Mode & Beauty alle pijlers

Dochter met groenig haar

19-03-2018 18:08 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van 12 heeft rond kerst een semi-permanente haarverf gebruikt en haar haar blauw geverft, superleuk. Ze doet dit wel vaker en ging altijd goed, na een week of twee had ze dan haar licht rossige haarkleur terug. Deze keer helaas niet! Er blijft een lelijke groenige gloed in haar haar. We hebben al wat 'lifehacks' geprobeerd, citroen sap, afwasmiddel, baking soda, anti roos shampoo...
Iemand nog tips, behalve oververven :| ?
Alle reacties Link kopieren
Kapper?!
Tomatenpuree?
Moiren’ schreef:
19-03-2018 18:09
Tomatenpuree?
Dit of ketchup
Alle reacties Link kopieren
Serieuze tip? Tomatenpuree?
rode semi permante verf er overheen?
Hangmat schreef:
19-03-2018 18:15
Serieuze tip? Tomatenpuree?

Ja, Google maar.

hier nog meer tips trouwens:

https://www.livestrong.com/article/1579 ... reen-hair/
Ik zou niet nog meer proberen want het haar heeft er wel onder te lijden. Gewoon naar de kapper die weten wel het beste is voor het haar.
whitewolves schreef:
19-03-2018 18:16
rode semi permante verf er overheen?
laatste zin niet gelezen. Nee ik denk het niet. Blauw blijft heel lang zitten.
Alle reacties Link kopieren
Hangmat schreef:
19-03-2018 18:15
Serieuze tip? Tomatenpuree?
ja echt serieus, rood heft groen op en andersom
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Hangmat schreef:
19-03-2018 18:15
Serieuze tip? Tomatenpuree?
Ja
kapper of zilvershampoo
Ander kleurtje erop?
Groen verven?

Tondeuse of schaar?
Alle reacties Link kopieren
Tomatenpuree gaan we wel proberen ! Interessant! Hoe lang laten zitten denken jullie?
Hangmat schreef:
19-03-2018 18:23
Tomatenpuree gaan we wel proberen ! Interessant! Hoe lang laten zitten denken jullie?

Half uurtje, vershoudfolie erop en broeien maar ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik laat jullie straks weten of het is gelukt
Alle reacties Link kopieren
Hier hetzelfde gehad verleden jaar. Alles geprobeerd, niks hielp. Uiteindelijk naar de Kinki kapper geweest (ik dacht daar werken ze vaker met felle kleurtjes). Daar hebben ze het ontkleurd maar er bleef groen doorheen komen. Daarna het haar rood geverfd en dat hielp gelukkig wel;)
chrys schreef:
19-03-2018 18:21
kapper of zilvershampoo
Zilvershampoo is voor geel haar.
Alle reacties Link kopieren
Rode kleurshampoo erdoorheen wassen rood heft groen op.
Alle reacties Link kopieren
Blauw is mooi maar groen is ook een kleur...Een prachtige kleur van de natuur. Omarm het groen.... :daisy:
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
19-03-2018 18:29
Zilvershampoo is voor geel haar.
Kan ook de groene gloed er uit halen. Weet ik van de kapper...
Millimeteren.
Alle reacties Link kopieren
Henna. Is ook niet slecht voor je haar
Alle reacties Link kopieren
[quote=nina1966 post_id=28283943 time=1521485349 user_id=170687]
Kan ook de groene gloed er uit halen. Weet ik van de kapper.

Gele tonen kun je met zilvershampoo verwijderen maar echt geen groen.
Daar wordt het alleen maar groener en grauwer van.
Alle reacties Link kopieren
mijn dochter had vorig jaar rond deze tijd haar haar jeansblauw geverfd, met de tijdelijke verf van l'oreal colorista. Dit zou er na een paar weken uit gaan. Ze heeft van zichzelf lichtblond haar. Volgens de tabel op de gebruiksaanwijzing moest de verf dan goed pakken.

Nou dat deed het, ze had een paar weken mooi blauw haar. Maar daarna werd het ook groen, net als bij jouw dochter. We hebben van alles geprobeerd, ook de ketchup, niets hielp. We hebben meerdere keren met l'oreal gebeld, en we hebben toen fader shampoo toegestuurd gekregen. Dat zou moeten helpen maar dat deed het niet: het haar droogde daar alleen maar erg van uit. We mochten naar de kapper op hun kosten, eerst op een plukje uitgeprobeerd: verf pakt niet op het blonde haar. met donkere verf zou ze uitgroei krijgen, dat zou er ook niet uit zien.

het is nu 3/4 jaar later. Dochter heeft ongeveer 20 centimeter van haar (langzaam groeiende) haar af laten knippen. de rest ziet er nu wel weer oke uit, maar bij bepaald licht zie je nog steeds een groene gloed.

wat een rotspul, en wat slecht van l'oreal dat ze dit zonder waarschuwing blijven verkopen
The past may be in tatters
But today is all that matters

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven