Mode & Beauty alle pijlers

Zelfbruiner en extreem bleek

18-03-2018 16:31 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben extreem bleek (zie zelden iemand zo bleek als ik) en mijn benen zijn onegaal. Ik word niet bruin in de zomer en dat vind ik niet erg behalve op de plekken waar mijn huid onegaal is met adertjes, rode vlekjes enzovoorts. Ik dacht dat het misschien zou helpen om zelfbruiner te gebruiken, zodat de kleur wat egaler wordt en je ziet rood en paars op wit nu eenmaal beter dan op bruin. Ben er alleen huiverig voor omdat ik dit soort hulpmiddelen nog nooit heb gebruikt!

Als ik reviews op internet bekijk ziet het er veelbelovend uit maar bijna iedereen op die foto's is van zichzelf al bruiner dan ik.
Moet je speciale rekening houden met een zeer bleke huid of maakt dat weinig uit?
Het is niet de bedoeling om opeens enorm bruine benen te hebben want ik ben verder wit :P Als het maar wel iets van effect heeft, en egaal en natuurlijk eruit ziet.

Iemand tips of ervaringen? :D
Op Youtube staan veel filmpjes maar daar smeert iedereen zich wel erg bruin en zitten veel mensen die gesponsord worden en geen realistisch beeld geven.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee. Ik zie ook zelden iemand bleker dan mij :p
Alle reacties Link kopieren
Van scrubben krijg je wel wat egalere benen. Zeker doen voor je met zelfbruinende creme begint.
Ik ga liever voor zomerpanties. 8 of 12 den. Egaliseert ook en minder moeite.
Heb je al eens gehoord van capsules met caroteen? Verkrijgbaar bij bijvoorbeeld bionatuurcentra.

Dat zijn tabletjes die je slikt waardoor je wat kleur krijgt. Te veel en je zult er oranje uitzien. Echter goed gedoseerd heb jehet dat beetje kleur dat je graag zou willen hebben waarschijnlijk. Een gezonde kleur bedoel ik.
Alle reacties Link kopieren
Juist handig om nu alvast te beginnen met smeren.
Als het niet naar je zin is, trek je een broek of dikke panty erover en ziet niemand je benen. Als het je wel bevalt, heb je vanaf het begin van de lente mooie bruine(re) benen!

Ik gebruik soms zelfbruiner en soms 'bruin uit een flesje' voor mijn benen. Dat ziet er toch beter uit dan mijn eigen melkflessen.
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Ik ben zelf ook nogal wit (beetje zoals Anne Hathaway) en gebruik Sublime bronze Serum van l'Oreal. Die is niet zo sterk en moet je volgens de verpakking 3 dagen achter elkaar gebruiken. Hiermee krijg je minder vlekken dan bij de meeste zelfbruiners.
Ik vind het wel jammer dat zelfbruiners altijd een beetje oranje uitvallen.
anoniem_356008 wijzigde dit bericht op 18-03-2018 16:57
5.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik wel eens zelfbruiner van Kruidvat. Meer voor gezicht en decollete.

Armen insmeren heeft m.i. echt geen nut want door het handenwassen blijven je handen wit. Geen gezicht natuurlijk..The Bodyshop heeft producten die er veelbelovend uitzien en die ik binnenkort wil proberen.

Spraytan bij een zonnebankstudio zou veel goedkoper moeten zijn en is een uitkomst voor een hoop mensen. Of zoals in Amerika gewoonweg in zo'n cabine gaan staan :proud: . Hier gebeurd het geloof ik handmatig door iemand?
Ik heb voor mijn gezicht Collistar magic drops, die zou je ook op je benen kunnen gebruiken. Ik ben ook bleek, niet eens om dat ik niet bruin word want ik word juist heel bruin in de zon, maar om dat ik de zon tegenwoordig enorm mijd (al jaren).

heb je een plaatje van iemand met zo'n lichte huid als jij? Dan kan ik in schatten of je wat hebt aan die drops of niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook erg bleek en vind de St Tropez express bronzing mousse heel fijn. Ik krijg daar een mooie egale kleur van en ik wordt niet oranje (dat heb ik met een andere weleens gehad).
Deze moet je in laten trekken en daarna eraf wassen. De kleur blijft dan paar dagen zitten.
Alle reacties Link kopieren
Wow veel tips, bedankt, ik ga alles verder onderzoeken en proberen :)

Van die caroteenpillen had ik nog nooit gehoord Troeteltje.

Is een zomerpanty trouwens niet raar? Ik zie nooit iemand met een panty in de zomer behalve als ze een mantelpakje dragen ofzo maar dat lijkt me ook wel zo netjes bij zo'n outfit. Bij bepaalde mensen met een legging of een zwarte panty in de zomer is het wel gelijk zo duidelijk dat ze het doen omdat ze zich schamen voor hun benen, dat vind ik jammer om te zien dat ze er zo mee zitten. Hoor dat ook vaak van mensen :(

En ja ik heb een foto van iemand die qua huidskleur op mij lijkt: http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2011/04/ ... 34x822.jpg. Ik ben zelf wat jonger en iets voller dan de persoon op de foto maar heb wel rossig haar.
Alle reacties Link kopieren
Pocketsand schreef:
18-03-2018 17:17


Is een zomerpanty trouwens niet raar? Ik zie nooit iemand met een panty in de zomer behalve als ze een mantelpakje dragen ofzo maar dat lijkt me ook wel zo netjes bij zo'n outfit.
Kijk eens naar foto's van Máxima. Valt het jou op dat zij een panty draagt? Geloof me, 9 van de 10 x draagt ze er 1 maar van dusdanige kwaliteit dat het niet opvalt.

En nu je nog lange broeken draagt zou ik gewoon gaan experimenteren. Die van Dove is prima en niet duur.
Alle reacties Link kopieren
Studentje95 schreef:
18-03-2018 17:11
Ik ben ook erg bleek en vind de St Tropez express bronzing mousse heel fijn. Ik krijg daar een mooie egale kleur van en ik wordt niet oranje (dat heb ik met een andere weleens gehad).
Deze moet je in laten trekken en daarna eraf wassen. De kleur blijft dan paar dagen zitten.
Ik heb een paar jaar terug In shower Tanning lotion van St. Tropez gekocht, maar die werkte niet?

Ik heb er helaas ook weinig over gehoord. Hier personen die het geprobeerd hebben en waar het wel werkte?
Alle reacties Link kopieren
Mijn huid kleurt altijd wel van gewone zonnebrandcreme, vreemd genoeg meer dan zonder.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Zoiets bedoelt troeteltje denk ik wilde ze zelf ook gaan proberen .
https://www.kruidvat.nl/oenobiol-paris- ... gIa4fD_BwE
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
18-03-2018 16:53
Ik heb voor mijn gezicht Collistar magic drops, die zou je ook op je benen kunnen gebruiken. Ik ben ook bleek, niet eens om dat ik niet bruin word want ik word juist heel bruin in de zon, maar om dat ik de zon tegenwoordig enorm mijd (al jaren).

heb je een plaatje van iemand met zo'n lichte huid als jij? Dan kan ik in schatten of je wat hebt aan die drops of niet.
Ik heb sinds kort ook de Magic Drops. Vier keer gebruikt op mijn gezicht nu (elke keer een dag ertussen ). Effect wel echt egaal, maar wel érg subtiel, ik zie nauwelijks verschil. Wel goed om mee te oefenen.
Ik ben zelf ook erg bleek, vooral mijn benen zijn intens wit, worden nooit bruin en verbranden ook niet. Ik heb áltijd vlekken op mijn benen van zelfbruiner. Ik scrub, ik exfolieer, ik smeer het uit tot ik blauw zie .....En toch vlekken. Van élk merk. Ik snap het niet. Op mijn gezicht heb ik dat niet.

Ik heb de Magic Drops nog niet geprobeerd op mijn benen, maar het lijkt me dus geschikt voor jou. Ik heb zelf wel een vreselijke hekel aan die geur , niet van het spul zelf, maar van de DHA die na een uurtje begint te werken. ...yuch!
Alle reacties Link kopieren
Collistar Magic Drops, natuurlijk effect en werkt erg goed.
Een a twee druppels mengen met je normale dagcreme.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Je kan ook een beetje foundation op je benen smeren voor een mooie egale teint. Qua zelfbruiner moet je gaan voor een lichte bruining. Zelfbruiner vlekt eerder op een lichte huid, tenminste, het valt eerder op. Je hebt ook instant selftan's. Die afwasbaar zijn. Voordeel daarvan is dat het niet lelijk zal afdragen en je direct effect hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken ook weinig mensen die witter zijn dan ik.
Maar ik heb geleerd om dat juist mooi te vinden.
Zijn vele voordelen aan: is meer 'fashionable' (kijk maar eens in een Vogue), chiquer, en je krijgt minder snel rimpels (witte en donkere huiden verouderen minder snel).

Gekleurde foundation, nepbruin of zonnebankbruin: ik vind het er vulgair uitzien. En ik heb al helemaal geen zin om mijn huid geweld aan te doen in de echte zon. Een witte huid is daar gewoon niet voor gemaakt.
Dus ik zeg: vier je witheid. :-)
Je krijgt niet minder snel rimpels als je erg wit bent. Meeste mensen met een hele witte huid blijven uit de zon, dat is de reden waardoor een hele witte huid vaak minder rimpels heeft.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb precies hetzelfde probleem! Ben daarom wat gaan proberen met zelfbruiner. Ik heb de zelfbruiner van dove en Kruidvat geprobeerd, een die je geleidelijk een tintje moet geven. Has helaas geen effect dus ben instant tan gaan proberen. Die heb je van veel merken. Ik heb zelf die van de Kruidvat geprobeerd(instant zelf tan mousse). Deze viel veel te donker uit op mijn bleke huid, zag er heel onnatuurlijk uit :')

Heb toen die van de Primark geprobeerd en die heb je voor een lichtere huid en een donkerdere huid. Die voor de lichtere huid is perfect voor mij. Zorgt dat ik een gezond tintje heb zonder dat het heel erg opvalt.
Wat wel minder is van de instant tan is dat deze er na een paar dagen af is. Je moet hem dus om de paar dagen opnieuw opbrengen.
Alle reacties Link kopieren
Zoek een goede spray-tan studio (danwel iemand die het gecertificeerd thuis doet).
Ik heb dat laatste en de dame in kwestie heeft verschillende kleursterktes (van heel licht getint voor als je echt bleek bent) tot donker als je bv van jezelf al snel bruint of al ietwat getint bent. Ze kijkt daarbij echt naar je huidtype, oog en haarkleur. Ik zweer erbij (bv met een feestje of in de zomer als ik op de eerste echt warme dag nog licht geef qua witheid. Het wordt nooit oranje en ziet er heel natuurlijk uit (nee ik heb geen aandelen, ben gewoon heel tevreden) Het is 10 minuutjes werk en je hebt er (mits je de aanwijzingen opvolgt) ruim een week plezier van.

Ik was in mijn jonge jaren erg van de goedkope selftanners, gebruikte zelfs een roller van de bouwmarkt :$ om ook mijn rug en achterkant van mijn benen en billen makkelijk te kunnen doen) alleen kreeg ik er uiteindelijk altijd gillende huiduitslag van en als ik foto's van mezelf terugzie uit die tijd....men :facepalm:
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
sprokkelientje schreef:
18-03-2018 20:04
Zoek een goede spray-tan studio (danwel iemand die het gecertificeerd thuis doet).
Ik heb dat laatste en de dame in kwestie heeft verschillende kleursterktes (van heel licht getint voor als je echt bleek bent) tot donker als je bv van jezelf al snel bruint of al ietwat getint bent. Ze kijkt daarbij echt naar je huidtype, oog en haarkleur. Ik zweer erbij (bv met een feestje of in de zomer als ik op de eerste echt warme dag nog licht geef qua witheid. Het wordt nooit oranje en ziet er heel natuurlijk uit (nee ik heb geen aandelen, ben gewoon heel tevreden) Het is 10 minuutjes werk en je hebt er (mits je de aanwijzingen opvolgt) ruim een week plezier van.
Hoeveel kost dat?
Alle reacties Link kopieren
Ik betaal 25 euro voor een "rapid tan". Dat betekent dat je na 4 uur kunt douchen. Een gewone tan kost 22,50, dan mag je binnen 8 uur douchen.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
sprokkelientje schreef:
18-03-2018 20:47
Ik betaal 25 euro voor een "rapid tan". Dat betekent dat je na 4 uur kunt douchen. Een gewone tan kost 22,50, dan mag je binnen 8 uur douchen.
Ik vind dat wel erg duur als het maar een weekje blijft zitten.
Alle reacties Link kopieren
Het is ook niet goedkoop....echter, wel het mooiste wat ik ooit heb gehad qua selftanners. Kijk, de nieuwe generatie selftanners zal echt mooier zijn dan uit mijn tijd, maar alleen al het egaal opbrengen is een hels karwei (en de geur is meestal ook niet te harden).
Als onderhoudsdosering is het inderdaad erg duur...vandaar dat ik het alleen maar voor een feestje doe en een aantal keer in de zomer.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven