Mode & Beauty alle pijlers

Zwarte waas onder de ogen van de make-up.

10-03-2018 12:18 23 berichten
Ik doe wel eens donkerblauwe oogschaduw op mijn ooglid en zet mascara op.
In de loop van de dag heb ik dan een zwart waas onder mijn ogen.
Hoe voorkom ik dit?

Verder maak ik in de avond mijn gezicht make-up vrij met olie speciaal om make-up te verwijderen.
Als ik de dag erna geen make-up draag dan heb ik toch een zwart waas onder de ogen. Hoe kan dat nou?
En wie heeft hier ook nog meer last van?
Is het niet gewoon door de dunne huid onder je ogen? Ik heb zelf ook regelmatig donkere kringen onder mijn ogen, vooral als ik wat moe ben. Daar smeer ik dan concealer op.
Alle reacties Link kopieren
Gebruik je oogschaduw primer?
Alle reacties Link kopieren
Poeder onder je ogen doen.
Ik heb t zelf altijd met mn mascara ook al is die waterproof. Maar doe ik dan poeder op mn wallen dan blijft t goed zitten.
Alle reacties Link kopieren
Oogschaduw primer gebruiken. Ik gebruik eengoedkope van Kruidvat, dan blijft alles de hele dag zitten ondanks mijn wat vette huid.
Alle reacties Link kopieren
De John van G. oogschaduw primer (€6) is echt een aanrader. Geen opstapeling meer van oogschaduw, de hele dag niet.
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Alle reacties Link kopieren
Ook namens mij bedankt voor de tips. Ik heb er ook last van. Heb ook lange wimpers die makkelijk mijn huid raken. Ik ga die mascara primer halen
Alle reacties Link kopieren
Een oogprimer helpt niet tegen zwarte randen van mascara. Andere mascara kopen tot je er eentje hebt waarbij jij dit niet hebt. En poederen onder je ogen, voorkomt vettigheid en daarmee vlekken.
Als je oogschaduw vlekt onder je ogen, dan ook goede oogschaduw kopen die niet zo stoffig is en dus minder vlekt op je gezicht en je oogschaduw pas na je poeder aanbrengen en dan wat dikker, dan kan je daarna met een kwast de overgebleven oogschaduw van het aanbrengen onder je ogen wegvegen met een kwast. Ik 'prime' mijn ogen gewoon met mijn concealer trouwens.

Ook zou ik je gezicht niet schoonmaken met een olie. Ik heb zelf het volgende ritueel in de avond:
- gezicht schoonmaken met micellair water
-facewash of reinigingsmelk (wash doe ik wanneer ik in de avond douche, anders reinigingsmelk)
-dan een toner om de laatste restjes te verwijderen (ook van de reinigingsmelk/facewash en een toner hydrateerd ook)
-nachtcrème of slaapmasker (die 2x per week)

Ochtend:
Gezicht verfrissen met toner
Dagcreme
Make-upprimer
Make-up op doen
Gezicht altijd 'zetten' met poeder tegen olie.
Laat die olie 's avonds eens staan. Ik heb dit namelijk alleen wanneer ik removers op oliebasis gebruik. Er zijn genoeg alternatieven zonder olie.
Het ligt ook aan het merk make-up. Ik gebruik altijd mascara van Max Factor, andere merken geven altijd af onder mijn ogen.

Als je de volgende dag nog steeds een zwarte waas onder je ogen hebt, dan is je mascara er niet goed afgewassen lijkt me. Ik zou niet weten waar de waas anders vandaar zou kunnen komen.
Alle reacties Link kopieren
O nog qua schoonmaken van je gezicht, make-up is gewoon echt heel hardnekkig. Wanneer ik mijn gezicht met micellairwater reinig ziet het er makeuploos uit, maar na facewash en dan met de toner komt er nog steeds troep op het watje. Meer wanneer ik bijvoorbeeld ook foundation gebruik natuurlijk, maar alleen al van mascara heb ik altijd nog zwart op het watje, zelfs na reinigen en douchen.
Wat ik doe is mijn gezicht elke ochtend en avond stevig schrobben met gewone zeep. Zo'n ouderwets stuk toiletzeep. En dan flink plenzen met water, tot alles (make-up, creme) eraf is. Dat doe ik al decennia lang en ik heb serieus een erg gave huid. Pukkels en rimpels heb ik amper. Lotionnetjes, facewash, milk, remover....niets werkt zo goed als een ouderwets stuk zeep.
Dat andere spul maakte gewoon niet goed schoon, er bleef een vettige waas achter.
Probeer het eens. Goed schrobben en dan flink plenzen met water. Ogen open tijdens het plenzen. En dan nog eens.
En na dat geschrob en geplens gewoon wat creme.
Oh interessante nick
Alle reacties Link kopieren
Als ik mijn gezicht schrob dan zie ik de hele dag rood met ruwe plekken :-|
Alle reacties Link kopieren
Ik doe een paar druppels jojobaolie op een nat wattenschijfje om mijn langhoudende oogmake-up te verwijderen maar daarna veeg ik altijd nog een wattenschijfje met micellair water over mijn ogen om de laatste restjes en het vettige laagje te verwijderen. Dus dat kun je proberen en verder inderdaad oogschaduw basis/primer (van Catrice bij Kruidvat of Urban Decay, Ici Paris XL, of Too Faced, Douglas) gebruiken en onder je oog afpoederen met een dun laagje transparante losse poeder.
.
Alle reacties Link kopieren
Dit heb ik ook altijd. Ik heb L’Oréal mascara en hoewel ik mijn wallen afleider blijft er zo’n zwart waasje komen, wel gedurende de dag wanneer het dus weer wat vettiger wordt.

Doe je zo je best je wallen weg te concealen krijg je wallen van de mascara...
geen tips hier dus..
francieneke schreef:
10-03-2018 22:23
Wat ik doe is mijn gezicht elke ochtend en avond stevig schrobben met gewone zeep. Zo'n ouderwets stuk toiletzeep. En dan flink plenzen met water, tot alles (make-up, creme) eraf is. Dat doe ik al decennia lang en ik heb serieus een erg gave huid. Pukkels en rimpels heb ik amper. Lotionnetjes, facewash, milk, remover....niets werkt zo goed als een ouderwets stuk zeep.
Dat andere spul maakte gewoon niet goed schoon, er bleef een vettige waas achter.
Probeer het eens. Goed schrobben en dan flink plenzen met water. Ogen open tijdens het plenzen. En dan nog eens.
En na dat geschrob en geplens gewoon wat creme.
Schrobben lijkt me uitermate slecht en ook aardig wat roodheid op leveren , gewoon een milde olievrije reiniging gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Goede waterproofmascara gebruiken!
Ik had het ook altijd. Alle mascara ging smelten in de loop van de dag.
Heb al veel merken waterproof geprobeerd, zelfs peperdure als Chanel en Dior.
Op aanraden van een verkoopster nu 2000 calorie waterproof van Max Factor.
Groot succes!
Voor het reinigen heb ik 2fasen eyemakeupremover van Garnier.
Alle reacties Link kopieren
Restera schreef:
10-03-2018 12:35
De John van G. oogschaduw primer (€6) is echt een aanrader. Geen opstapeling meer van oogschaduw, de hele dag niet.
Vroeger ook gehad, maar is niet meer te koop denk ik. Waar haal je die?
Dank voor de vele reactie.
Op youtube make-up filmpjes had ik al horen praten over primers maar ik snapte nooit waar dat goed voor was.

Ik ga bij de Hema (waar mijn mooie blauwe oogschaduw vandaan komt) een oogprimer zoeken. Kan ik het daar niet vinden dan ga ik bij het Kruidvat kijken.
Verder heb ik nog bruine poeder (ik heb een bruine huid) die niet graag gebruik omdat ik dan zo afgeef op mijn kleren en ik raak vaak mijn gezicht aan en dan zit alles onder. Deze poeder ga ik nu gebruiken om onder mijn ogen te poederen.

Verder vind ik gewoon zeep gebruiken om mijn gezicht te reinigen nog te rigoureus. Ik ga op zoek gaan bij de Hema naar een reinigingsmilk.

Momenteel ben ik slecht bij kas maar binnen twee weken moet ik een en ander wel aangeschaft hebben en ik hoop op een goed resultaat.

Nogmaals bedankt voor alle nuttige info. ;)
Ksenija schreef:
15-03-2018 21:25
Vroeger ook gehad, maar is niet meer te koop denk ik. Waar haal je die?
Gewoon Google, Wehkamp heeft het oa.
Alle reacties Link kopieren
Oogschaduwprimer helpt niet tegen een zwarte waas onder je ogen, de zwarte waas komt doordat de huid onder je ogen wat vetter is. Gewoon poeder gebruiken!
Als je last hebt van afgeven op je kleding door poeder, raad ik een loose powder aan. Dit is een witte, losse poeder die de vettigheid goed tegenhoudt en niet afgeeft. 5,50 bij de kruidvat (merk Catrice).
https://www.kruidvat.nl/catrice-nude-il ... /p/3307739
Alle reacties Link kopieren
Ik doe sowieso geen mascara op de onderste wimperrand. Zodra ik dat doe loopt dat bij mij altijd uit in een zwarte waas. Alleen bij goede waterproof mascara heb ik daar minder last van, maar dat vind ik weer zo'n gedoe om te verwijderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven