Mode & Beauty alle pijlers

Wat is bij jullie de dresscode op het werk?

15-04-2018 20:44 137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie hier vaak mensen stellig beweren dat sneakers echt niet op kantoor kunnen. Net ook weer in een topic. En nu ben ik nieuwsgierig naar de dresscode bij jullie op het werk.

TO trapt af:
Ik werk in de creatieve zakelijke dienstverlening. Groot kantoor met meer dan 300 man. Dresscode is casual, ook de directie loopt bij ons in jeans met een hoodie en sneakers als ze geen klantafspraken hebben. Iedereen loopt er casual bij en beetje afhankelijk van de klant waarmee je een afspraak hebt blijft dat casual of gaat er een pak aan.

Te korte rokken, hemdjes en slippers zijn niet helemaal done op kantoor bij ons maar er zijn er wel die dat in de zomer aan doen.
Geen
VSO
anoniem_359707 wijzigde dit bericht op 15-04-2018 20:48
33.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Is er niet echt, zo lang het maar normaal is. Hemdjes / rokjes e.d. is prima want we zijn een extreem informeel bedrijf, ook tegen klanten. In de winter loopt iedereen vrijwillig in een trui met ons logo er op haha. Lekker warm en staat leuk! (Die hebben we voor de ‘leuk’ er is geen verplichting die te dragen)

Ik werk trouwens bij een bedrijf dat software ontwikkeld.
maaique wijzigde dit bericht op 15-04-2018 20:47
8.56% gewijzigd
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
VSO hier. Geen echte dresscode. Te korte rokjes, hemdjes met spaghettibandjes en naveltruitjes worden niet gewaardeerd.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Als ik maar aangekleed ben, verder moet ik het lekker zelf weten.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ik zit op dit moment bij een grote bouwmaterialenproducent op kantoor. (bouwgerelateerde afdeling) dress code is hier hetzelfde als TO.
Hier ook informeel. Te bloot (enorm decollete bijvoorbeeld) wordt als onprofessioneel gezien, maar voor de rest maakt het niet veel uit. Zolang het maar schoon en enigzins representatief is.
Kunnen jullie ook op slippers werken?
anoniem_359707 wijzigde dit bericht op 15-04-2018 20:52
1.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij zijn hemdjes en slippers(zeker voor de mannen) eigenlijk het enige wat niet echt gewaardeerd wordt bij ons, maar sneakers en jeans met scheuren zegt niemand wat van.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk op kantoor met ongeveer 200 medewerkers.
Spijkerbroeken met gaten wordt niet gewaardeerd net als slippers.
Verder mag je wel zelf weten. Sneakers is geen probleem.
Kantoor met ongeveer 100 medewerkers (Sector Zakelijke dienstverlening)

Informeel maar wel netjes. Spijkerbroeken en sneakers geen probleem maar geen hemdjes met spaghettibandjes en flipflops.


Ik heb een jaar of 10 geleden bij een bank gewerkt. Op kantoor, kwam geen klant binnen. Daar moest het écht netjes. De (bescheiden) tattoo op mijn enkel moest -ook in de zomer- verstopt blijven onder een lange broek.
Tattoos, piercings, rare kapsels of kleuren, allemaal prima.
Als iemand iets aan heeft wat je niet vindt kunnen wordt dat gewoon gezegd. Aan de ander of-ie er wat mee doet.
Best relaxed.
Alle reacties Link kopieren
Universiteit. Dresscode: labjas. Blote benen en slippers mogen niet, maar er zijn er maar weinig die zich daar iets van aantrekken. Professoren lopen meestal in pak, verder doet iedereen waar 'ie zin in heeft.
Docent hbo. Bij mij in het team lopen de meesten er casual bij. Jeans, sommigen ook sneakers en t-shirts. Sommigen ook netter, maar het is eigen keuze. In de zomer lopen sommige docenten wel in kortere broeken (net over de knie, van die beetje slobberige broeken) en slippers. Dat vinden sommige anderen dan wel te casual.
Voor vrouwen zouden spaghettibandjes, hele diepe decolletes en erg korte rokjes ook niet gewaardeerd worden.

Het ligt ook aan de sector/academie. Bij kunstopleidingen of social work is het veel meer casual dan bij bijv. bedrijfskunde of management opleidingen.
Alle reacties Link kopieren
Maaique schreef:
15-04-2018 20:46
Is er niet echt, zo lang het maar normaal is. Hemdjes / rokjes e.d. is prima want we zijn een extreem informeel bedrijf, ook tegen klanten. In de winter loopt iedereen vrijwillig in een trui met ons logo er op haha. Lekker warm en staat leuk! (Die hebben we voor de ‘leuk’ er is geen verplichting die te dragen)

Ik werk trouwens bij een bedrijf dat software ontwikkeld.
Heel vroeger toen ik nog met computers werkte (voordat het ICT heette) moest toch wel even wennen wanneer ik op maandag ochtend werd geconfronteerd met een Dell sweater. Stelletje snollen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
15-04-2018 20:56
Tattoos, piercings, rare kapsels of kleuren, allemaal prima.
Als iemand iets aan heeft wat je niet vindt kunnen wordt dat gewoon gezegd. Aan de ander of-ie er wat mee doet.
Best relaxed.
Dit is wel herkenbaar, bij ons ook zoiets. Slippers mogen wel, maar aangezien ik veel praktijkvakken geef draag ik deze zelf weinig. Als ik wel slippers draag heb ik altijd een paar sneakers op school staan die ik aantrek voor de praktijkvakken.
"After all this time?" "Always."
Hier ook onderwijs.
Gezien de tuttigheid van de leerlingen leer je strak, diep decolleté wel snel af.
Net als te informeel, daarvan raken ze een beetje van slag.
Maar ik kan op slippers naar mijn werk als ik er een jurkje bij aan trek, en sneakers draag ik altijd. Maar wel redelijk nieuw uitziende en merk.
Al is er een collega die altijd zeer fleurig en kleurig gekleed is, en in het bezit van een heel mooie kont, en die draagt graag strakke broeken in neonkleuren.
Er is een tijdje terug iemand naar huis gestuurd met een grote scheur in zijn broek (deel knie en bovenbeen zichtbaar).
Alle reacties Link kopieren
Geen spijkerbroeken, slippers, sneakers, blote armen en tattoos; wel een pak en nette schoenen.
Juridische dienstverlening zullen we maar zeggen...
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
Verkoop.

Mannen strak in het pak (als het erg warm is mogen ze het jasje eventueel uitlaten, verder niet miepen.

Vrouwen hebben meer mogelijkheden, maar jeans en sneakers mogen niet. Gewoon netjes. Ik heb dus een kast vol kleren die ik ook naar feestjes aankan.
Voor de rest een verzorgd uiterlijk, maar ze zijn inmiddels afgestapt van verplicht scheren.

Officieel ook geen zichtbare tattoo, maar van een kleine op pols of enkel wordt niets gezegd, ze weten ook wel dat het, net zoals een stoppelbaard, niet meer van deze tijd is om dat te verbieden. En niet té bloot. Een korte rok combineren met een topje wordt niet op prijs gesteld.
ceylon wijzigde dit bericht op 15-04-2018 21:10
7.28% gewijzigd
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
te korte rokken, te bloot en korte broeken en slippers mogen niet. Voor de rest prima als het maar schoon en netjes is.
Op dagen dat ik in keuken werk altijd dichte schoenen en lange broek.

oh en ik werk in de zorg
anoniem_206443 wijzigde dit bericht op 15-04-2018 21:09
6.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Goed topic! Ik ergerde me ook al rot in dat andere topic.
Ik werk in een apotheek en we dragen allemaal hetzelfde shirt. Daaronder mag van alles zijn. Spijkerbroek, sneakers of slippers geen probleem
Severus_Snape schreef:
15-04-2018 21:03
Dit is wel herkenbaar, bij ons ook zoiets. Slippers mogen wel, maar aangezien ik veel praktijkvakken geef draag ik deze zelf weinig. Als ik wel slippers draag heb ik altijd een paar sneakers op school staan die ik aantrek voor de praktijkvakken.
Bij praktijk mogen alleen dichte schoenen bij ons.
Minimale eis is schoon en heel. Geen korte broeken en slippers. Rijksoverheid, dus zelfs bedrijfsbezoeken in spijkerbroek en trui ‘mogen’. In de praktijk doen alleen de oude knarren dat. De jongeren dragen vaak mooie pakken en hebben een meer zakelijke uitstraling.
Alle reacties Link kopieren
Zakelijke dienstverlener hier met +/- 60 man personeel.
Redelijk casual, tattoo’s mogen zichtbaar, kleding vrij te kiezen.
Geen hemdjes, strapless of slippers. Sandalen mag wel mits je voeten netjes verzorgd zijn.
Management loopt doorgaans wel redelijk zakelijk gekleed. Ik ben de enige vrouw in het management maar heb vaak colbert of zakelijk jurkje aan.
Bij colbert kan spijkerbroek overigens wel.. en ik heb ook tattoo’s die zichtbaar zijn. Is geen probleem
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Geen dresscode op mijn huidige werk. (gezondheidszorg). Zelfs de psychiater hier loopt in spijkerbroek en t-shirt.
Op mijn vorig werk (sociaal werk) was er nog meer mogelijk. Ik heb ook nog een tijdje op de universiteit gewerkt en daar liep inderdaad alleen één van de professoren in pak, maar een aantal andere weer niet. Daar was het over het algemeen iets netter, maar kon je ook wel in nette spijkerbroek en trui in de winter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven