Mode & Beauty alle pijlers

Onmogelijk om passende pumps te vinden

23-02-2018 18:14 30 berichten
Oké iedere keer als ik leuke pumps heb besteld raak ik toch weer teleurgesteld tijdens het passen.
Met andere schoenen heb ik er geen last van, maar bij de meest simpele pumps (van verschillende merken) lijken mijn voeten echt onmogelijk te zijn.

De ene maat is te groot waardoor mijn voet steeds uit de schoen glipt.
Een maat kleiner is te krap bij mijn tenen waardoor ik na een seconde al weet dat ik er in totaal misschien 2 minuten op kan lopen.

Heeft iemand een idee hoe ik toch ooit zulke omstandigheden kan creëren dat ik leuke pumps kan dragen?
Ik heb hetzelfde en koop de kleinere maat. Draag ik ze met sokken aan in huis en vaak worden ze wel wat breder. Als dat niet werkt gebruik ik de vriezer-tip. Zakjes vullen met water, in de pump stoppen, in de vriezer. Ja echt. Een keer een YouTube filmpje van gezien en het werkte bij mij. Maar kan me voorstellen dat je dat niet met Chanel pumps wil doen.
Je zou een half zooltje in de te grote pump kunnen doen of desnoods een hele en dan ook wellicht nog zo’n anti-slip ding bij de hiel.

Of je koopt 2 paar in verschillende maten.

Ik herken het uitslippen wel trouwens. Ik heb het altijd zoals bovenstaand opgelost, maar nu koop ik een maat kleiner en zit de pijn uit. Dat laatste is toch maar tijdelijk.
Ik heb smalle voeten en ik kies voor een t-strap model.
Alle reacties Link kopieren
Antislip hielkussens.

Afbeelding
Afbeelding
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
"....pumps heb besteld."
Kan ik daaruit opmaken, dat je pumps bestelt via Internet?
Als het antwoord daarop ja is, raad ik je aan naar een goede schoenenwinkel te gaan en je daar te laten adviseren.
Bedankt voor de tips. Ik denk dat ik voor de pumps die ik nu heb, begin met die hielkussentjes. Ik had al een zooltje, maar dat was niet genoeg om het slippen te voorkomen.

Voor de toekomst zal ik inderdaad gewoon naar een goede schoenenzaak moeten gaan.
Of een grotere vriezer kopen ;-D
Alle reacties Link kopieren
Gewoon naar een goede schoenenzaak.
Ik bestel nooit schoenen via internet.Heb nogal moeilijke voeten.
De schoenen die ik mooi vind, kan ik niet op lopen.
De schoenen die ik wel mooi vind, kan ik dan weer wel op lopen :P
Alle reacties Link kopieren
Gewoon naar een goede schoenenzaak.
Ik bestel nooit schoenen via internet.Heb nogal moeilijke voeten.
De schoenen die ik mooi vind, kan ik niet op lopen.
De schoenen die ik wel mooi vind, kan ik dan weer wel op lopen :P
Pumps moet je echt voelen. Ik pas er wel minstens 20 voordat ik een paar koop. Zo'n hielplakker kan helpen maar eigenlijk moet het gewoon direct goed zitten.
Alle reacties Link kopieren
Na een ongeluk als kind heb ik een voet die een halve maat groter is dan de ander en bovendien wat platter/breder. Thank god dat ik die voet nog heb en verder echt prima functioneert! Maar dat hele pumps dragen en kopen is voor mij ook een uitdaging. Ik vind de 5th avenue pumps van Van Haren (echt leder) fijn om te dragen. Een relatief lage hak (ongeveer 5 cm) maar elegant genoeg en goed betaalbaar waardoor ik vaak 3 paar tegelijk koop. Verder gebruik ik die hielkussentjes in 1 van de schoenen zoals anderen al lieten zien. Die tip van die waterzakjes en dan in de vriezer ga ik onthouden! In de zomer flinke laag talkpoeder erin helpt dat ik er niet uit glip.
Schoenen moet je nooit online kopen.
Koop kwaliteit. Dat zit beter.
Paul Warmer, Daniele Dentici, Manwood, Bijenkorf, van den Assem. Allemaal winkels waar ze fijne pumps verkopen.
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat heel weinig schoenenmerken halve maten verkopen. Snap dat het duurder is voor de fabrikant maar bereken dat gewoon door.
Alle reacties Link kopieren
Het enige merk pumps waar ik echt wel langer dan een paar uur op kan lopen is Panara, daar zit echt een waanzinnig goed voetbed in.
Halve maten klinkt ideaal!

Bedankt ook aan alle winkel- en merkentips
Pumps zijn geen levensbehoefte.

Ga live veel passen of koop ander soort schoenen.
Lucifermiauww schreef:
24-02-2018 18:22
Pumps zijn geen levensbehoefte.

Ga live veel passen of koop ander soort schoenen.
Bedankt
Alle reacties Link kopieren
Het loont om voor moeilijke voeten moeite te doen. Het loont niet om makkelijk te doen als je moeilijke voeten hebt. :idee:
In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfverzekerdheid, terwijl de slimmeriken een en al twijfel zijn. B. Russell
Lucifermiauww schreef:
24-02-2018 18:22
Pumps zijn geen levensbehoefte.

Ga live veel passen of koop ander soort schoenen.
Wie zegt dat pumps een levensbehoefte zijn dan?
Sereia schreef:
24-02-2018 18:35
Wie zegt dat pumps een levensbehoefte zijn dan?
Wel secundair vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar.
Ik zweer inmiddels bij het merk Unisa: de enige pumps waarbij ik dit probleem niet heb.
Gabor verkoopt wel halve maten. Daar zweer ik dan weer bij.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb precies hetzelfde probleem. En niet alleen met pumps maar ook met ballerina's. Zo vervelend. 38 is net te klein zodat je tenen zeer gaan doen. 39 is net te groot zodat ze te wijd zijn en uitslippen. Maar een zooltje er in is ook geen oplossing want dan wordt de voorkant te ondiep en zit je teen klem tegen de bovenkant. Plakkertje achter in de hiel is ook niks want dan slipt ie niet meer uit maar is nog wel te wijd. Zucht...Ik wil ipv enkellaarsjes ook weleens mooie pumps bij een jurkje aan.
Ik herken het ook. Waarschijnlijk zit ik ook precies tussen twee maten in.

Ik koop dan maar schoenen met bandje over de wreef of enkel, dan is uitslippen al een stuk lastiger.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ja met bandjes gaat inderdaad stukken beter

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven