Mode & Beauty alle pijlers

Welke epilator?

15-04-2018 20:58 30 berichten
Welke epilator raden jullie een beginner aan?
Nu scheer ik mij altijd en wil eens iets anders proberen.
Ooit, jaren geleden wel eens een poging gedaan. Wat geen succes was, te veel pijn.
Wat is fijner droog of nat epileren? En hebben jullie tips om het minder pijnlijk te doen?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon laseren, ben je er voor altijd van af. Tenzij je denkt dat je in de toekomst dat haar nog eens wil laten staan.
Without music life would be a mistake.
Earth without art is just.... Eh?

There is no love that is not an echo.
LaChatteBlanche schreef:
15-04-2018 21:08
Gewoon laseren, ben je er voor altijd van af. Tenzij je denkt dat je in de toekomst dat haar nog eens wil laten staan.
Dat zou ideaal zijn. Voor nu geen optie
Welke epilator je ook gebruikt, je rukt die haartjes met 140 kilometer per uur uit je lijf en ja dat doet zeer, telkens weer.
Het kan zijn dat je er na een aantal keren aan gaat wennen, maar pijnloos wordt het nooit, dus ik zou zeggen, neem de Braun, dat is een goed en betrouwbaar merk. Nat lijkt me prettiger.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
15-04-2018 21:30
Welke epilator je ook gebruikt, je rukt die haartjes met 140 kilometer per uur uit je lijf en ja dat doet zeer, telkens weer.
Het kan zijn dat je er na een aantal keren aan gaat wennen, maar pijnloos wordt het nooit, dus ik zou zeggen, neem de Braun, dat is een goed en betrouwbaar merk. Nat lijkt me prettiger.
Met Koud water. Koudwatervrees gaat wel over.
Without music life would be a mistake.
Earth without art is just.... Eh?

There is no love that is not an echo.
Zat zelf al aan Braun silk-epil 9.
Zag dat die twee standen heeft.
De haartjes eerst trimmen. Hoe korter de haartjes hoe minder pijn. De epilator niet vol heen en weer bewegen maar werken met kleine stukjes.
De pijn word na verloop van tijd steeds minder.
Ik heb de Braun slik epil 7 geloof ik. Voor zowel nat als droog en met een lichtje erop. Je kan er ook mee scheren. En ik moet eerlijk bekennen dat ik dat nog het meest gebruik. Epileren een keer of 8 gedaan, maar ik kan er niet aan wennen. En ik had toch na een dag of 2-3 weer stoppeltjes, dus daarvoor hoefde ik het ook niet te doen. Ik had nl gehoopt op epileren voor de vakantie en 2 weken geen omkijken meer naar, maar helaas.
Alle reacties Link kopieren
Voor hetzelfde bedrag koop je een IPL apparaat. Van Philips of Braun.
Dan ben je na een paar keer de haartjes echt kwijt.
Emma95 schreef:
15-04-2018 22:03
Voor hetzelfde bedrag koop je een IPL apparaat. Van Philips of Braun.
Dan ben je na een paar keer de haartjes echt kwijt.
Ik weet niet wat jij voor een epilator betaald, maar ik iig geen 250 euro. En met die apparaten voor thuis heb je niet het resultaat zoals bij een salon. Daarvoor is de warmteafgifte van die thuisapparaten te zwak. Je hebt hooguit het resultaat dat de haartjes langer weg blijven dan na epileren. Maar ze komen wel terug en vaak ook lichter en dan werkt ipl al niet meer.
Emma95 schreef:
15-04-2018 22:03
Voor hetzelfde bedrag koop je een IPL apparaat. Van Philips of Braun.
Dan ben je na een paar keer de haartjes echt kwijt.
Dat laseren werkt toch ook voor geen meter als ik de vele negatieve verhalen mag geloven.
Volgens mij is het eerder uitzondering dan regel dat de haartjes daadwerkelijk helemaal wegblijven.
Of je krijgt er elders op het lichaam haargroei voor terug.
Daar zit ik toch echt niet op te wachten.
Alle reacties Link kopieren
Whomi, heb je zelf zo'n apparaat wel eens geprobeerd?
Bij mij werkt ie super. Heb al maanden haarloze benen.
Emma95 schreef:
15-04-2018 22:03
Voor hetzelfde bedrag koop je een IPL apparaat. Van Philips of Braun.
Dan ben je na een paar keer de haartjes echt kwijt.
Dat werkt niet bij iedereen...
Alle reacties Link kopieren
Het werkt niet bij heel lichte haartjes, rode haartjes of grijs haar en niet bij een erg donkere huid.
Hoezo zou je er haargroei elders op je lichaam voor terugkrijgen?
Ik lees juist heel positieve ervaringen. Ook hier op het forum.
Emma95 schreef:
15-04-2018 22:36
Het werkt niet bij heel lichte haartjes, rode haartjes of grijs haar en niet bij een erg donkere huid.
Hoezo zou je er haargroei elders op je lichaam voor terugkrijgen?
Ik lees juist heel positieve ervaringen. Ook hier op het forum.
Bij mij zou het niet werken. Heb grijze haartjes
-Janny- schreef:
15-04-2018 22:41
Bij mij zou het niet werken. Heb grijze haartjes
Zwart verven? :lightbulb:
Cateautje schreef:
15-04-2018 22:42
Zwart verven? :lightbulb:
:rofl:
Goed idee.
-Janny- schreef:
15-04-2018 22:45
:rofl:
Goed idee.
:proud: Maar hoe krijg je die wortels dan donker? Pakt het straks nog niet.
Emma95 schreef:
15-04-2018 22:36
Het werkt niet bij heel lichte haartjes, rode haartjes of grijs haar en niet bij een erg donkere huid.
Hoezo zou je er haargroei elders op je lichaam voor terugkrijgen?
Ik lees juist heel positieve ervaringen. Ook hier op het forum.
Pas maar op..
Over een paar jaar heb je misschien een baard ervoor terug.
Cateautje schreef:
15-04-2018 22:47
:proud: Maar hoe krijg je die wortels dan donker? Pakt het straks nog niet.
Help mij nu niet uit mijn droom ;-)
Bblientje schreef:
15-04-2018 22:53
Pas maar op..
Over een paar jaar heb je misschien een baard ervoor terug.
Ooooooh, dat is het!!! Op de goede dag had ik ineens spontaan geen haar meer op mijn benen en toen keek ik in de spiegel en zag een paar zwarte haren aan mijn kin hangen. Niks voor gedaan en toch zo bevoordeeld. Het wil wat.
-Janny- schreef:
15-04-2018 23:02
Help mij nu niet uit mijn droom ;-)
Het is al elf uur geweest en wilde voorkomen dat je vannacht wakker schrikt van die horrorfilm. :proud:
Cateautje schreef:
15-04-2018 23:03
Het is al elf uur geweest en wilde voorkomen dat je vannacht wakker schrikt van die horrorfilm. :proud:
Dat is lief
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een braun silk epil (tig laserbehandelingen zonder resultaat gehad helaas).
Die doet het prima.
Op mijn benen voel ik er niets meer van. Oksels heb ik eerst een aantal keren laten harsen/waxen en kan ik nu ook met de epilator doen. Gek genoeg doet dat wel nog pijn als ik moe ben of in een bepaalde periode van m'n cyclus zit.
Bikinilijn lukt incidenteel.
Alle reacties Link kopieren
Voor de benen Braun Silk Epil wet&dry. Bij de eerste keer eerst scheren en dan na 2 dagen beginnen met epileren dan doet het niet zo zeer. Ik doe het onder de douche met wat douchecrème.
Afbeelding

Voor de oksels Philips Satinelle. Voor de eerste keer, hetzelfde verhaal als hierboven.
Afbeelding
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven