Mode & Beauty alle pijlers

Fijn maar veel haar. Laagjes of juist niet?

22-02-2018 06:28 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil van de week naar de kapper en twijfel tussen wel of geen lagen laten knippen.

Ik heb fijn, maar wel veel en erg stijl haar. Ik heb het nu op 1 lengte maar twijfel erover om mijn haar in lagen te laten knippen. Ik vind het leuk om er af en toe slag in te maken. Beetje de beach waves en heb het idee dat dat er mooier uit ziet bij laagjes haar dan haar op 1 lengte. Maar het moet er bij stijl haar natuurlijk ook goed uitzien. En daar heb ik dan weer het probleem dat ik het idee heb dat mijn haar dan sneller pluizig en droog oogt..

Dus wat zouden jullie adviseren. Wel of geen lagen? En kies is dan beter voor korte of lange lagen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook veel maar fijn haar. ik heb wel wat meer slag, geen heel stijl haar. maar die lagen waren bij mij geen goed idee. mijn haar is ook best lang dus de onderste laag wordt dan heel dun. ook had ik snel last van dooie en droge punten, en daardoor was het minder mooi. Je kun ook alleen de zijkanten in lagen doen. dat heb ik nu. de achterkant is dan op een lengte. als ik het stijl heb je wel dat laagjes effect aan de voorkant maar geen lagen door heel je haar. ik vind dit mooier.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn haar staat het dan weer wel mooi. Zo is het bij iedereen anders.
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
22-02-2018 06:49
Bij mijn haar staat het dan weer wel mooi. Zo is het bij iedereen anders.
Bij mij staat het ook goed. Moet er niet aan denken om alles op 1 lengte te hebben dan zit er voor mijn gevoel helemaal geen volume in. Heb wel korter haar, tot op m'n kaak ongeveer.
Alle reacties Link kopieren
Vraag het aan de kapper. Het is zijn/haar vak, die zou er voor geleerd moeten hebben. Een goede kapper ziet wat werkt en niet bij jou.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Steil haar (sorry kan het niet laten)



Wij kunnen zo niet zeggen of je slag krijgt als je laagjes knipt. Vraag de kapper.
Alle reacties Link kopieren
Bot afknippen wordt geloof ik nieteens gedaan. Alleen zelfknippers doen dat. Aan de uiteinden is het altijd min of meer uitgedund.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik vind laagjes bij fijn haar nooit zo mooi. Het zal dunner lijken ja.
Alle reacties Link kopieren
Wat jij lagen noemt zijn geen echte lagen; dus niet getrapt geknipt. Getrapt knippen doen alleen thuisknippers. En hebben dan spijt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Als je kruinhaar heel lang is zal door het gewicht inderdaad de krul of slag minder goed houden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Niemand hier kan jou adviseren, want niemand ziet jouw haar en niemand voelt jouw haar.
Ga naar een goede kapperszaak waar ze echt verstand hebben van het vak. Ga dus niet naar Cosmo, Hizzi, of Brainwash of dat soort treurige zaken.
Heb je een Salon B in de buurt?
Laat je ook adviseren op het gebied van haarproducten. Met wegwaaihaar zal je veel hebben aan producten die je haar steviger maken. De droogshampoo van Noir is bijvoorbeeld erg prettig. Of de texture spray van Caviar.
Alle reacties Link kopieren
sinnombre schreef:
22-02-2018 08:07
Niemand hier kan jou adviseren, want niemand ziet jouw haar en niemand voelt jouw haar.
Ga naar een goede kapperszaak waar ze echt verstand hebben van het vak. Ga dus niet naar Cosmo, Hizzi, of Brainwash of dat soort treurige zaken.
Heb je een Salon B in de buurt?
Laat je ook adviseren op het gebied van haarproducten. Met wegwaaihaar zal je veel hebben aan producten die je haar steviger maken. De droogshampoo van Noir is bijvoorbeeld erg prettig. Of de texture spray van Caviar.
Nou idd, ik heb zulke slechte ervaringen met Cosmo... ik ga nu idd naar een kapper die alleen zijn eigen zaak heeft dus geen keten. hij bestaat al 50 jaar. desondanks hele moderne zaak met moderne technieken. Beste waar ik ooit was.
Don't cry, buy a bag and move on.
Overleg met een goede kapper inderdaad.
En op Pinterest zou je wat voorbeelden kunnen verzamelen van wat je wil/mooi vindt. Die kun je dan aan de kapper laten zien en kijken of/hoe dat kan bij jou.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook stijl en veel haar. Sinds 2 jaar geen lagen meer en dat valt bij mij veel beter. Hierboven schreef iemand al dat ze dan van die dooie slierten kreeg, dat was bij mij ook. Inmiddels heb ik wel een super goede routine gevonden samen met een goede kapper. Ik was mijn haar met Kevin Murphy shampoo en conditioner (2x per week), draai mijn haar in een katoenen t-shirt, gooi er wat bumble en bumble textuurspul in, weer beetje aan de lucht laten drogen, resortspray van Kevin Murphy kneed het op en wat ik vooral niet doe in dit hele proces is borstelen :lol: resultaat is een soort van slag, natuurlijk opgedroogd aan de lucht en kneiterveel volume. Haar net op mijn schouders trouwens

Voor het slapen gaan borstel ik enkel mijn haar, dan gaat het op een knot en verder gebruik ik dus nooit meer een borstel
Ik heb trouwens ook veel fijn haar, wel met slag (het is niet bijna niet steil te krijgen) en ook ik vond laagjes bij mij te slierterig worden, heb dat al jaren niet meer. Vond het eigenlijk een beetje zonde van mijn haar.
anoniem_287941 wijzigde dit bericht op 22-02-2018 10:44
0.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook fijn haar, maar veel en extreem stijl. Mijn ervaring is dat je echt een goede kapper moet hebben om daar een fatsoenlijk kapsel in te knippen. Maar als je die hebt gevonden, lukt het meestal wel.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
ik heb beetje zelfde haar denk ik, had het in een wat langere bob en dan op ene lengte maar wel van voren langer dan achter, nu wordt mijn haar weer echt langer en ik merk dat ik 1 lengte maar saaaai vind, bij mij gaan er weer lagen in. Niet aan de achterkant overigens: dat ziet er dan vaak te dun uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven