Mode & Beauty alle pijlers

Doorgaan met wimperserum kruidvat?

14-03-2018 23:20 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tijdje geleden ben ik begonnen met het gebruiken van het wimperserum van de kruidvat.

Vind het tot nu toe erg fijn en zie ook echt verschil. Nu kom ik op internet tegen dat het wimperserum toch niet zo onschuldig is, oa dat je iris kan verkleuren.

Heeft iemand al last van bijwerkingen gehad en wat raden jullie mij aan?
Alle reacties Link kopieren
Dat is wanneer je dagelijks je ogen druppelt met pure bimatoprost!
Is heel wat anders.
Emma95 schreef:
16-03-2018 19:45
Dat is wanneer je dagelijks je ogen druppelt met pure bimatoprost!
Is heel wat anders.
Niet 'heel wat anders' uiteraard. Een beetje anders wellicht.
Anyway: een mooi rood omrand oog is niet lelijk!
Ik krijg bij dit serum een beetje een sigaretten gevoel. Daarvan werd ook jaren gezegd dat het wel meeviel dat het ongezond was. Tot dat er de eerste echte verbanden werden gelegd tussen roken en longkanker.

Bij dit serum krijg ik ook zo'n onderbuik gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Ga maar eens googelen op de individuele ingredienten in cosmetica.
Dat doe ik regelmatig en dan schrik je ook.

Ik heb van een dure mascara vreselijk tranende en jeukende ogen gehad.

Het geldt trouwens voor elk wimperserum, niet alleen voor die van het Kruidvat.
Als de haartjes langer doorgroeien, moet dat ingredient er wel in zitten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb antwoord gekregen van de NVWA en zij zeggen dat het product door de NVWA als geneesmiddel (en dus niet als cosmetica) wordt aangemerkt en dat het om die reden niet vrij verhandeld mag worden!
(Ik geloof dat ze nu bezig zijn met de Kruidvat hierover...)
Alle reacties Link kopieren
Emma95 schreef:
16-03-2018 17:22
Ik heb Kruidvat er ook over gemaild en zij zeggen dat het produkt aan strenge veiligheidsnormen voldoet.
Ja ik vind het heel jammer dat Kruidvat zelf niet zuiver (naar mijn mening) handelt, en het product gewoon blijft verkopen als cosmetisch product dat aan alle eisen voldoet. Persoonlijk heb ik meer vertrouwen in een onafhankelijk orgaan dat de veiligheid van onze producten bewaakt (zie post hierboven), dan in een commercieel bedrijf.
Mooi dan dat ik ruim heb ingeslagen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het heel kort gebruikt en inderdaad, het werkt. Ik heb langere wimpers ervan gekregen, niet voller. Ik kan ook niet zeggen dat ik het persé mooier vond dan mijn eigen lengte en mascara aanbrengen zonder vlekken werd een stuk moeilijker. Ik ben vrij snel gestopt omdat ik ontstekingen kreeg op mijn oogleden en die duiken sindsdien nog steeds af en toe op. Mijn bovenste oogleden zijn beetje bobbelig geworden, vermoedelijk door onderhuidse ontstekingen die nog niet helemaal weg zijn. Ik kan het gebruik niet aanraden eigenlijk, wat kortere wimpers zonder witte kopjes ertussen vind ik toch wat mooier, heel eerlijk. Ook minder pijnlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook enkele weken gebruikt, en heb inderdaad langere wimpers gekregen, niet vollere.
Heb de laatste tijd last van het openen van mijn ogen als ik geslapen heb, deze voelen als schuurpapier. Geen idee of het aan het serum ligt, maar ik ben er per direct mee gestopt.
Ik ben er ook mee gestopt. Mijn wimpers werden langer, maar groeiden de verkeerde kant op |-)
Alle reacties Link kopieren
Ditto schreef:
23-03-2018 14:54
Ik ben er ook mee gestopt. Mijn wimpers werden langer, maar groeiden de verkeerde kant op |-)
Bij mij ook, werd een beetje wilde toestand. Ik denk dat met een goede mascara meer te winnen valt.
Ik ben nu sinds een paar dagen gestopt. Heb het serum 1,5 jaar gebruikt, mooie lange wimpers gekregen, nergens last van gehad al die tijd.
Nu pas merk ik sinds een paar weken dat ik wat waziger zie en dat de huid op mijn ooglid roder is. Ook beetje rode huilogen aan de binnenkant. Ben ook extreem vermoeid geweest dus dacht in eerste instantie dat het daardoor kwam. Legde de link niet met het serum omdat ik dat al 1,5 jaar gebruikte.
Nu dus gestopt, hopelijk wordt het beter. Wazig zien is al iets minder.
Dus pas op! Bijwerkingen kunnen dus ook na lange tijd pas optreden.
Alle reacties Link kopieren
Ik wou het ook proberen... blij dat ik dit topic gelezen heb!
Wilde ;-) .

Ik heb een vraag aan de mensen die het gebruikt hebben: wanneer zag je voor het eerst resultaat?
Kokoro schreef:
24-03-2018 23:08
Wilde ;-) .

Ik heb een vraag aan de mensen die het gebruikt hebben: wanneer zag je voor het eerst resultaat?
Na 4 weken. Maar lees even mijn bovenstaand bericht.
Fizzyhideous schreef:
24-03-2018 23:16
Na 4 weken. Maar lees even mijn bovenstaand bericht.
Oh das sneller dan de 16 weken op het doosje. Ik heb me goed ingelezen en ook alle reacties hier. Mijn eigen inschatting is dat het wel mee zal vallen als je het niet in je oog smeert. Valt dat tegen is het mn eigen risico :) , dank voor de waarschuwing.
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
24-03-2018 23:22
Oh das sneller dan de 16 weken op het doosje. Ik heb me goed ingelezen en ook alle reacties hier. Mijn eigen inschatting is dat het wel mee zal vallen als je het niet in je oog smeert. Valt dat tegen is het mn eigen risico :) , dank voor de waarschuwing.

Iemand linkte naar de website van Vera Camilla waarbij er in de comment gevraagd werd hoe ze het op de onderste wipperrand aanbracht aangezien die haren ook gegroeid waren. Toen zei ze dat ze dat niet deed, maar dat dat vanzelf ging. Oftewel, dat spul glijdt naar meerdere plekken. Als jij het wil gebruiken omdat je denkt dat het geen kwaad kan (of je het het risico waard vindt), moet je zelf weten, maar denken dat het niet ook met je oog in aanraking komt, is nogal naïef.
chocolol schreef:
24-03-2018 23:31
Iemand linkte naar de website van Vera Camilla waarbij er in de comment gevraagd werd hoe ze het op de onderste wipperrand aanbracht aangezien die haren ook gegroeid waren. Toen zei ze dat ze dat niet deed, maar dat dat vanzelf ging. Oftewel, dat spul glijdt naar meerdere plekken. Als jij het wil gebruiken omdat je denkt dat het geen kwaad kan (of je het het risico waard vindt), moet je zelf weten, maar denken dat het niet ook met je oog in aanraking komt, is nogal naïef.
Ik heb ook niet gezegd dat het niet in je oog komt. Mijn conclusie is dat de dosering die in je oog komt wel meevalt als je het kwastje er niet in stopt.
Alle reacties Link kopieren
Oke, succes ermee.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik het nu 4 maanden, als ik mn bril op heb raken de wimpers de glazen van de bril, dat voelt wel gek.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Bij mij zag je het na 6 weken. Vooral aan de buitenkant van mijn wimpers.
Daarna groeiden ze nog een stukje verder.
Wacht maar tot je het langer dan een jaar gebruikt. Ik dacht hetzelfde als jullie nu, maar nu zijn mijn ogen verpest.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik het al vanaf het begin. Nergens last van.

Dan zouden de ogen van alle mensen die het puur als medicijn gebruiken in veeeeel grotere hoeveelheden helemaal verpest moeten zijn.
Hetvrijewoord schreef:
16-03-2018 17:46
Zooi gebruiken vlakbij je ogen waar stoffen inzitten die je daar vooral niet moet gebruiken. En vervolgens denken dat je wimpers er langer van worden, want er staat 'serum' op de verpakking... :facepalm:

Wimperlengte is genetisch bepaald, je kunt er net zo goed slaolie op smeren, helpt net zo weinig.

Het werkt wel degelijk, niet meteen schreeuwen als je ergens geen verstand van hebt.
Fizzyhideous schreef:
25-03-2018 13:05
Wacht maar tot je het langer dan een jaar gebruikt. Ik dacht hetzelfde als jullie nu, maar nu zijn mijn ogen verpest.

Wat is er met je ogen dan?

Ik heb vroeger weleens careprost gebruikt, zit daar hetzelfde in als die van de Kruidvat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven