Mode & Beauty alle pijlers

vlekjes in gezicht na harsongelukje

19-02-2018 14:11 14 berichten
Ik heb een paar weken geleden mijn onderlip en kin laten harsen en dat heeft helaas helemaal verkeerd uitgepakt. Na afloop was alles schraal en rood en het zag er niet echt. Het leken wel een soort brandwondjes en het heeft bijna 2 weken geduurd voordat de boel weer dicht was. Helaas zie je nu nog steeds vlekjes en daar baal ik enorm van. Zeker omdat ik mijn kin normaal gesproken niet epileer, maar het leek me wel makkelijk om even de hele boel te laten doen. Stom, stom, stom!
Ik smeer me een ongeluk, o.a. met zinkzalf en olie van Kneipp die goed schijnt te zijn tegen littekens, maar de vlekjes worden niet minder.

Kom ik nog van die vlekken af of is dit een hopeloze zaak? Het is nu bijna 4 weken geleden en ik begin een beetje wanhopig te worden...
Alle reacties Link kopieren
overstappen op vitamine E-creme
Lorem Ipsum
turquasi schreef:
19-02-2018 14:15
overstappen op vitamine E-creme
Dat helpt vrijwel niks hoor, is een hype. Littekens of nieuwe huid moet je vet houden. Dat kan ook met een gewone vette crème.
4 weken is niks trouwens. Die nieuwe huid is nog niet gepigmenteerd en ziet er dus anders uit. Kan wel een jaar (of langer duren) voor je het niet meer ziet.
Ok dat ga ik proberen. Heb je nog een specifiek merk in gedachten? Ik zag er eentje met 2% vitamine E, is dat genoeg?
ElizabethThatcher schreef:
19-02-2018 14:26
4 weken is niks trouwens. Die nieuwe huid is nog niet gepigmenteerd en ziet er dus anders uit. Kan wel een jaar (of langer duren) voor je het niet meer ziet.
Ok, dat is enigszins een geruststelling. Ik vind het niet erg om te blijven smeren, als het maar weggaat
Alle reacties Link kopieren
Littekencreme van Biodermal. Heeft bij mij geholpen tegen een enorme brandwond.
Alle reacties Link kopieren
je kunt eventueel vitamine poeder bestellen om door je bestaande creme/serum te roeren (zou ik niet met de zinkzalf doen trouwens) en dan kun je zelf kijken hoeveel je wil gebruiken...

maar het gaat toch wel even duren inderdaad hoor, dus kijk misschien ook wat je aan camouflage kan doen
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Als je het nog aandurft, volgende keer laten threaden. Ik kan ook niet tegen waxen.
Blijven smeren, iets van Aloe Vera zou kunnen helpen.
Ik laat het sowieso nooit meer harsen. Normaal gesproken epileer ik en dat gaat altijd prima, vandaar dat ik nu extra baal.
Stelt me wel enigszins gerust dat de plekjes waarschijnlijk niet blijvend zijn want daar maak ik me nogal zorgen over. En ondertussen blijf ik gewoon smeren.
Alle reacties Link kopieren
Maakt niet zoveel uit wat je smeert, als je het maar beetje vettig houdt en uit de zon. Dus zometeen goed aan de zonnebrand!!! Soms duurt zoiets een paar maanden voordat het echt weg is.
Gewoon vet houden, daar heb je geen dure crèmes of poeders voor nodig. Je lichaam doet de rest zelf.
Ok, bedankt allemaal!
De plekjes gaan inderdaad weer weg, maar het heeft helaas even tijd nodig! Succes ermee...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven