Mode & Beauty alle pijlers

bescherming nagelriemen bij gebruik nagelverharder

16-03-2018 14:19 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,
Ik ben van plan te gaan starten met een nagellakverharder met formaldehyde.
Dan moet je je nagelriemen beschermen met iets vettigs. Hoe doen jullie dat?
Ik ben bang dat dan mijn nagel zelf dan ook onder de vettigheid komt en dan "pakt" de verharder natuurlijk niet.

Iemand tips of trucs?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij zit formaldehyde toch in de meeste nagellak die niet vrij is van de "toxic five"? Ik lak mijn nagels van jongs af aan, ook met nagellak die dit dus bevat, en heb er nooit echt last van gehad. Meestal doe ik mijn nagelriemen vooraf het lakken. Dan gebruik ik Trind Keratin Nail Restorer, masseer dit in mijn nagels en nagelriemen, duw de nagelriemen terug (knippen kan infecties veroorzaken, dus doe ik liever niet), maak de nagels schoon met een remover zonder aceton, en gebruik dan mijn producten. Als de nagellak droog is, smeer ik mijn handen en nagelriemen in. Is ook nodig, want meestal verwijder ik nagellak die op mijn nagelriem is gekomen met aceton.

Maar vraagje: heb je een nagelverharder nodig? Het droogt de nagels enorm uit en veel vrouwen gebruiken foutief verharder terwijl de nagels juist splijten/kapot gaan door gebrek aan vocht in de nagel. Verharder maakt het dan alleen erger. Ik heb hier zelf ook last van, dus gebruik standaard Trind Keratin Nail Protector als basecoat.

(ik besef dat dit enorm klinkt als een verkooppraatje, maar koop ze gewoon zelf en was voor mij een game changer, haha)
Alle reacties Link kopieren
met een wattenstaafje nagelriemen insmeren?
Alle reacties Link kopieren
Ik zweer bij dit spul. Wel s avonds opdoen, voor het slapen, het is best vettig https://www.douglas.nl/Make-up-Nagels-N ... 01722.html

Ik krijg er ook ontzettend sterke nagels van trouwens. En met zo'n potje doe je ontzettend lang!
Alle reacties Link kopieren
Bij mij splijten mijn nagels door zulke lakken alleen maar harder. De formaldehyde maakt de nagels brosser heb ik me laten vertellen. Nu zit ik elke 3 weken bij de nagelstudio om er een mooi setje gel (nee, geen lange puntige glitterende stilettonagels) op te laten zetten.
Alle reacties Link kopieren
Je moet gewoon niet vlabij de nagelriem en zijkant-vlees lakken. Als we wel contact is gebeurt er niets. Je kunt ook met een wattenstaafje erna even de nagelriemen reinigen. Evt. met remover.
Niet langer dan 2 dagen laten zitten.

Warm nagelbadje warm water en olie er in.
Daarna nagelolie in masseren.

Dan opnieuw lakken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven