je dagcreme erop smeren.
Op het moment dat ik het op smeer dekt het perfect maar 5 min later zie je indd overal droge plekjes waar de foundation zich soort van ophoopt. Had gelezen dat een goede primer dat voorkomt maar dat werkt dus ook niet. Goed schubben heb ik nog niet gedaan. Thanks!
Alle reacties Link kopieren
Ik ken t probleem

Mijn oplossing:
1. Primer van Mac
2. Foundation super cheap van catrice kruidvat
3. Daarover heen met grote poederkwast fixing powder van mac
4. Heel dun laagje loose powder van sensai
5. Heel klein beetje bronze powder los over je gezicht borstelen bij juk benen ect om wat kleur te creëeren

Resultaat is perfect kost wel wat😬
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Kralenketting83 schreef:
18-02-2018 21:48
Bb creme van vichy. Nooit last van vlekken, mooi egaliserend, verstopt mn porieen niet en blijft lang mat.

Als t vlekt, heb je wel de juiste kleur? Iets lichter dan je eigen huidskleur is t beste.
Ik heb dan ook 2 verschillende 1 voor zomer 1 voor winter..
Ik heb best een lichte huidskleur dus als ik dan een lichtere foundation gebruik geef ik nog meer licht 😜
Heb indd al veel kleuren gebruikt maar het blijft vlekken geven. Blijkbaar doe ik toch iets fout
Alle reacties Link kopieren
Skawa schreef:
18-02-2018 22:06
Ik ken t probleem

Mijn oplossing:
1. Primer van Mac
2. Foundation super cheap van catrice kruidvat
3. Daarover heen met grote poederkwast fixing powder van mac
4. Heel dun laagje loose powder van sensai
5. Heel klein beetje bronze powder los over je gezicht borstelen bij juk benen ect om wat kleur te creëeren

Resultaat is perfect kost wel wat😬
Klinkt Goed! Kan het altijd proberen..
Alle reacties Link kopieren
Skawa schreef:
18-02-2018 22:06
Ik ken t probleem

Mijn oplossing:
1. Primer van Mac
2. Foundation super cheap van catrice kruidvat
3. Daarover heen met grote poederkwast fixing powder van mac
4. Heel dun laagje loose powder van sensai
5. Heel klein beetje bronze powder los over je gezicht borstelen bij juk benen ect om wat kleur te creëeren

Resultaat is perfect kost wel wat😬
Klinkt Goed! Kan het altijd proberen..
Alle reacties Link kopieren
Skawa schreef:
18-02-2018 22:06
Ik ken t probleem

Mijn oplossing:
1. Primer van Mac
2. Foundation super cheap van catrice kruidvat
3. Daarover heen met grote poederkwast fixing powder van mac
4. Heel dun laagje loose powder van sensai
5. Heel klein beetje bronze powder los over je gezicht borstelen bij juk benen ect om wat kleur te creëeren

Resultaat is perfect kost wel wat😬
Klinkt Goed! Kan het altijd proberen..
Alle reacties Link kopieren
Gebruik je producten waar parfum in zit?
Alle reacties Link kopieren
Zebra123 schreef:
18-02-2018 21:57
Idd bb vream ipv foundation, of heb je dat al wel eens geprobeerd?
Bb cream is toch dagcrème met een kleurtje? Dacht altijd dat zoiets niet egt dekkend is. Maar kan het proberen
Alle reacties Link kopieren
Superhuisvrouw schreef:
18-02-2018 22:11
Gebruik je producten waar parfum in zit?
Phoee goeie vraag... vast wel

Gebruik nu dagcrème van Kruidvat eigen merk (beste uit de test gekomen) en een dure primer van loreal.
Van deze site:

http://www.trendystyle.net/beauty/makeu ... ation.html


De foundation dekt niet goed
Onze huid is voortdurend aan veranderingen onderhevig. Soms is de huid onrustig en vertoont deze puistjes of meer vlekjes dan gewoonlijk (dit is helemaal het geval als je last hebt van couperose). Het kan dan gebeuren dat de foundation niet meer goed dekt. Wat je in dergelijke gevallen niet moet doen, is: een dikke laag foundation gebruiken. Vooral puistjes accentueer je juist door veel make-up te gebruiken. Wat wel te doen? Puistjes werk je weg met een camouflagestick die je alleen voor de puistjes gebruikt (dus zeer 'plaatselijk' aanbrengt). Daarna breng je zoals gewoonlijk de foundation aan. In geval van rode vlekjes (couperose) kun je, voordat je de foundation aanbrengt, een 'undercover' gebruiken. Dit is een speciaal product dat nog eens ònder de foundation wordt gebruikt en dat de rode kleur al enigszins afzwakt. Cosmetische huizen als chanel en mac hebben 'undercovers' in de collectie opgenomen. Het voordeel van een undercover is bovendien dat de foundation zich heel gemakkelijk laat aanbrengen. Eigenlijk is het een aanrader voor iedereen.
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
18-02-2018 21:56
Smeer je niet te veel op? De foundations die ik heb zijn zo dun als een dagcreme, of dunnner. Ik snap dus niet hoe dat kan gaan vlekken.

Anders een mineral poeder gebruiken, ook fijn.
Het maakt niet uit hoeveel ik er op smeer het lijkt net alsof geen enkele foundation blijft "plakken".

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven