Mode & Beauty alle pijlers

Comfortabel alternatief voor beha

13-04-2018 18:31 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Zoals het een rechtschapen feministe betaamt zou ik het liefst mijn beha's verbranden. Ik vind ze namelijk echt niet comfortabel en zou ze het liefst nooit meer dragen. Wat me tegenhoudt? Ik heb het vaak koud, en als ik dan geen beha draag zie je mijn tepels door mijn kleding heen. Ik ben dus op zoek naar iets wat ervoor zorgt dat dat niet gebeurt. Gewoon een hemdje is daarvoor niet genoeg. Heeft iemand goede ideeën?

Ik zoek dus iets waar je zo min mogelijk van voelt en wat je niet ziet onder kleding. Support en push-up zijn niet nodig.

Alvast veel dank voor het meedenken!
Alle reacties Link kopieren
Uh. Nipple covers? Wat heeft je feminisme hier precies mee te maken?
Van die slappe goedkope 'sport' bh's van de Action? Die geven in ieder geval geen steun, weet ik uit ervaring. Maar ze zitten niet naar.
Alle reacties Link kopieren
Yogatopje met padding, zoiets:

Afbeelding
What a nuanced anxiety
Je kan ook een soft padded bh aan doen. Heb je dat al geprobeerd?
Beha's zonder beugel en zonder vulling?
Alle reacties Link kopieren
Ik draag graag de beugelloze BH's van Skiny. Of idd zo'n yoga top met heel lichte padding.
Van die siliconen zoogcompressen? Lilypadz heten die. Ontworpen om je tepel ingedrukt te houden (bij voedende moeders opdat er geen melk uit lekt). Geen idee of die de hele dag blijven zitten zo der bh.
Alle reacties Link kopieren
Koffielepel schreef:
13-04-2018 18:35
Uh. Nipple covers? Wat heeft je feminisme hier precies mee te maken?
Dat was een grapje ;)

Bedankt voor het idee! Ik ga me inlezen. Ik ben een beetje bang dat ze losgaan, of anders juist zo goed plakken dat het schadelijk is voor de huid om ze elke dag op te plakken en weer los te peuteren.

Ik denk in de richting van zachte, beugelloze beha's (dit idee https://www.hema.nl/winkel/dames/linger ... t=21370073, of zoiets https://www.sloggies.nl/dames/series/ze ... grEALw_wcB). Ik ben heel benieuwd naar ervaringen: knelt het echt niet en is het dik genoeg om tepels te verbergen? Misschien was het handig geweest om dat erbij te zetten in de OP.
Nipple covers. Of het accepteren :)
Bralette
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerder iets met heel lichte padding nemen. Die voorbeelden die je geeft, dat is dunne stof hoor.
Alle reacties Link kopieren
Oh, wat veel fijne, meedenkende reacties! Ik ben heel blij met de tips.

Ik vind een yoga top een hele goede optie, daar had ik nog niet aan gedacht. Met soft padded heb ik dus geen ervaring, ik ben heel benieuwd hoe jullie dat vinden en of die bandjes niet knellen.

Ik ga kijken naar de beha's van de Action en Skiny.

Aan zoogcompressen zou ik zelf echt nooit gedacht hebben, ik ga me inlezen over het risico op losraken.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
13-04-2018 18:53
Ik zou eerder iets met heel lichte padding nemen. Die voorbeelden die je geeft, dat is dunne stof hoor.
Ja, ik ben daarbij dus ook bang dat je het alsnog ziet. Heb jij daar zelf ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Boquiabierto schreef:
13-04-2018 18:51
Nipple covers. Of het accepteren :)
Op termijn hoop ik het inderdaad te accepteren, maar ik merk dat ik me nu nog ongemakkelijk voel en dan toch maar een beha aantrek. En op mijn werk wordt het ook niet gewaardeerd, helaas. Gelukkig heb ik al een paar goede opties voorbij zien komen :)
Botanical schreef:
13-04-2018 18:58
Ja, ik ben daarbij dus ook bang dat je het alsnog ziet. Heb jij daar zelf ervaring mee?
Iedere vrouw met tepels heeft wel ooit een ervaring met kou, tepels en dunne stof gehad. Jij zelf ook.

Vandaar dat er dan padding word aangeraden.
Alle reacties Link kopieren
Tenzij je een onmogelijk figuur hebt, zitten bh's gewoon comfortabel hoor.
Waar heb je last van? En ben je zeker dat je de goede maat draagt?
Oh ik haat bh's ook zo, helaas is mijn cup te groot anders had ik meeverbrand. Je hebt nu ook bij de h&m van dit soort bh's, lijkt me erg fijn

[imghttps://i.pinimg.com/736x/71/01/e7/7101e793491314f2e10caa1c00235d6c--black-lace-bralette-lingerie-collection.jpg][/img]
Ik heb trouwens deze:

https://www.c-and-a.com/be/nl/shop/mini ... ryId=16491

In 4 verschillende kleuren.
Alle reacties Link kopieren
Sereia schreef:
13-04-2018 18:38
Van die slappe goedkope 'sport' bh's van de Action? Die geven in ieder geval geen steun, weet ik uit ervaring. Maar ze zitten niet naar.
Precies, die heb ik ook aan met mijn cup AA.
Zitten goed.
Alleen beetje lastig aandoen als je net uit het zwembad komt.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar!
Ik had laatst een bh waarvan de beugel door de stof heen prikte (au!).
Heb toen aan beide kanten die beugel eruit gehaald. En dat zat echt super lekker!
Ik had met terugwerkende kracht ineens last van alle bh's met beugel, haha!
Alle reacties Link kopieren
Botanical schreef:
13-04-2018 18:58
Ja, ik ben daarbij dus ook bang dat je het alsnog ziet. Heb jij daar zelf ervaring mee?
Als je snel harde tepels krijgt en je top is ook nog eens dun zie je dat er echt wel doorheen. Naar mijn werk draag ik vaak die beugelloze Skiny BH's (Micro Lovers heet de lijn) als ik een dunne jurk aanheb. Ik vind die lekker zitten iig.

In mijn vrije tijd draag ik graag van die dunne bralettes, dus wel zoiets als waar je naar toe linkte.
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
13-04-2018 19:06
Tenzij je een onmogelijk figuur hebt, zitten bh's gewoon comfortabel hoor.
Waar heb je last van? En ben je zeker dat je de goede maat draagt?
Ik heb gelukkig geen onmogelijk figuur ;) De bandjes (zowel om de schouder als om de borst) gaan knellen als ik ze langer draag. Misschien zou een 100% perfect passende beha daar een oplossing voor zijn, maar ik vrees dat dat al snel vrij duur wordt en moeilijk te vinden is. Omdat support en push-up wat mij betreft niet nodig zijn, blijft het verbergen van tepels m.i. als enige voordeel over. En ik hoop dus dat daarvoor comfortabelere en goedkopere opties mogelijk zijn.
botanical wijzigde dit bericht op 13-04-2018 19:22
Reden: Taalfoutje
0.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
https://www.hunkemoller.nl/nl_nl/61-sea ... 06805.html

Deze vind ik dus ontzettend fijn! Ik heb er een gekocht om uit te proberen en als die na nog een paar keer wassen nog steeds zo goed blijft ga ik er meer van bestellen.
Het enige nadeel is dat je die lijntjes in het midden wel ziet als je een strak shirt aan hebt.

Weet je zeker dat je de juiste bh-maat draagt? Dat scheelt namelijk ook al een heleboel.
Laat maar, lees net je bericht hierboven
vivapimpelmees schreef:
13-04-2018 19:06
Tenzij je een onmogelijk figuur hebt, zitten bh's gewoon comfortabel hoor.
Waar heb je last van? En ben je zeker dat je de goede maat draagt?

Ik heb nog nooit een echte comfortabele BH aan gehad. De ene is minder naar en wat comfotabele dan de andere.
Maar in de avond heb ik sporttops aan ipv een BH. En ik ben daar niet alleen in. Geen van mijn vriendinnen vinden die krengen comfortabel.

Had en heb geen heel gek figuur. Wel grote cup.
Al veel merken en van goedkoop naar heel prijzig aan gehad. Meerder lingeriezaken afgeweest door half Nederland.

Ik zou als ik ze niet aan hoefde zoals TO aangeeft (ivm de hele grote cup en het pijn doen bij te veel bewegen ( en geen porem)) ook lekker op zoek gaan naar echt comfortabele zachte topjes ect.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven