Mode & Beauty alle pijlers

Tweedehands bruidsjurk kopen?

27-03-2018 22:32 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort ga ik trouwen met mijn vriend. We doen dit simpel en met klein gezelschap.
Toch wil ik wel graag een bruidsjurk ipv een avondjurk en heb op marktplaats al wat mooie exemplaren langs zien komen.

Maar wie heeft er ervaring met tweedehands een trouwjurk kopen? Waar moet ik op letten ?
Sommige mensen in mijn omgeving zeggen dat het onmogelijk is om een mooie jurk tweedehands te vinden omdat het vaak op maat gemaakt is, andere zeggen dat dat wel mee valt, kortom ik ben heel benieuwd naar ervaringen van mensen die daadwerkelijk een tweedehandse bruidsjurk gekocht hebben :).
Je moet geluk hebben dat het net je maat is. Ik had dat geluk. Gewoon proberen, dan merk je t wel. Maar wel kritisch blijven.

En een jurk huren?
En gefeliciteerd natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
Dank! Jurk huren is vaak nog best prijzig althans wat ik tot nu toe gevonden heb maar misschien moet ik goed doorzoeken. In ieder geval leuk om te horen dat het jou wel gelukt is! Nog veel moeten vermaken of viel dat mee?
Je kan een tweedehands jurk natuurlijk ook weer vermaken door een coupeuse/naaiatelier. Als de jurk je tenminste enigszins goed past. Dan komen er nog wel wat kosten bij, maar het blijft goedkoper dan nieuw kopen en dan heb je alsnog een jurk die als gegoten zit. Of misschien heb je zelfs wel een kennis of familielid die dit kan en voor je wil doen.

Ik zou zelf de jurk wel altijd willen passen. Dus niet laten verzenden maar altijd even langs, passen en dan pas beslissen.

Gefeliciteerd en succes met de voorbereidingen!
Alle reacties Link kopieren
Let er op/vraag waar ie gedragen is.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
meissie22 schreef:
27-03-2018 22:40
Dank! Jurk huren is vaak nog best prijzig althans wat ik tot nu toe gevonden heb maar misschien moet ik goed doorzoeken. In ieder geval leuk om te horen dat het jou wel gelukt is! Nog veel moeten vermaken of viel dat mee?
Ik heb wat dingen laten toevoegen maar qua pasvorm was ie perfect.
simbalabimba schreef:
27-03-2018 22:44
Let er op/vraag waar ie gedragen is.
Maakt dat uit? (Oprechte vraag)
Captain_Obvious schreef:
27-03-2018 22:51
Maakt dat uit? (Oprechte vraag)

Tuurlijk! Denk aan grasvlekken onderaan de sleep, zandslijtage etc.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt net geluk hebben dat de jurk je als gegoten zit en anders zou je de jurk zelf ook nog kunnen laten vermaken. Misschien heb je een handig iemand in je familie of anders naar een coupeuse.
Perzina schreef:
27-03-2018 22:52
Tuurlijk! Denk aan grasvlekken onderaan de sleep, zandslijtage etc.
Maar dat kan je toch gewoon zien?
Ik ga dit weekend mijn jurk bestellen op JJsHouse. Online dus. Ik durf het aan. Als het echt niks blijkt te zijn, heb ik pech en moet ik alsnog een andere jurk zien te vinden. En als het naar wens is heb ik heel mooie jurk op maat voor weinig geld.

Op marktplaats heb ik ook gekeken maar ik word een beetje kriegel van door de slechte foto’s heenwerken.
Alle reacties Link kopieren
Captain_Obvious schreef:
27-03-2018 22:51
Maakt dat uit? (Oprechte vraag)
Niet als 't je niet uitmaakt, dat mensen de jurk herkennen.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
Perzina schreef:
27-03-2018 22:52
Tuurlijk! Denk aan grasvlekken onderaan de sleep, zandslijtage etc.
:-D
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Captain_Obvious schreef:
27-03-2018 22:54
Maar dat kan je toch gewoon zien?

Toch zonde als je daarvoor een middag gepland hebt, je reist af en de dame in kwestie heeft het niet verteld want ‘ ja... 2ehands.. wat wil je?!’
Alle reacties Link kopieren
Perzina schreef:
27-03-2018 22:56
Toch zonde als je daarvoor een middag gepland hebt, je reist af en de dame in kwestie heeft het niet verteld want ‘ ja... 2ehands.. wat wil je?!’
Dat is idd zonde, maar een risico wat je moet nemen als je een tweedehands jurk wil.
Ik dacht trouwens dat de meeste bruiden hun jurk wel lieten reinigen.

TO, aan welk budget denk je? Mocht je jurk nog gereinigd moeten worden, dan komt dat er ook nog bij. Mijn jurk reinigen kostte volgens mij 150 euro zoiets (gewoon bij een stomerij in het dorp van mijn ouders). Maar je hebt het ook duurder en waarschijnlijk ook goedkoper. Van de bruidswinkel kreeg ik een adresje waar het 400 euro kostte.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn jurk tweedehands gekocht en het was ook geen echte bruidsjurk, maar meer een avondjurk van een designer.

Voor mijn man was het een tweede huwelijk en ik had geen zin in een knalfeest oid. Ik wilde ook voor de jurk niet te veel uitgeven en had geen moeite met iets dat al een keer gedragen was... Mijn vriendinnen grappen er nog wel eens over zo van Baggal had een tweedehands jurk en een tweedehands man :rofl: , maar het zag er die dag echt mooi uit.

Als je de jurk via Marktplaats koopt zou ik hem van te voren wel even passen en misschien een handige vriendin meenemen die, mocht je tot koop overgaan, ook wat verstelwerk kan doen, indien nodig. En verder zou ik een jurk altijd even laten stomen (is toch frisser). Succes en veel plezier vast!!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
27-03-2018 23:01
Van de bruidswinkel kreeg ik een adresje waar het 400 euro kostte.
What: 400 euro voor het reinigen van een jurk :woa: Dat kostte mijn jurk nog niet eens...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Tweedehands man :rofl:
simbalabimba schreef:
27-03-2018 22:55
Niet als 't je niet uitmaakt, dat mensen de jurk herkennen.
De jurk herkennen? Want van elke jurk is er maar 1? Het blijft uiteindelijk voor veel bruiden maar een kledingstuk.
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
27-03-2018 23:09
De jurk herkennen? Want van elke jurk is er maar 1? Het blijft uiteindelijk voor veel bruiden maar een kledingstuk.
Dat kan. En het kan ook dat TO het niet leuk vindt.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
simbalabimba schreef:
27-03-2018 23:12
Dat kan. En het kan ook dat TO het niet leuk vindt.
Wat niet leuk vindt? Dat er ook anderen met zo'n jurk rondlopen? Dat is ook bij nieuwe jurken het geval.
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
27-03-2018 23:13
Wat niet leuk vindt? Dat er ook anderen met zo'n jurk rondlopen? Dat is ook bij nieuwe jurken het geval.
Idd, het kan dat TO het niet leuk vindt dat 'haar' jurk recentelijk gedragen is in de omgeving waar zij trouwt.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
27-03-2018 23:09
De jurk herkennen? Want van elke jurk is er maar 1? Het blijft uiteindelijk voor veel bruiden maar een kledingstuk.

Er zit toch een ander lijf in. Knap als mensen dan nog herkennen dat het de jurk van Shanella was. Tenzij je een big fat gipsy wedding-jurk had natuurlijk.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik had mijn bruidsjurl destijds tweedehads van een zaak in Someren .Ik zou er nu weer voor kiezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven